Tips reisschema 3 weken Vietnam

Hallo allemaal,

Al een tijdje volg ik dit forum, de laatste weken steeds het Vietnam gedeelte. Inmiddels zijn onze vliegtickets geboekt en vliegen we in januari naar Vietnam.

We hebben nu een globaal reisschema gemaakt. We zitten er nog aan te denken om een NP toe te voegen (dag 6-8). Sapa ligt voor ons niet echt op de route, dus we dachten aan bijv. Ninh Binh (Tam Coc) of Cuc Phuong. Wat ik me wel afvroeg kun je deze parken ook goed bezoeken wanneer je niet kunt fietsen (lichamelijk voor mij onmogelijk) of wat minder ver kunt lopen (een paar km moet wel lukken, maar zag ook hinking tours voorbij komen van 9km, dat is me iets te veel van het goede).

Verder heb ik een zwak voor watervallen, heb al wat mooie gezien die je kunt bezoeken. Helaas niet echt op de route. Iemand nog tips? Da Lat? En dan evt. NP skippen?

Suggesties zijn van harte welkom!

Dag 1
Vertrek Amsterdam

Dag 2 - 4
Aankomst Hanoi
o.a. bezoek Mausoleum Ho Chi Minh

Dag 4 - 5
Vertrek Hanoi naar Bai Tu long Bay

Dag 6 -8
??

Dag 9 - 11
Hoi An
o.a. My Son

Dag 12 - 13
Ho Chi Minh City, Cu Chi tunnels

Dag 14 - 16
Mekong Delta (Can Tho)

Dag 16
Vertrek Can Tho – aankomst Phu Quoc – hotel

Dag 17 - 21
Phu Quoc – strand, relaxen

Dag 21
Vertrek Phu Quoc naar Ho Chin Min City

Dag 22
Vertrek Ho Chin Minh City

Dag 23
Aankomst Amsterdam

Hallo Diaan,

Slimme zet om in Hanoi te landen en dan vanaf Saigon terug te gaan.
Ook heb dan heb je de mooiste route voor wat betreft de temperaturen, van koud naar warm.

Ik denk , gezien je schema dat je of gaat vliegen of gebruikt gaat maken van nacht- treinen of bussen.

Cuc Phuong en Tam Coc liggen vlakbij elkaar, en je kan er in het NP ook kleinere routes doen, geen probleem.
Heb je tijd over dan is misschien de stad Hoa Lu een optie om erbij te pakken.

Dus dan bijv vanaf Hanoi naar tam Coc naar Hoa Lu naar Cuc Phuong, naar Ninh Binh en dan met eventueel de nachtbus naar Hue/Danang/Hoi An.

waar ik wel wat bang voor ben is het weer.

Is in januari niet altijd best; kan nogal regenen.
Ik weet dat Geert je hier alles over kan vertellen helaas ( megareco is zijn nickname ).

daarom nog eens niet zo’n gek idee om te kiezen voor Dalat, zeker omdat je van watervallen houd.
Ook op Phu Quoc kom je deze tegen en kan je daar een NP bezoeken.

Wanneer je meteen door wilt naar Hue of Hoi An is vliegen misschien een optie, anders is het een lange trein of busreis.
Van Hoi An naar Dalat over de weg is ook een lange reis; misschien ergens een overnachting plannen ( bij reizen over de weg of rails ) of vliegen toch in overweging nemen.

gr.
Ton.

Bedankt voor je snelle reactie Ton!

We willen de meeste (lange) afstanden inderdaad door de lucht afleggen. En als het zo uitkomt nog ergens een treinreis maken, maar dat hangt er een beetje van af of het op de route ligt.

Ik heb nog even gekeken naar Dalat, maar wat me een beetje tegen houdt is de afstand Hoi An - Dalat wanneer je niet gaat vliegen. Worden misschien wel wat veel binnenlandse vluchten.

We willen in ieder geval van Can Tho naar Phu Quoc vliegen en weer terug naar Ho Chi Minh. En wanneer we niet naar een van de NP gaan in het noorden, ook van Hanoi naar Danang. Maar om nog een 4e vlucht te doen, wordt me iets te. Wellicht dat we het weer ter plekke afwachten, wie weet valt het mee :wink:

Heb je misschien nog andere tips van plaatsen tussen Hoi An - Ho Chin Minh, dus die wat meer op de route liggen en de moeite waard zijn om te bezoeken?

Hallo Diaan,

Inderdaad, is een lang stuk van Hoi Naar Dalat, maar dacht aan de watervallen.

Gezien je vraag is dag 5 t/m 8 ingevuld, of die gaatn verhuizen van Hoi An en zuidelijker?

Ik denk dat je de A1 wilt gaan volgen, en dan kom je alleen, vanaf Hoi An, Quy Nonh, Nha Trang, Mui Nee/Pan Thiet, Saigon.
Zijn op die route alleen strandlokaties, wel heb je op die route diverse plekken met cultuur ( oa, Cham Towers ).

Ik weet niet of daar wilt verblijven met Phu Quoc in het vooruitzicht…

Maar ik zou het zo doen, als ik zo vrij mag zijn?

T/m dag 5 niets veranderen.
Dan vliegen naar Danang en door naar Hoi An voor 3 dagen.
Bezoeken stad, My Son, misschien Cham Island, zeker My Lai ( even kijken op internet, ik vind dit een aanrader om de oorlog en de vergevings gezindheid te waarderen).

Dan vliegen naar Saigon
Daar dan de stad, tunnels en Can Gio( lijkt me wel iets voor je, dagtrip ) of Vung Tau ( dagtrip ).

Dan naar de Delta via Cai Be ( of My Tho of Ben Tre ) naar Can Tho.
Daar Victoria boeken en 1 dag de drijvende markt van Cai Rang en Phong Dien bezoeken.
Dag erop lekker aan het zwembad liggen en in de avond naar Can Tho stad gaan om te eten en de avond markt (deze lijkt heel wat , maar is alleen maar nepartikelen die te koop worden aangeboden , gaat om de sfeer ).

Dan naar Phu Quoc en weer op schema.

Zo heb je geen meer vluchten , wel natuur.

Victoria Can Tho is wel het enigste hotel met een mooi zwembad om een gehele dag aan te vertoeven.
De prijs is daar ook wel op aangepast.
Heeft overigens een gratis bootpendel van het hotel naar de stad; ongeveer 15 minuten varen.

Denk maar eens over na.

gr.
Ton.