Hallo allemaal,
Ik hang al een tijdje rond op dit forum, alleen eigenlijk nooit van gekomen me eens aan te melden. Dat nu eindelijk gedaan, en m’n eerste bericht is gelijk een lange en moeilijke!
Mijn vriendin en ik vliegen op 17 juli met Emirates via Dubai naar HCMC. Vietnam staat al langere tijd op mijn to-do lijstje en nu gaat het er eindelijk van komen We blijven 3 weken, we vliegen op 7 augustus (snachts) weer terug naar A’dam.
Ik moet al direct zeggen dat ik echt een control-freak ben. Op mijn vorige verre reis naar Thailand heb ik ook alles op voorhand al geregeld, ik ben niet iemand die eenmaal op locatie maar gaat kijken welke kant ie op gaat, als het ware.
Na een aantal weken puzzelen ben ik tot het volgende voorlopige schema gekomen:
**17 juli ** aankomst HCMC
18 juli HCMC, Co Chi tunnels, Pagoda’s
19 juli HCMC, evt. My Tho and Ben Tre The Sinh Tourist tour
20 juli Mekong Delta tour
21 juli Mekong Delta tour
22 juli Terugkomst HCMC, vlucht HCMC -> Hue
23 juli Hue
24 juli Hue, in de namiddag trein -> Hoi An (dat is ook een mooie route toch?)
25 juli Hoi An
26 juli Hoi An, My Son?
27 juli Hoi An -> Hue (trein), Hue -> Hanoi (vlucht)
28 juli Hanoi
29 juli Hanoi
30 juli Hanoi
31 juli Halong cruise
01 aug Halong cruise
02 aug halong cruise, terugkomst Hanoi
03 aug Vlucht Hanoi -> Phu Quoc
04 aug Phu Quoc
05 aug Phu Quoc
06 aug Phu Quoc, terugvliegen naar -> HCMC
07 aug TERUG -> A’DAM
Enkele vragen/opmerkingen bij dit reisschema:
-
Ik heb begrepen dat in Phu Quoc het weer wel kan tegenvallen in onze periode, i.v.m. het regenseizoen. Moet ik hier serieus rekening mee houden of zou ik het risico kunnen nemen?
-
Dalat, Nha Trang en Sapa heb ik moeten schrappen omdat het te druk zou worden. Die zijn opgeofferd voor een langer verblijf in Hoi An, Hue en de andere steden. Is dit verstandig of kan ik toch beter Dalat inplannen i.p.v. bijv. Hue?
-
Heeft iemand nog tips voor betaalbare boottochten (2 nachten?) in de Ha Long baai? Ik heb al zitten kijken naar de de Halong Glory
Cruise (http://www.halongglorycruise.com/) maar die vind ik toch wel prijzig voor 400 euro voor 2 personen. Wordt wel heel goed beoordeeld op o.a. TripAdvisor. -
Is Phu Quoc uberhaupt een goede keuze om te relaxen met een mooi strand? Of zijn er betere keuzes?
Ik laat het hier even bij! Algemene tips en aanmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom! Ook voor hotels / dingen te doen / must-see’s