Reisschema 3 weken Sri Lanka + Malediven

Dag allemaal,

Wij gaan van 12 augustus tot 3 september naar Sri Lanka en sluiten af met een paar dagen Malediven voor de relax.

We willen ons reisprogramma niet te vol stoppen, maar we willen wel een leuke mix van cultuur, strand en natuur. We dachten aan het volgende:

Aankomst op Colombo (hier verder niet verblijven, hoogstens de eerste nacht om even bij te komen van de vlucht)
Door naar Anuradhapura
Trincomalee
Sigiriya/Polonnaruwa
Kandy
Ella
Terug naar Colombo voor de vlucht naar Male
En dan 3-4 dagen op de Malediven.

Het lijkt me eigenlijk al een te druk schema, zeker als je kijkt naar de reisafstanden. Maar we willen natuurlijk weer veel te veel zien en keuzes maken is lastig. Trincomalee zit er tussen om ook tussendoor even te relaxen. Wellicht kan Anuradhapura of Kandy er tussen uit, omdat het misschien toch veel van hetzelfde biedt. We willen een beetje wegblijven uit het zuid/zuidwesten ivm het regenseizoen.

Heeft iemand ideeen/tips? Al het commentaar is welkom!

Alvast dank.

Groetjes,
Silvia

Hoi Silvia,

Ja reizen gaat traag maar in iets van 16 dagen kan best veel. Negombo is beste voor 1e nacht, ligt veel dichter bij airport dan Colombo zelf. Zie recente discussies en gegeven Prikbord-links voor bussen en treinen (dienstregeling, reserveren). Als je Haputale neemt ipv Ella, ze zijn ongeveer vergelijkbaar, dan kun je direkte bus naar Colombo nemen via een andere route dan waarmee je kwam namelijk via Ratnapura - eerste deel ook erg mooi. Boek je Trinco accomodatie vantevoren, daar zit het behoorlijk vol.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Dank Erik en Sandya voor jullie snelle reactie!

Nuttig om te weten dat we dan beter in Negombo kunnen slapen dan Colombo, omdat dat dichterbij het vliegveld is. Van Negombo kunnen we dan ook makkelijk reizen naar Anuradhapura, neem ik aan.
Is het reizen met een prive chauffeur ook aan te raden? Het hoeft van ons namelijk niet op z’n goedkoopst (ook niet te duur natuurlijk), het gaat ons erom dat we het maximale halen uit de tijd. We vinden het zonde om er te lang over te doen met bus/trein als je met een prive chauffeur er stukken sneller over kan doen en het niet zo heel veel scheelt qua kosten.

Heel fijn dat je een boel kan doen in 16 dagen, maar we willen ook niet alles gehaast doen. Uit ervaring weet ik dat ik wat onrustig raak als ik maar door en door blijf trekken.

Hoe zit het met de moesson op de Malediven? Ben je daar bekend mee? Ik hoop namelijk op een paar dagen zon, zee en strand (niet dat je daar veel anders kan… :-))

Ik heb er zin in!

Groet,
Silvia

Hoi maar weer,

Privévervoer zou voor jullie iets van 16 dagen x USD 60 is USD 1000 zijn, rond de 900 euro. OV voor zelfde route is ruimschoots onder de 100 euro. Maar je ziet wel veel meer in dezelfde tijd ja. De hele afweging kun je in de al indirect gegeven links vinden

http://srilankaprikbord.freeforums.net/thread/4/priv-vervoer-auto

Dus het antwoord op de vraag ‘ook aan te raden?’; zul je echt zelf moeten geven, die afweging kosten/tijd kan niemand voor je maken…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]
PS Naar onze info is Malledieven van mei tot november moessontijd maar dat zegt niet alteveel, je kunt een paar mindere dagen hebben en een paar goede dagen met blauwe lucht en weinig wind. Doch zijn er slechts 1 x geweest versus 30-40 x Sri Lanka dus er moeten WW’ers te vinden zijn met meer Maldivische kennis dan wij :vissen:

Hoi,

Mijn bedoeling was meer om bepaalde stukken met een prive chaffeur te doen. Dat hebben we vorig jaar op Bali gedaan en dat beviel eigenlijk best goed. Sommige stukken met bus gedaan en sommige stukken met chauffeur. De hele vakantie met chauffeur doen is nogal prijzig :slight_smile:

Tnx voor je snelle reactie weer iig!

Okay dat kan ook maar dat kost je dan gemiddeld niet USD 60 maar USD 90 voor zo’n dag namelijk Rs 75/km. Je hebt dan namelijk het taxirit-model (enkele reis) en dat tarief per km is 60% duurder omdat ie leeg terug moet. En verder soms wel wat gepuzzel om de juiste prijs te krijgen, zie het relaas (Engelstalig) van de faq van een toerist die een goede prijs kreeg maar dat beter onder stoelen en banken had kunnen houden :wink:

Sukses,

<Erik> & [Sandya]