Ik zag al inderdaad de vele aanbieders vanaf Sanur naar Lembongan.
En als ik nu het vliegtuig neem vanaf Lombok naar Bali en vanaf daar weer richting Sanur om de boot te pakken naar Lembongan?
Of is die optie gekkenwerk? Prijzen vind ik wel meevallen.
en is een koffer of rugzak het handigst bij onze reis. Heb al gezocht maar kom er nog niet duidelijk uit.
Heb ook geen idee wat je allemaal mee moet nemen. Het zal een iets anders vakantie worden dan dat we gewend zijn. Afgelopen vakantie en in de sneeuw gereden (Yellowstone) en boven de 30 graden gehad in Las Vegas.
Wassen in hotels? Of wasserettes? Wat hempjes, korte broeken en 1 ding met lange mouwen en je bent wel klaar denk ik.
Ziet er goed uit maar ik zou, voor het avontuur en voor het genieten, minstens een week naar de gili-eilanden gaan: of gili meno , voor het lay back gevoel, of gili trawangan, voor iets meer feestgedruis. Gewoon even de boot naar Lombok nemen. Veel plezier in ieder geval!
@ Okinh… Ik zou een backpack meenemen, dit is veel makkelijker en je hebt altijd je handen vrij. Als je met de boot gaat, dan sta je letterlijk met je koffie in het zand en dat is niet echt goed voor de wieltjes. Backpack is dus lekker praktisch en flexibel.
Wanneer ga je precies? Inderdaad veel t-shirtjes, korte broeken (maar ook een luchtige lange voor de tempels enzo) en een setje warmere kleding. Daar zijn nog overal leuke winkels, dus houd een plekje over in je backpack
Duidelijk, het lijkt mij inderdaad ook praktisch, nu ben ik een leek op dat gebied, hoe groot moet je dan nemen?
Ik zie ze van 45 - 55 - 65 liter. Wat is “gebruikelijk” en wat hebben jullie bijvoorbeeld.
Wij gaan waarschijnlijk september, kan ook nog juni worden maar we gaan uit van september.
Ik heb een backpack van 60 liter geloof ik, dat is wel het minimale denk ik. Ik neem hier mijn hele hebben en houwen mee voor 3 tot 4 weken (ik ben een vrouw), maar heb ook wel eens 2 maanden hiermee gedaan. In totaal weegt mijn backpack dan 13 kiloDaarnaast neem ik nog een kleine rugzak mee als handbagage.
In juni en september is het altijd lekker weer… toch ook iets warmere kleding meenemen (long sleeve of jasje). Op een vulkaan is het meestal koud… Ook in Tetebatu kan het iets koeler zijn (rond de 20 graden ’ s avonds)
Heb zelf een Osprey Farpoint is een heel handige backpack inclusief dagrugzak, is handig om het gewicht te verdelen de daypack kun je ook voorop dragen
is in verschillende maten verkrijgbaar. Superhandig. Vaak is het wel aan te raden om een aantal merken uit te proberen bij een outdoor zaak aangezien het net is als bij een paar schoenen die moeten ook lekker zitten.
Waarschijnlijk hebben wij iets meer dagen tot onze beschikking.
Op basis daarvan heb ik een nieuwe planning gemaakt.
Amsterdam - Bali
Bali - Ubud
Ubud
Ubud
Ubud
Ubud
Ubud - Amed
Amed
Amed
Amed - Lombok (Senggigi)
Lombok (Senggigi)
Lombok (Senggigi)
Lombok (Senggigi)- Lombok (Kuta)
Lombok (Kuta)
Lombok (Kuta)
Lombok (Kuta) - Nusa Lembongan / Penida
Nusa Lembongan / Penida
Nusa Lembongan / Penida
Nusa Lembongan / Penida
Nusa Lembongan / Penida
Nusa Lembongan / Penida -Sanur
Sanur
Sanur
Sanur - Amsterdam
Alternatief, 2 of drie nachten minder in resp. Nusa, Sanur en Lombok om ook Lovina op te nemen in de planning.
Ik twijfel daar echt aan of ik nu Lovina nu wel of niet op moet nemen in de planning. Wie kan mij daar nog wat in adviezen voorzien.
Ook speelt nog Gili Air en / of Meno bij mij. Om daar naar 3 nachten te verblijven alvorens door te reizen naar Senggigi. we skippen dan Kuta, Lombok.
Nog een alternatief is om nog een extra Amed te nemen om de omgeving daar te verkennen ipv de extra nacht in Sanur.
Je gaat al naar Amed dan voegt lovina niet veel meer toe. Gilli air,nemo en trawangan kun je ook vanuit sengigi makkelijk doen in 1 dag. Ik zelf zoals ik al schrijf hou meer van de rustigere plekken Asahan nangu en gede. Kuta lombok zou ik zeker niet skippen nu is het nog niet te touristisch maar dat komt wel. Stranden zijn adembenemend mooi.
Dank je wel. En die vijf nachten rondom Nusa Lembongan / Penida is niet te lang toch? Het rustige eiland namelijk lijkt ons namelijk ook prachtig.
We kunnen altijd inderdaad 1 dag naar de Gili’s. Ter plekke ook maar even bekijken.
Graag gedaan. Wat betreft nusa lembongan is leuk voor 3 of 4 nachten vind ik. Maar nogmaals wat ik leuk vind vinden jullie misschien niet. Ik zelf ben nu 11 jaar in Bali geweest en vind het net te druk worden hou meer van lombok. Maandag is mijn mening.
Gisteren vliegtickets geboekt! Met Garuda Indonesia voor 597 pp met overstap in Jakarta. Prima prijs toch?
Garuda heeft trouwens tot 22 januari prima prijzen.
Trouwens we gaan iets langer, zoals ik hierboven ook had aangeven.
Kijk even waar je wilt verblijven op Lembongan. Wij zaten in Mushroom Bay en vanuit Sanur gaat Marlin Cruises direct naar Mushroom Bay. Anders zit je weer met een (overbodige) transfer daar. Wassen: overal is laundry service, vooral niet te veel mee. Lange mouwen heb ik nooit gedragen. Koop Soffel op Bali om je in te smeren tegen muggen, ruikt ook nog eens beter dan de Deet van hier. Snorkelen in Pemuteran en Menjangan vond ik prachtig, in Amed ook. Volgend jaar gaan we na 28 jaar weer eens in Lovina kijken.
Ik vind Lombok toch nog lastig. Ik wil van alles en wat maar geen idee of het allemaal kan.
Wellicht hebben jullie een idee en /of tips.
Bedoeling is om de boot te pakken vanaf Amed. Is onderstaande haalbaar?
Amed - Senggigi
Senggigi
Senggigi - Tetebatu
Tetebatu
Tetebatu- Gili Asahan
Gili Asahan
Gili Asahan - Nusa Pernida
Ik denk toch dat we een aantal dagen op Nusa Pernida zullen doorbrengen ipv Nusa Lembongan
Optie 1: Ipv naar Tetebatu te gaan, dit te bezoeken vanuit Senggigi.
Optie 2: Geen volle dag Senggigi maar meteen de volgende dag richting Tetebatu via bv de noordelijke watervallen. Zodat we 1 dag winnen voor bijvoorbeeld extra dag in Tetebatu of op Gili Asahan. Kan ik Kuta wel aan doen? Om het even te bekijken, overnachten hoef ik daar dan niet. Bijvoorbeeld als ik van Tetebatu naar Gili Asahan reis?
Dan zou ik inderdaad een dag langer naar de Gili’s of Tetebatu gaan. Van Sengiggi naar de watervallen is +/-2 uur rijden. Je hebt 2 tot 3 uur nodig bij de watervallen (20 minuten voor de eerste, dan 30 minuten lopen naar de tweede, even zwemmen en foto’s maken 30 minuten, dan terug lopen 40 minuten). Tussendoor nog iets eten en dan is het nog 3 uur rijden naar Tetebatu.
Van Tetebatu naar Kuta is ongeveer 2 uur rijden. Van Kuta naar Gili Asahan 2,5 tot 3 uur.
En die middag als we aankomen kunnen we wellicht nog een scooter huren om een gedeelte van de kustweg zelf te rijden?
Dan lijkt mij die extra dag bij Tetebatu wel lekker? Wat zou jij doen? Gili Asahan of Tetebatu?
Is die optie trouwens die ik nu voorleg te doen? Of is het gekkenwerk? Zouden jullie het doen? Gili Asahan lijkt mij ook zo geweldig vanwege de schoonheid en de, neem ik aan, rust.
Op TUI staat ook aanbiedingen om als groepsreis te gaan! Heeft iemand hier ervaring mee?! Zouden jullie ons de voor en nadelen kunnen vertellen! Alvast bedankt
Hoi Johan en Else,
Wellicht een idee om je eigen topic te openen? Je krijgt dan waarschijnlijk meer antwoorden en heb je mooi je eigen topic
Ik boek alles zelf en heb geen ervaring met groepsreizen. Ik heb veel reizen gemaakt in de VS en de groepsreizen die ik voorbij heb zien komen zijn niet mijn ding.
Veel te snel en veel te veel maar dat kan anders zijn met groepsreizen naar Bali.
Ik zit nog een beetje met Lombok. Kan ik jullie nog eens vragen om advies?
Onze reisschema ziet er zo uit:
Amed - Lombok (Senggigi)
Richting Gili Asahan
Gili Asahan
Gili Asahan
Gili Asahan - vliegveld
Ik zit vooral dus met de dagen 2 tot en met 5. Waar slaap ik? 3 nachten Tetebatu? of 2 nachten Senggigi en 2 nachten Kuta? Of toch wel weer overnachten in Tetebatu… keuzes keuzes keuzes.
Wat zouden jullie doen? Mijn gevoel zegt dat 3 nachten Tetebatu teveel is… waarom geen idee, Vanuit Senggigi of Kuta kun je er ook wel komen…of niet?
Help!!