voor onze reis naar japan in juli had ik aan de volgende route gedacht. Graag opmerkingen of een wijziging.
1/narita->nikko
2/nikko->tokyo
3/tokyo
4/totyo->kawaguchiko
5/kawaguchiko->matsumoto
6/matsumoto->takayama
7/takayama->kyoto
8/kyoto
9/kyoto->nara
10/nara->koyasan
11/koyasan->himeji->hiroshima
12/hiroshima
13/hiroshima-<kagoshima
14/kagoshima-<kumamoto
15/kumamoto->aso san->beppu
16/beppu->tokyo
17/tokyo
18/tokyo
19/vertrek tokyo
Hallo Tilly,
jouw reisschema ziet er goed uit. Ik kan je wel vertellen dat je Nikko en Kawaguchiko gemakkelijk kunt aandoen vanuit Tokyo, zodat je niet apart in Nikko of Kawaguchiko hoeft te overnachten.
Tussen Hiroshima en Tokyo vind ik jouw reis wel erg vol. Qua reistijden is het wel te doen, maar als je vervolgens zo’n korte tijd in die plaatsen (Kagoshima, Kumamoto, Beppu) blijft dan is dat toch wel zonde. Ik zou persoonlijk hier een keuze maken voor iets en het andere laten schieten. Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat qua natuurschoon Aso en Beppu erg fraai zijn.
Wellicht ten overvloede, maar toch verwijs ik naar de volgende site:
http://www.hyperdia.com/en/, om een indruk te krijgen van de treintijden (Ik ga er maar van uit dat je met het openbaar vervoer gaat).
Let wel, bij ‘from’ en ‘to’ moet je niet de namen van de steden, maar de namen van de stations vermelden. Voorbeeld, als je naar wijk Shinjuku wilt, moet je geen ‘Tokyo’ intikken, maar ‘Shinjuku’. In de stad Fukuoka ligt een station met de naam ‘Hakata’ (je hebt ook station ‘Fukuoka’, maar dat ligt niet in Fukuoka, maar daar ver vandaan).
fijn voor de reactie zal zeker het reisprogrammaherzien tussen hiroshima en tokyo
bedankt
bedankt zal er zeker rekening mee houden