Dit is nagenoeg dezelfde route als wij gedaan hebben van 3e week maart tm eind april (6 weken). Deze route is goed te doen, hoewel je wel soms tijd kunt winnen (bijv niet overnachten bij Punakaiki, maar direct doorrijden naar Franz Josef). Kijk 'ns op onze site: deefennoortje.shareyourstory.nl
Mijn suggestie zou zijn om zeker naar Mt Cooke te gaan. Dit gedeelte vonden wij erg mooi. Ga met een bootje rondvaren op het gletsjermeer of vliegtuigje. Dit is wel vrij duur maar zo de moeite waard!
Ik ben ook zeker een fan van Northland, alhoewel het wel een aardig eindje is heen en weer… Cape Reinga, geweldig! En toch ook een bijzondere plek…bay of islands, russel = schattig dorpje!
Coromandel vond ik ook mooi…vooral Hahei (hot water beach) is daar inderdaad speciaal en Cathedral Cove… zou niet tussen de 2 kunnen kiezen!
NZ is zo mooi…ik wil zsm weer terug!
Beste Miekesss,
Super je planning voor NIeuw-Zeeland. Wij zijn al jaloers als we de planning voor jouw reis zien.
uit ervaring kunnen we je echter Coromandel aanraden, een prachtig gebied! Daarbij is Wanaka een erg leuk stadje om naar toe te gaan maar dit kan wellicht wanneer je van Queenstown naar het zuiden reist. TIP : SKYDIVE TAUPO!
Veel plezier, team Stagehuis!
Ik kan ook moeilijk kiezen tussen Northland en Coromandel. Naast wat al vermeld is, vond ik ook de kauri bomen in Waipoua Forest de moeite. Maar dat is een hele omweg als je slechts een maand hebt.
De tussenstop in Wanganui is overbodig.
Ook zou ik sneller van Punakaiki naar Fox Glacier reizen (is ook voor mij mooier dan Franz Josef) en dan een extra tussenstop in Wanaka inlassen. Op die manier kan je extra genieten van het landschap tussen Haast en Wanaka.
Vermits je toch met een camper reist, zou ik vanuit Queenstown naar zo dicht mogelijk bij Milford Sound reizen. Dan kan je een rustige ochtendcruise nemen en heb je geen last van de middagdrukte. Al zal dat in mei wel goed meevallen. Bij heel slecht weer wordt de weg van Te Anau naar Milford Sound inderdaad afgesloten. Van de Milford, Routeburn of Kepler track kan je in jullie planning maar een klein stukje doen, vermits dit meerdaagse tochten zijn.
Op Otago Peninsula bij Dunedin kan je wildlife zoals albatrossen en zeldzame pinguïnsoorten spotten. Zeker een aanrader.
Als je vanaf Fiordland richting Dunedin rijdt zou ik onder langs gaan (via Invercargill / Bluff) Niet per se voor deze twee plaatsen, maar van daar kun je via de Catlins richting Dunedin rijden en dit is een prachtig gebied ook!
Verder jammer dat Kaikoura en Akaroa er niet bij zitten, twee aanraders als je het mij vraagt!