Wij zitten momenteel in een hostel in HCM en zijn inmiddels bijgekomen van de reis. Nu de vraag hoe we onze 3 weken in Vietnam het beste kunnen vullen zonder alleen maar aan het reizen te zijn.
Wat wij zelf hadden bedacht is:
3 dagen Can Tho (Mekong Delta) en weer terug in HCM
met de bus of vliegtuig naar Danang. (als we met de bus gaan stop in Mui Ne)
Danang, Hue, Hoi An (hoeveel dagen is aan te raden hiervoor uit te trekken?)
Met bus/trein of vliegen naar Hanoi. Hoeveel dagen is hier aan te raden?
Vanuit Hanoi naar Halong Bay (plusminus 3 dagen) en terug
Vanuit Hanoi naar Sapa (plusminus 2/3 dagen) en terug.
19 juni vliegen naar Bangkok.
We blijven nog een paar weken in Thailand dus daar hebben we ook nog tijd voor wat meer strand en zee.
hoi, ik ben helaas niet in alle plaatsen geweest dus ik kan je niet helemaal helpen, maar het hangt er een beetje vanaf waar je van houdt.
3 dagen Can Tho en dan gelijk met de bus door naar mui ne hebben wij ook gedaan en dat was prima. Dat scheelt je een overnachting in HCMC.
Danang zijn wij niet geweest, Hoi An 4 nachten en Hue 1 nacht
Vandaaruit zijn de vluchten naar Hanoi niet duur en je bent er zo. Neem wel de tijd voor het inchecken. Ik zou dus niet de trein nemen.
Hanoi is een mooie stad vond ik en je kunt je er wel een aantal dagen vermaken, maar ik zou zelf liever die tijd in halong of sapa doorbrengen. misschien 2 dagen in hanoi?
3 dagen halong en 3 of meer sapa lijkt mij goed.
In hue kan je veel tempels/pagodes zien, als je daar erg van houdt kan je langer blijven. Ik vond zelf een dag met een georganiseerde tocht daarvoor genoeg. (1 overnachting dus)
Hoi An vond ik erg leuk, daar zijn wij 4 nachten gebleven. je kunt er naar het strand, door de straatjes lopen en kleding laten maken, (daar moet je dan dus wel een dag op wachten) of een tocht naar My Son boeken.
De sinh cafe bus is ons erg goed bevallen. goedkoop, redelijk comfortabel (tenzij je erg lang bent), schoon en hij rijdt op tijd. Je kunt liggen in de bus en als je moe genoeg bent dus ook wel slapen. Vooral de rit van nha trang naar hoi an was lang (wij gingen van HCMC naar mui ne, naar nha trang, naar hoi an), maar die rijd 's nachts, je komt dan 's ochtendsvroeg aan.
Hoi An is erg leuk, vind ik. Hier kun je best een paar dagen vertoeven. Hue, het oude gedeelte en de DMZ, zijn ook mooi, zeg hier een tot twee dagen. Hanoi is leuk om te winkelen en een paar dingen te bezichtigen, maar hier kun je tijd vanaf snoepen, naar mijn idee, als je tijd tekort hebt. Danang ben ik zelf niet geweest, maar schijnt ook mooi te zijn, zeg hier ook twee dagen? Misschien kunnen anderen jullie daar wat meer over vertellen?
Maar zo te lezen, hebben jullie nu 9 dagen gepland, met wat reizen en rusten tussendoor, moet jullie schema wel te doen zijn, denk ik. Heel veel plezier en geniet ervan beiden!
Groetjes, Anne
Ps: in juli hebben Vietnamezen zelf vakantie en is het erg druk. Ik denk dat de bussen nu nog wel te boeken zijn.
Persoonlijk vind ik 3 dagen Can Tho wel lang, 2 nachten is voldoende.
Ik zou daarna, dus van Can Tho naar vliegveld in HCMC, vliegen naar Danang en een verblijf vinden in Hoi An, dus Mui Ne overslaan omdat je strand hebt in Thailand.
Dan 3 dagen Hoi An, Danang bekijken op de weg naar Hue.
2 nachten Hue, aankomen en 1 dag bezichtingen en de dag erop vliegen naar Hanoi.
De bespaarde dagen besteden aan Sapa en Halong.