Samen met mijn vriend ga ik voor 6 weken naar de USA, waarvan wij 31 dagen in het zuid-westen zullen verblijven. Nu zou ik toch voor de zekerheid reacties willen ontvangen van mensen die bekend zijn in het gebied. Wij hebben zelf de volgende overnachtingen bedacht:
1 overnachting Los Angelas
2 overnachting Los Angelas
3 overnachting Los Angelas
4 overnachting San Diego
5 Overnachting San Diego
6 overnachting kingman
7 overnachting Grand Canyon
8 Overnachting Page
9 overnachting Page
10 Overnachting Kayenta
11 overnachting Moab
12 Overnachting Torrey
13 Overnachting Bryce Canyon
14 Overnachting Bryce Canyon
15 Overnachting Zion Nat. Park
16 Overnachting Zion Nat. Park
17 Overnachting Las vegas
18 Overnachting Death valley
19 Overnachting Lone pine
20 Overnachting sequia Nat Park
21 Overnachting sequia Nat Park
22 Overnachting yosemite
23 Overnachting yosemite
24 Overnachting yosemite
25 Overnachting San Fransisco
26 Overnachting San Fransisco
27 Overnachting San Fransisco
28 Overnachting Montery
29 Overnachting Morro Bay
30 Overnachting Los Angeles
31 19.50 uur vliegen vanaf Los angeles
Ik extra overnachting bij Grand Canyon, zodat je de tijd kan nemen, is geen overbodige luxe. Wellicht ook een dagje extra Vegas. San Diego lijkt me minder interessant voor een tweede overnachting (ook omdat het zo dicht bij LA ligt). LA zelf mag ook een dagje minder om ruimte te maken voor GCNP en LV
Wij zijn vanaf 17 mei in het westen. We hebben een auto gehuurd. Wij willen gaan wandelen, fietsen, siteseeing. We verblijven in Motels/hotels/BB/Hostels. We hebben reeds een aantal hotels gereserveerd maar deze zijn overwegend nog te annuleren.
Ik vind de route prima maar zoals Jurjen al zegt kan je rgens langer of korter blijven. Even dit: Het is Los Angeles, San Francisco en Monterey
Dag 6: Ipv Kingman zou je ook in Sedona kunnen overnachten www.visitsedona.com Het is wel een dagrit van San Diego naar Sedona (via west van Phoenix). Sedona naar GC is maar 2.5 uur. Kingman kan ook maar je ziet dan niet de beroemde Saguaro Cacti waar de low desert om bekend staat.
1 nacht Moab is echt veel te kort. Canyonlands, Arches, Dead Horse Piont, LaSal etc, nemen veel tijd. Ook de rit van Monument Valley via Mexican Hat, Gooseneck, Moki Dugway, Natural Bridges naar Moab is een schitterende route. Kayenta heeft niet mijn voorkeur. Ik zou The View of Goulding’s Lodge proberen voor een overnachting.
In Bryce is een nacht meestal voldoende. Ik zou zeker een nacht aan Moab toevoegen.
Waarschijnlijk is Tioga Pass nog gesloten. Niets mis met Sequoia maar als Tioga Pass open zou zijn dan zou ik us395 nemen en Sequoia overslaan. Je hebt dan nog een extra dag voor bv Las Vegas gewonnen. 2 nachten LV is ook wel aan te bevelen.
Er is een lange lijst van bezienswaardigheden op de route die je gaat rijden. Je zal niet alles kunnen zien maar de route die je gaat volgen brengt naar fantastische gebieden. Als je detail vragen hebt laat maar horen.
Yeehaw
Ik zou ook 1 overnachting in Sequoia laten vallen. Eerst kijken wat je overal wilt zien en doen (b.v. in de steden) en dan je aantal nachten daaraan aanpassen.
Met name in de Zw-hoek ben ik vaak geweest.
Hoe willen jullie reizen, over de freeway), of secundaire wegen.
Ik doe in toenemende mate het laatste en dat bevalt me steeds beter. Bijvoorbeeld een routetip vanaf San Diego:
ga naar Julian, bijv. over Hwy 79. Noem het maar een cowboy-dorpje, schitterend gelegen op een bergrug daarna Hwy 78 volgen, schitterend pasje naar beneden de Anza Borrego desert in, uiteindelijk kom je in Borrego Springs.
Daarna richting Salton City (aan de Salton Sea) vanaf daar naar Mecca over Hwy 86. Over de Box Canyon Rd richting Joshua Tree N.P., vlak nadat je de Freeway 10 heb gekruist ben je bij de zuidingang van het N.P. Dwars door het N.P naar Twentynine Palms (event. via de West-uitgang richtinga Yucca Valley, voor het mooiste stuk Joshua Trees)), daarna door de Mojave desert naar Amboy, daarna de ouwe US 66 door California volgen (langs o.a. Roy’s cafe). Stukje freeway 40 tot grens Arizona, direct over de Colorado river kan je over Oatman (een ghosttown resp. Route 66 pleisterplaats), door de Black Mountains naar Kingman. Ben je het zat, kijk op de kaart en pak een stuk Freeway 10of 40. Op deze route is onderweg veel te zien (zie reisgidsen), zoek bijv. het ontstaan van de Salton Sea eens op. De wegen? Ik rij dat met een camper van over de 4 ton, dus probleemloos.
Ik moet toegeven, ik ben een echte zwerver, dit type routes ben ik gek op.
De route die Hofme beschrijft is prima maar je rijdt niet meer in een dag naar Kingman van San Diego dan. Us66 heet ter plaatse (in Ca) National Trails Highway.
Bedankt voor jullie reactie! We hebben nav jullie reacties een aantal aanpassingen gedaan aan de reisroute. Zo blijven we oa langer in Moab en Grand Ganyon.
Belangrijk was voor ons ook dat de gekozen route goed te doen zou zijn in 31 dagen. Gelukkig zitten we aan de reserveringen van hotels niet vast. Mochten we onderweg besluiten om ergens langer te blijven moet dit te realiseren zijn! Nogmaals, Bedankt!