Reisroute Peru

Hallo,

Welke ervaren zuid amerika reiziger/reizigerster kan mij een mooie reisroute aanbevelen?!?
%mei vlieg ik naar lima en vandaar uit begint mijn reis…
Welke steden zijn zeker de moeite? Is er een fantastische treinroute? Welk buurland van Preu moet ik zeker ook bezoeken? En welke ‘toeristische attractie’ moet ik zeker hebben gezien? Geef me vooral de mindere bekende maar die toch zeker de moeite waard zijn (Matchu Pitchu en Titikaka Lake kent natuurlijk iedereen :wink: )

Alvast bedankt aan diegenen die mij een beetje willen sturen!!!

:wereld:

Hoi Joachim,
Ik ben in 2006 het westen en zuid/westen van Peru geweest en ik kan je een paar bijzondere plekken aanraden. Niet ver van Lima ligt het dorpje Pisco. Dit is een klein en gezellig vissersdorpje, vanwaar je een boottocht kan maken naar de Ballestas eilanden. Op deze eilanden leven pinguïns, zeeleeuwen en pelikanen en onderweg zul je zeker weten dolfijnen spotten. In 2007 is in Peru echter een aardbeving geweest en het dorpje Pisco was flink getroffen. Ik weet dus niet hoe het er nu is.
Ook kan ik je het zeker aanraden om naar Huacachina te gaan. Dit is een oase niet ver van de stad Ica vandaan waar je heerlijk kunt relaxen en sandboarden in de woestijn.
Als laatst kan ik je het aanraden om naar de stad Arequipa te gaan, die aan de voet van een nog werkende vulkaan ligt.
Er is in Peru trouwens niet veel treinrails te vinden, maar alles is goed te doen met tourbussen.
Heel veel plezier!

Groeten,

Rilana

bedankt. ik zal dit zeker ergens opschrijven zodat ik het niet kan vergeten.

Ik hoop natuurlijk dat er nog mensen komen die reageren. dan kan ik een mooie route uitstippelen.

Dag Joachim,

Jouw naam doet mij een jong persoon vermoeden… Ik was in 2005 in Peru en wil je graag enkele tips geven. Mei is waarschijnlijk niet de ideale maand om de condor te spotten (wij zijn in november geweest, na het toeristische seizoen), maar wij hebben de eer gekregen om er een 7-tal te zien, horen en voelen overvliegen aan Cruz del Condor. Een moment waarop men beseft dat men leeft en hoe mooi en nobel de natuur is. Ook al zijn het schrikbarende vogels die de dood van veel kind-Peruanen op hun geweten hebben.
Wij zijn aan Cruz del Condor geweest NA de tweedaagse voettocht door de Colca canyon. Ik heb ontzettend hoogtevrees en in die zin was die tocht een ware uitdaging voor mij, maar het loont heel zeker de moeite om die in jouw reisschema in te lassen, indien je een beetje sport wil doen. Zo kan je eveneens kiezen voor de Incatrail in jouw bezoek aan de Macchu Picchu. Te voet naar een adembenemende site van de Inca’s… enig !!!
Als jong persoon moet je je hoeden in Cuzco voor de zogezegde verliefde meisjes op de zocalo, het dorpsplein en in de discotheken of caféetjes rond de plaza de arma. Zij hebben niet zo’n goede bedoelingen als wil blijken en willen niks anders dan jouw centen. Sommige drijven het zo ver dat je voor je leven moet betalen als zogenaamde vader die je helemaal niet bent, indien je met hen tussen de lakens wil duiken. Zoveel werd ons gezegd door plaatselijke Peruanen waarmee wij rondritten gedaan hebben. Voor een betrekkelijk goedkope (OP VOORHAND AF TE SPREKEN !) prijs, zie je dingen die andere reizigers niet zien, zoals een heel mooie rit naar de zoutvlaktes aangelegd door de Inca’s, maar daar ken ik de naam niet meer van.
Heel prettige reis !!

Luc

Je vraag is niet te beantwoorden zonder te weten hoeveel tijd je hebt. En het is ook wel handig om te weten of je heel low budget moet reizen of dat het wel meevalt.

En heb je al eens de andere posts in het forum gelezen? Daarin staan al bakken en bakken vol tips. Ook voor minder bekende bezienswaardigheden.

Kijk ook eens voorin de Lonely Planet reisgids, daar staan ook allerlei suggesties voor reisroutes, afhankelijk van je interesses (archeologie? natuur? steden? strand? sport?) en de tijd die je hebt. En bv. de Gringo Trail (zuidelijke route langs de bekendste highlights) maar ook routes in het noorden en in de jungle.

Hoi,

Zie onze reisverslagen voor nuttige tips! www.laplano.com/onderweg/index.html

succes,

Peter

Toppers zijn raften op de apurimac rivier, de ausangatetrail hiken, inderdaad het sandboarden in huacachina, de 4 daagse jeeptocht tussen noord chili en uyuni bolivia. Zeker doen al is het niet in peru, het is wel vlakbij en mag je niet missen.
Zowieso zou ik bolivia meepakken als 2de land.
Ook de tarabuco markt in bolivia is super.
Een prachtige tocht is de 5 daagse trip tussen sorata en rurrenabeque in bolivia. 2 dagen mountainbiken en 3 dagen per boot door de jungle.