In juli gaan wij voor 21 dagen (zonder reisdagen inbegrepen) naar India. We hebben een ruwe schets van onze reisroute en vroegen ons af of die te ambitieus is, of iemand tips heeft, of we iets bezoeken wat onze tijd niet waard is enz.
Het is de eerste reis die we alleen plannen, dus alle hulp is welkom:D!
Mumbai/Matheran (3) -Surat (2) -Ahmedabad (2) -Mount Abu (2) -Ranakpur (2) -Jodhpur (2)-Jaipur (2)-Keoladeo National Park (1) -Agra (1)-Delhi(3)
Heeft iemand wat advies over Surat, is dit de moeite waard of niet? Ik zou er zelf nog heel graag Jaisalmer en/of Chittorgarh bijvoegen, maar dan wordt het vast echt te veel??
Ik neem aan dat je met reisdagen de heen en terug reis bedoeld. Dan is je schema wel erg intensief. Ik vind reizen in India op zich al inspannend. Zeker als je delen met de bus moet doen. nat park (1) - agra (1) - en dan Delhi. (1) betekend dus aankomen, bezichtigingen en dergelijke doen en dezelfde avond of volgende morgen weer weg. Dat is best heftig hoor, maar wat je wel en niet kan doen weet je natuurlijk zelf het beste.
Het hangt ervan af hoe jullie reizen.
De afstand van Mumbai naar Delhi is ongeveer 1500 km.
In principe is dat makkelijk te doen in 21 dagen, zeker als je (gedeeltelijk) met een taxi zou reizen.
Verder moet je in India heel flexibel en geduldig zijn.
Bij mij loopt elke reis altijd anders dan van tevoren gepland.
beste anemone,
ik zit momenteel in ahmedabad en volgens mij kun je deze plaats wel overlaan.
er is hier vindt ik weinig te doen en de mensen zijn hier volgens mij niet veel toeristen gewend want ik wordt hier geen seconde met rust gelaten.
dus even rustig een site of museum bekijken is er simpel weg niet bij,
hou er wel rekening mee dat het boeken van trein tickets op sommige trajacten lastig is,
vriendelijke groet kevin.
Ik wil inderdaad echt Jaisalmer bezoeken. Udaipur heb ik vorig jaar bezocht en vond er persoonlijk niet zo veel aan. Ok, het stadspaleis en de meren zijn echt prachtig maar het is ècht een supertoeristische stad, niet?
Hmm, onze route ligt nog steeds niet vast. Argh, kiezen is verliezen:s…
Kevin, wat valt er precies zo tegen aan Ahmedabad, buiten de starende blikken? (Vorig jaar heb ik met een groep van een tiental meisjes rondgetrokken door India, dus ik ben wel wat gewend wat dat betreft:D)