India eind juli en augustus

Beste allemaal,

Ik ga samen met mijn vriend naar india voor 15 dagen. Nou zijn we een beetje plannen aan het maken waar we heen gaan, maar dat vinden we best moeilijk vanwege onze reisduur en de moesson.
We landen 's nachts op mumbai en willen daar eigenlijk meteen de volgende dag vertrekken. Zelf zitten we te denken om naar Jaisalmer, udaipur, Jaipur en Agra te gaan. Is dit haalbaar in dit tijdsbestek? Zijn er nog andere plaatsen in deze buurt waar we echt langs moeten. We vinden het niet erg om 1 binnenlandse vlucht te boeken. Uiteindelijk na 15 dagen vliegen we weer vanaf mumbai.
We zouden het leuk vinden om naar wat plaatsen te gaan waar wat jongeren/backpackers komen.
Ook willen we daarna eigenlijk afsluiten met nog een paar dagen strand. We weten dat het regenseizoen is, maar is er daar ergens een plek waar je er niet heel veel last van hebt en toch een paar uurtjes per dag op het strand kan liggen? Goa schijnt erg last van de regen te hebben en Chennai schijnt daar minder last van te hebben maar daar is het niet lekker om op het strand te liggen.

Nog een vraag over het reizen tussen de verschillende plaatsen; Je moet een trein ticket van te voren boeken maar hoe gaat het dan verder? Hoe lang moet je van te voren op het station zijn? Krijg je vaste plaatsen?
Hoe weet je waar de bussen in de stad vertrekken en moet je die tickets ook van te voren boeken?

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Anouk Klemann

Mumbai-Jaisalmer- udaipur- Jaipur - Agra -Mumbai met 40+ graden en wellicht veel moesson is al vrij heftig in 14 dagen. Hoe je daar ook nog denkt wat strand aan vast te plakken?? Kan je beter na afloop even in Zandvoort doen.

Je hoeft niet zo te reageren. We hebben 2 dagen geleden een ticket gekocht en zijn ons nog aan het inlezen. Het is nog maar een plan en ik weet niet of het haalbaar is of dat er andere plaatsen zijn die we beter kunnen bezoeken. Maar bedankt voor je reactie!

Erik heeft wel een punt. Voor de plaatsen die je wil gaan bekijken had je misschien beter een ticket Delhi gekocht ipv Mumbai. De afstanden zijn echt niet te onderschatten.

Strandliggen tijdens deze periode is aan de westkust niet echt ideaal rond deze periode, alhoewel het kan meevallen, de ene monsoon is de andere niet. Eén raad, let op en ga niet het water in, tijdens de monsoon is de stroming levensgevaarlijk.

Bedankt voor je reactie. We zitten er nu over te denken om een vlucht richting agra te pakken vanaf mumbai en op het eind een vlucht terug vanaf Udaipur. Dat kost niet zo heel veel en scheelt een hele hoop reistijd. Is dit verstandig?

We snappen dat 2 weken maar kort is maar helaas hadden we niet meer tijd. Het deel waar we heen willen klinkt heel interessant. Maar als jullie aanbevelen om naar het zuiden te gaan als je maar 2 weken de tijd hebt, hoor ik dat graag. En zo ja welke plaatsen in het zuiden?

Groetjes,
Anouk

Naar Agra kun je niet vliegen, alleen maar met de trein of bus. Heb dat zelf ook al uitgezocht om tijd te besparen. Jullie zouden ook kunnen overwegen om een privé chauffeur in te schakelen kun je misschien tijdens de reis meer je planning aan passen. Op de diverse forums staan wat links/tips (35 à 40 euro per dag).
Succes met de planning.
Marion