Reisroute mogelijk?

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag m.b.t mijn reisroute. Half juli tot eind augustus (ruim 6 weken) wil ik door Vietnam, Cambodja en klein gedeelte Thailand reizen.

Ik start in Noord-Vietnam en ga dan naar het zuiden. Onderweg wil ik hier de mooiste punten meenemen. Daarna wil ik de grens over naar Cambodja. Hier wil ik alleen de belangrijkste attracties doen. Dan de grens over naar Thailand. Hier wil ik wat dingen ten noorden van Bangkok gaan bekijken.

Is dit mogelijk in die ruim 6 weken? Hoor graag jullie ervaringen. Verder hoor ik graag tips over mooie plekken om te bezichtigen (buiten de meest bekende toeristische plaatsen).
Alvast bedankt voor jullie tips en ben heel benieuwd.

Gr,

Patrick

Hoi Patrick,

De route die je beschrijft is goed te doen in 6 weken.

In Vietnam vond ik het noorden het mooist. Ga vanuit Hanoi naar Halong Bay en lat je een paar dagen meevoeren op een boot. Het kanoen op zee is een echte aanrader!

Ook Sapa moet je zeker niet overslaan. Kleurrijke bergvolkeren en markten, mooie bergen en prachtige rijstvelden.

De keizerlijke stad Hue vond ik ook erg mooi. Ik heb hier een motortocht gemaakt langs verschillende tempels en paleizen, even weg van de drukte en even snuffelen aan het platteland.

Hanoi is ideaal om kleren te laten maken. Maar het is sowieso een gezellig en sfeervol stadje.

In het zuiden kun je bij Dalat motortochten boeken met de Easy Riders, maar helaas had ik daar geen tijd voor…

De grens met Cambodja kun je oversteken per bus, maar je kan ook een meerdaagse tour maken door de Mekong Delta. Je bezoekt dan verschillende drijvende markten, vis boerderijen enz. Een aanrader!

Tja, Cambodja. UITERAARD Angkor Wat (neem ook de tijd voor de meer afgelegen tempels) en Phnom Phen en zijn verschrikkingen. Kratie is ook leuk, zowel de rit erheen als ook de zoetwaterdolfijnen die daar in de Mekong zwemmen.

Misschien Battamban (ben ik zelf niet geweest).

En als je dan nog tijd hebt, is er nog genoeg te doen in Thailand om je reis op een passende manier af te sluiten.

Groet, Jenny

Hallo Jenny,

Bedankt voor je reactie. Heb ook meteen even op je website gekeken.
Heel leuk om te lezen.

Ik had alleen een vraag over de overgang naar Vietnam. Ik zag dat je vanuit Cambodja eerst naar Bangkok bent gevlogen en daarna met de boot/bus naar Vietnam bent gegaan. Ik was benieuwd waarom je niet direct vanuit Cambodja naar Vietnam gegaan? Was de boot/bustocht mooi of had het een andere reden?

Alvast bedankt voor je reactie.

Gr,

Patrick

Hoi Patrick,

Morgen ga ik naar Vietnam, Ben gaat naar Bangkok

Ik ben niet vanuit Cambodja naar Bangkok gevlogen. Dat was een vriend van me, met wie ik een stukje samen reisde. Ik ben in mijn eentje vanuit Phon Phen in de bus/boot gestapt voor de Mekong tour. Zou idd wel erg om zijn om eerst naar Thailand te gaan :slight_smile:

En ja, de Mekong tocht was zeker mooi!!!