Nou, dat viel niet mee. Ik heb redelijk impulsief mijn ticket geboekt en behoorlijk wat moeten puzzelen. Ook in mijn budget haha, het is toch wat duurder dan ik had gedacht en ik krijg het idee dat ik met 1-persoonskamers overal de hoofdprijs zal moeten gaan betalen.
Ook wilde ik eigenlijk overland van Bariloche naar het zuiden afzakken, maar ik begrijp dat van Esquel naar El Chalten komen enorm lang duurt en dat er ook geen vluchten vanuit Esquel richting El Calafate zijn, dus dat heb ik maar uit mijn hoofd gezet.
Ik wil niet al teveel vast leggen, het moet tenslotte wel vakantie blijven… maar dit is mijn route, aangezien het december is, zal ik vermoedelijk de trein, vluchten en Navimag toch op korte termijn moeten boeken…
Wat denken jullie over het boeken van kamers? Hoe ver vantevoren moet ik boeken als ik niet overal > 75 US$ wil betalen
Ok, mijn voorlopige plan
24 november aankomst in BsAs om 7 uur, dan ga ik gelijk door naar Puerto Madryn
25 - 27 Puerto Madryn, walvissen, Punta Tombo, duiken met zeeleeuwen
28 (vrijdag) bus naar San Antonio Oeste en daar de Tren Patagonico
29 ak in Bariloche
30 nov - 3 dec Bariloche / El Bolson.
4 dec richting Puerto Montt
5 dec aan boord van de Navimag
8 dec kom ik aan in Puerto Natales
9 - 12 W-trek TDP Moet ik de refugios vantevoren boeken als ik geen tent en slaapzak meeneem?
13 - 19 heb ik dan vrij voor El Chalten en El Calafate eventueel Punta Arenas. Heb Ushuaia geschrapt, dat combineer ik de volgende keer gewoon met Antarctica
20e richting BsAs voor drie hele dagen
24e naar huis
Zouden jullie hier aub de blunders uit willen halen of de zaken die ik niet noem, wel op de route liggen en ik echt niet over mag slaan willen benoemen.
Verder zijn tips voor betaalbare single rooms meer dan welkom!!
Je kan op booking.com wel onder de 75usd boeken hoor, maar verwacht geen luxe dan!
In ieder geval wel de tren Patagnico zsm boeken, camarote, want dat zit heeeeel snel vol. Maar een onvergetelijke belevenis! Vooral als de trein in de middle of nowhere een paar uur blijft stilstaan wegens een defect! Had het niet willen missen.
Ga je de grote afstanden vliegen? LAN heeft aanbiedingen tot 12 oktober, zie andere post van mij.
24 november aankomst in BsAs om 7 uur, dan ga ik gelijk door naar Puerto Madryn
Hoe? Want je moet toch wel rekening houden met eventuele vertraging, plus dat je internationale vlucht aankomt op Ezeiza en je eventuele binnenlandse vlucht vertrekt vanaf Aeroparque over het algemeen. Als je de nachtbus pakt zit je een hele dag in BUE met je bagage op de bus te wachten, ook geen feest. In dat geval zou ik proberen een hostel te regelen voor één nacht en daar overdag gebruik van maken.
W-trekking in refugio´s zou ik zeer zeker van tevoren vastleggen, anders heb je ter plekke een probleem, al helemaal als je geen tent mee hebt El Chaltén na Torres del Paine zal wellicht wat tegenvallen, hoewel de prijzen weer 200% aantrekkelijker zijn dan het belachelijk dure TdP.
Wilde van BsAs naar Puerto Madryn vliegen en van El Calafate terug naar BsAs, dacht eigenlijk dat de overige afstanden wel meevallen op de trein en boot na uiteraard.
Bedankt Flipsen, die was ik even vergeten
Jij kunt me vast vertellen hoelang ik onderweg ben van het ene naar het andere vliegveld? Er gaat om 10.30 uur een vlucht, dacht dat die misschien haalbaar was…
En nog een vraag over TDP.
Ik heb wat gegoogled, maar vond nog niet zo heel veel info, behalve ergens een aanbieding van US$ 730. Maar je gaat me toch niet vertellen dat dit het normale tarief is voor 3x overnachten in een refugio en wat maaltijden… Denk dat ik dan beter een drager en tent mee kan nemen… hebben jullie sjerpa’s?
Van Ezeiza naar Aeroparque (in de wijk Palermo) zou ik zeker omdat het al een beetje spits is dan, een uur rekenen. Is vaak niks van te zeggen. Soms ben je er in 35 minuten, soms dus een uur. Op Ezeiza kan het vaak ook vreselijk lang duren voor je je koffers hebt en door de douane bent. Dus met een beetje geluk kun je om 9uur op Aeroparque zijn. Zorg ervoor dat iemand je ophaalt. Ik heb altijd een vast iemand met een prachtige taxi, Franco,leuke vent, dol op stroopwafels.
Ook werkt hij samen met onderstaand bureau, ze zijn niet echt duurder dan andere taxi’s naar de stad. En hij staat je op te wachten. Ik raad je het zeker aan!
Toch zou ik het zekere voor het onzekere nemen en een vlucht in de avond boeken… Als je een uurtje vertraging hebt, je koffer ligt niet op de band, de douane loopt weer te zeuren en je komt in de file terecht ben je zo 5 uur verder Hou er ook rekening mee dat je opnieuw moet inchecken op Aeroparque en daar dus weer een uur voor vertrek aanwezig dient te zijn.
En TdP, ik zei toch dat het belachelijk duur is? Prijzen en pakketten (direct via de refugio´s van Fantastico Sur regelen is vaak de beste oplossing) vind je op http://www.fantasticosur.com/