Reisroute gezocht, wie helpt?!

Hallo allemaal,

Wij gaan 15 juni op vakantie >>> naar Vietnam en hebben daar 18 volle dagen te spenderen (de vliegdagen zijn daar al vanaf)!

We starten in Ho Chi Minh en vertrekken vanaf Hanoi. We hebben er super veel zin in en zijn al het e.e.a. aan het uitpluizen…Nu graag van jullie tips m.b.t. de route!!!

Er staan al een aantal dingen vast die we graag willen zien, Ho Chi Minh, Ha Long Bay, Hanoi en ook over Hoi An en Mue Ne heb ik goede verhalen gehoord. Tevens zouden we het leuk vinden enkele dagen te fietsen of wandelen.
Wie helpt ons aan een goede route of tips (ook m.b.t. hotels en/of appartementjes) :vak02:

Alvast super bedankt :kus: groetjes, Femke

Voor fietsen en wandelen zou ik echt naar Sapa gaan, persoonlijk vond ik dat echt het mooiste stukje Vietnam. De bergen, de rijstvelden, kleurrijke mensen.

In de Mekongdelta in het zuiden worden ook fietstochten aangeboden.

In de Mekong Delta wordt inderdaad veel gefietst. Dat is daar ook goed te doen, gezien het land daar vlak is. En het is een mooie regio, maar wel de armste van Vietnam. De mensen leken er wel het meest gelukkig. Ik heb dit deel van Vietnam heel bijzonder gevonden en raad het zeker aan.

Verder raad ik de plekken waar je het zelf over hebt ook aan: Halong Bay, Hoi An en Mui Ne. In Hanoi hoeft je maar een paar dagen te spenderen, vind ik zelf. Je kunt er wel erg leuk winkelen. En Sapa, dat vind ik ook zeker een aanrader met supermooie natuur en veel inheemse stammen.

Wat betreft hotels, zijn er een paar in Vietnam die ik persoonlijk aan zou raden: het Nhi Nhi hotel in Hoi An (vrij goedkoop voor wat je krijgt, zelfs een zwembad) en het Hong Di Guesthouse in Mui Ne (aan het strand met op de binnenplaats allemaal hangmatten). In Hanoi raad ik het Stars hotel en het Ocean Star hotel aan (beide in dezelfde straat te vinden).

Leuk dat jullie naar Vietnam gaan!

Groetjes, Anne

ik vond het stars hotel in hanoi ook een goed hotel.
in hoi-an vond ik hoa binh een fijn hotel. Niet duur maar wel met alles erop en eraan.

ik zou zeker ook naar nin-binh gaan. In 1 dag heb je alles gezien daar maar dat mag je niet missen

oja en dalat mag je niet vergeten. hier hoef je ook geen dagen te blijven. maar een rit achter op de motor bij een easyride is echt geweldig.