3 weken Vietnam

hallo,

In April ga ik voor 3 weken naar Vietnam, we komen aan in Saigon en vertrekken weer vanaf Hanoi.
We zijn niet echt geinteresseerd in strand en zaken die met de oorlog te maken hebben, wel in natuur, fietsen,…

Dit is de voorlopige planning, ideeën tips?

Ho Chi Minh
Ho Chi Minh
Dalat
Dalat
Hoi An
Hoi An
Hoi An
Hué
Hué
Phong Nha
Phong Nha
Phong Nha
Ninh Binh
Ninh Binh
Ninh Binh
Hanoi
Hanoi
Bai Tu Long
Hanoi
Hanoi

Dacht eventueel Dalat nog in te wisselen voor Mau Chai of Sapa, kan ook nog dag van Ninh Binh of Phong Nha af

Ideeën?

Als strand en oorlog (nochtans heel interessant in Vietnam) jullie niet zoveel zegt zou ik meer tijd spenderen in het Noorden, bijvoorbeeld Sapa. Achteraf bekeken heb ik veel te weinig tijd gehad om het meer bergachtige Noorden van Vietnam te verkennen.

Hallo T,

Ik zou je schema helemaal willen veranderen gezien je wensen van natuur en fietsen.

Dalat schrappen en daar de Mekong delta voor in de plaats.
Voordeel is dat je daar goed kan fietsen en het praktischer is om in Hoi An komen zonder veel reisuren.

Ook 1 dag minder Hoi An en Hue en deze in fietsparadijs Mai Chau te steken.
Vanuit Ninh Binh is dit gewoon te fietsen in 2 dagen en zou heb je toch je dagen Ninh Binh want je fiets dan door de Ninh Binh provincie.

Gr.
Ton.

Bedankt alvast!

Voor de Mekong delta vermoed ik dat het dan makkelijkst is om van HCMC te vertrekken en uiteindelijk van Can Tho naar Danang te vliegen? Als ik dit doe zou ik 2 nachten in de delta willen slapen, wat zijn volgens u de beste overnachtingsplaatsen en 2x opzelfde plaats overnachten of 2 verschillende?

Hallo T,

Is net wat je wilt en hoeveel je wilt reizen met een auto/bus en hoeveel je wilt fietsen.

Je kan met de auto naar Cai Be gaan en dan daar rondfieten en overnachten.
Dag erop naar Can Tho fietsen of de ochtend ook in Cai be omgeving fietsen en in de middag naar Can Tho.
Daar de drijvende markt en dan vliegen.

of

Naar Cai Be en dan fietsen naar Ben Tre en vandaar naar Can Tho.

Of

Naar Chau Doc ( mijn voorkeur )
Prachtig fietsen door Cham dorpjes en de Kmer dorpjes, Sam mountain beklimmen met de fiets en het mooie uitzicht bewonderen.
Dan daar 2x overnachten en met bus of auto naar Can Tho ( 3 a 4 uur ).

Gr.
Ton.

3 dagen Ninh Binh (Tam Coc dus neem ik aan?) is te veel. Wij hebben er bijna 3 dagen gezeten, en met 1,5 à 2 heb je zeker voldoende!
Je kan er wel mooi fietsen!

Hallo Rob,

Daarom ook mijn idee om door de ninh Binh provincie te fietsen naar Mai Chau.
Dan heb je voldoende afwisseling en een doel ; Mai Chau om naar toe te fietsen.

Gr.
Ton.