Hallo Chinagangers,
Op 15 oktober vertrekken wij voor twee weken naar China. We starten in Beijing en vliegen vanuit Shanghai terug.
Ik heb zelf het onderstaande reisschema bedacht.
Graag jullie feedback of ik genoeg tijd per bestemming heb ingebouwd (1 dag Xian voldoende?) of dat jullie nog tips hebben:
Zaterdag 15 oktober: aankomst 12.40 uur Beijing Capital Airport
Zondag 16 oktober: Plein Hemelse Vrede / Verboden Stad / hutongs
Maandag 17 oktober: Chinese muur en evt Ming Tombs
Dinsdag 18 oktober: Zomerpaleis en parken
Woensdag 19 oktober: fietstocht door hutongs, marktbezoek en 's avonds nachttrein naar Xi’an
Donderdag 20 oktober:Aankomst in Xi’an om 06.56
bezoek Terracotta leger, stadsmuur Xi’an en moslimwijk
[FONT=Verdana]Vrijdag 21 oktober: [/FONT]Binnenlandse vlucht Xi’an – Guilin (of 22 oktober??)
In Guilin met de bus naar Yangshuo
Zaterdag 22 oktober: hike door Karstgebergte en omgeving Yangshuo
’s Avonds Liu Sanjie Show
Zondag 23 oktober: Karstgebergte en omgeving Yangshuo verkennen, boottocht Li rivier
Maandag 24 oktober: Fietstochtje omgeving Yangshuo
Dinsdag 25 oktober: Bus naar Guilin airport (via Guilin Railway station)
Binnenlandse vlucht Guilin - Shanghai
Woensdag 26 oktober: Shanghai verkennen
Donderdag 27 oktober: dagtrip Suzhou of Hangzhou
Vrijdag 28 oktober: shoppen etc. in Shanghai
Zaterdag 29 oktober: Vlucht Shanghai Pudong Airport - Amsterdam, vertrek 12.40 uur.
Ook als jullie nog tips hebben voor hotels (alleen hotel Beijing hebben we al geregeld: Forbidden City Hotel) of bezienswaardigheden, dan zijn deze ook zeer welkom.
Voor Xi’an en Yangshuo wil ik de (budget/middenklasse) hotels eigenlijk ter plekke regelen, in Shanghai willen wij graag in een wat luxer 4-sterren ‘wolkenkrabber’ overnachten. Hiervoor hebben wij het Salvo Hotel Shanghai (http://www.booking.com/hotel/cn/salvo-shanghai.html?sid=26f642193fd63bd6e1e45d5e93df09e9) op het oog, heeft iemand daar al ervaring mee?
Alvast dank voor jullie hulp!
Ik ben sinds enkele dagen terug van China. Het was een hele ervaring en hoop dan ook dat je hetzelfde zal kunnen ervaring
Wij waren ook van plan om veel met de trein te reizen, maar dat heeft onze planning eigenlijk helemaal overhoop gehaald. Sinds kort is het héél moeilijk om aan treintickets te raken, laat staan last minute…
Blijkbaar wil de overheid de HST promoten en hebben ze talloze treinen (ook nachttreinen geschrapt) Bovendien worden soms alle tickets bijna in één keer opgekocht om dan op de zwarte markt te worden verkocht.
één dag Xian lijkt mij dan ook utopisch. Met een beetje geluk kan je hotel wel tickets regelen, maar wij hebben zelden dat geluk gehad.
Omdat we Yunnan hierdoor niet konden bereiken hebben we wat meer dagen in Yangshuo doorgebracht en dat hebben we ons niet beklaagd. Ik raad zeker aan om naar ‘The dragon’s bridge’ te fietsen en zeker een halve dag door te brengen in de mud caves / hot springs. Daarna kan je nog de moon rock beklimmen om een fantastisch uitzicht over de omgeving te aanschouwen
Veel succes en plezier met deze onvergetelijke reis!
Ikzelf zou voor Xi’an 2 dagen uittrekken. Je zegt zelf dat je om 07.00 uur aankomt in Xi’an en de tour naar het leger gaat ook al erg vroeg weg dus ik twijfel of je dit gaat halen. De ming graven moet je je niet te veel bij voorstellen want je kunt er namelijk niet naar binnen. Het is enkel een berg waar je naar kunt kijken. De 2e dag zou ik dan een rondje over de muur fietsen als eerste. Na 16.00 wordt dit al moeilijk ivm verhuur enz. Daarna gewoon een rondje door de stad zelf lopen. De moslimbuurt is echt helemaal geweldig!!! Zou er zo graag weer een dag doorheen lopen. Ook voor je souvenirs zou ik in Xi’an gaan kijken. Veel goedkoper dan steden als Beijing enz. (sluit Shanghai niet uit vwb kleding en maatpakken enz)
Wij zaten in dit Hostel in een privekamer met eigen badkamer. Zag er allemaal perfect uit en zou er zo weer gaan zitten als ik weer in de buurt zou zijn.