Beijing en Shanghai van 17 tot 30 juli

Beste mede-reizigers.

Wij gaan van 17 tot 30 juli naar China. We vliegen op Beijing, en vertrekken ook weer vanaf hier. In de tussentijd willen wij nog een bezoek brengen aan Shanghai

Ons plan is als volgt:

dag 1: aankomst beijing om 8:30 plaatselijke tijd, inchecken in het hotel, en gewoon een een beetje rondkijken en acclimatiseren in Beijing.
dag 2: nog een dag om te wennen, en eventueel bezoek aan de verboden stad.
dag 3: vertrek met de trein naar Shanghai, bij aankomst inchecken, eten, eventueel ergens wat drinken.
dag 4: De sfeer proeven in Shanghai
dag 5: Fuxing Park en Aqauria 21
dag 6: Oriental Pearl Tower en Jade Buddha Temple
dag 7: People Square en Shanghai Art Museum
dag 8: Dingen doen waar we dan evt nog over hebben gehoord
dag 9: Trein terug naar Beijing, als we het nog niet hebben gedaan de verboden stad en Jingshan park, en anders Tiananmen Square
dag 10: Temple of Heaven en Chinese National Museum (hierover hebben we gehoord dat er erg lange rijen staan, is het de moeite waard?)
dag 11: Chinese muur(waar kan je het beste heen?)
dag 12: Rustig dagje om nog een beetje te winkelen en rond te kijken
dag 13: Spullen pakken en naar het vliegveld, om om 15:15 plaatselijke tijd terug te vliegen naar Amsterdam

Is deze planning realiseerbaar, en pak ik hiermee de hoogtepunten van deze steden? Wat mis ik, en wat kan ik eigenlijk best overslaan?

En is de trein bijzonder, of kunnen we beter met het vliegtuig van Beijing naar Shanghai? (kost praktisch hetzelfde)

En hebben jullie nog tips voor hotels of restaurants?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Groet, Kasper

In 2009 hebben we eveneens een reis gemaakt naar o.a. Beijing en Sianghai. tevens Xi-An en Pingyao aangedaan. Zeker de moeite waard en misschien iets leuker dan alleen maar een treinreis heen en weer.

Beste Marja.

Wij hebben dit zeker overwogen, maar konden nergens duidelijk vinden of we dan overal wel genoeg tijd zouden hebben.

Hoe veel tijd hebben jullie destijds uitgetrokken voor Xi’an? En zijn jullie met de trein of met het vliegtuig gegaan?

Alvast bedankt!

Groet, Kasper

Met het vliegtuig van Shanghai naar Xi-An. Slechts een nacht gebleven en vandaar de nachttrein genomen naar Pingyao. Echter het waren wel 2 volle dagen. Eveneens maar 1 nacht in Pingyao, echter ook hier twee dagen… :slight_smile: Wel een heel mooi stadje en zeker de moeite waard daar in het centrum een nacht te verblijven.

1 like

Wij hebben Tiananmen Square gecombineerd met de Verboden Stad, kwestie van de straat onderdoor steken en je bent er!

De Chinese Muur hebben we bezocht bij Mutianyu, een eindje buiten Beijing. Hiervan wordt nu gezegd dat het opengestelde gedeelte wordt uitgebreid!
Je kan met de kabelbaan naar boven, vervolgens een stuk over de muur lopen en een stuk verderop weer naar beneden met de trap, rodelbaan of met een stoeltjeslift.
Door het bosrijke gebied is het schitterend om daar rond te lopen. Ook schijnt het minder druk te zijn dan de Muur dichterbij Beijing.

1 like

Beste Marja, bedankt voor je advies, we zijn momenteel aan het onderzoeken of het haalbaar is om nog wat meer steden te bezoeken!

Beste Mil, we gaan proberen om de muur hier te bezoeken, bedankt voor je advies!

Is er toevallig nog iemand die weet of het krijgen van treinkaartjes te doen is?
Wij hebben namelijk gehoord dat het redelijk makkelijk was met de apparaten op het treinstation, maar dat deze alleen nog maar gebruikt kunnen worden in combinatie met een chinees paspoort?

Spreken ze bij de balie iets van engels, of is het echt met handen en voeten proberen duidelijk te maken wat je wil?

Alvast bedankt!

Wij gaan in sept ook naar china voor 3 weken. Wij gaan naar Beijing, Xian, Chengdu, Guilin, Yangshuo, Hangzhou, Suzhou, Shanghai, Guangzhou en Hong Kong. Dus als je het mij vraagt zijn twee steden in twee weken wel te doen. We plannen alles met de trein behalve van Chengdu naar Guilin, dat doen we per vleigtuig.
We hebben geen ervaring dus ik kan je helaas niet veel vertellen maar ik kan wel wat handige websites geven.
Trein: www.travelchinaguide.com en www.chinaticketonline.com en www.seat61.com (hier vind je ook veel andere info en fotos van de treinen)
Vlucht: www.flight.elong.net
Ik heb op meerdere sites gelezen dat je via jet hotel waar je slaapt voor ongeveer 1 euro extra je treinkaartjes kan laten kopen door het hotelpersoneel/receptie.

Op de site van Djoser kun je ook veel vinden over welke reisschema’s zij aanbieden en wat ze dan op die dagen doen. Zo kun je een opzetje maken voor je eigen reis.

Oke, het zou mooi zijn als ze dat bij het hotel kunnen regelen ( in de hoop dat ze daar wel engels spreken!)

Ook ga ik nog even uitzoeken of we inderdaad niet meer steden kunnen bezoeken. Hoe veel dagen zou je ongeveer nodig hebben om de hoogtepunten van Xi’an te hebben gezien?

Alvast bedankt!