Reisroute 17 dagen

Wij vertrekken 1 oktober naar Japan voor 17 dagen. Waarschijnlijk net niet in de piekdagen voor de herfstkleuren, maar hopelijk ook erg mooi!

We hebben nu de volgende reisroute bedacht en horen graag of dit een beetje te doen is en of jullie nog tips hebben. Met name het stuk tussen kanazawa en hakone… Is dit zo de beste manier om te doen of kan het efficiënter? Is het voor onze route ook het meest voordelig de JR Pass te kopen voor 14 dagen? Dank alvast voor jullie hulp!!

1/10 Osaka
2/10 dagreis mt koya en himeij
3/10 hiroshima en miyajima
4/10 naar Kyoto
5/10 Kyoto, dagtrip nara
6/10 Kyoto
7/10 Kyoto
8/10 Kyoto
9/10 naar Kanazawa
10/10 naar Nagano (yudanaka)
11/10 matsumoto
12/10 kamikochi/takyama
13/10 hakone
14/10 Tokyo
15/10 Tokyo (nikko)
16/10 Tokyo
17/10 Tokyo
18/10 vlucht Amsterdam

Volgens mij is het onderstaande iets gemakkelijker en logischer:

Kanazawa
Takayama
Kamikochi
Matsumoto
Nagano
Hakone

Op 9/10 oktober is er een beroemd festival in Takayama, als dat je interesseert loont het om eerst naar Takayama te gaan. Misschien kun je Kanazawa weglaten? Kanazawa is ook heel mooi, maar als je net in Kyoto bent geweest, voelt het waarschijnlijk niet zo speciaal.

1 like

Dag Nigo,

Top dank je! Zal eens kijken wat dat festival inhoud, is wellicht wel de moeite waard. Is een JR Pass ook de beste optie voor onze route?

Als je de dagtrip naar Hiroshima op 8/10 doet, heb je voldoende aan een Railpass van 7 dagen. Hij geldt niet voor de stukken die je met de bus zult moeten afleggen.

Ik ben wellicht niet helemaal onbevooroordeeld (3 van mijn reizen waren voor een groot deel juist rond allerlei festivals gepland, in Takayama ben ik echter nog niet geweest), maar als je zo’n festival in kan passen (en er nog een hotelkamer in de buurt te krijgen is), absoluut doen! Niet alleen vanwege de ongetwijfeld indrukwekkende optocht, maar ook gewoon om zo’n enorme massa Japanners een keer echt ontspannen en uitgelaten mee te maken. En bij elk festival horen sowieso ook tientallen standjes met lekker eten…