Reisplanning

Beste leden,

Nu we de tickets hebben geboekt voor 1 mrt 2013 (aankomst 1 april 2013 Tokyo-vertrek 21 april 2013 Tokyo) kunnen we beginnen met ons reisschema.
Nu heb ik gelezen dat er 14 en 15 april in Takayama een festival is . Nu is mij vraag is dit festival de moeite
waard om ons reisschema hierop aan te passen.
Als dit festival de moeite waard is willen onze reis globaal als volgt aanpassen:

1 tm 6 april Tokyo ( inclusief dagtochten naar Nikko, Kamakura ,Hakone )
7 tm 8 april Hiroshima ( dagtocht naar Miyajima-eiland)
9 tm 12 april Kyoto
13 april Nagoya ( om de Toyatofabriek te bezoeken )
14 of 15 april Takayama ( om festival te bezoeken).

Hierna willen we dan graag Kanazawa en Matsumoto bezoeken en eventueel een resterende dag weer in
Tokyo doorbrengen als blijkt dat we in de eerste 6 dagen tijd te kort hebben om alles in Tokyo te bezoeken.
Alleen weten we nog niet hoe we dan de periode 15 of 16 april tot 21 april moeten indelen. We vliegen nl
zaterdag 20 april op zondag 21 april om 00.35 uur terug .( dus zaterdag 20 april is onze laatste dag.

Kan iemand ons hiervoor nog wat tips geven voor de indeling van de laatste 5 of 6 dagen .
We zouden op de terugreis van Matsumoto naar Tokyo graag nog een blik willen vangen de Fuij.

Met vriendelijke groet,

Hans

Hallo Hans,

het klopt dat op 14 en 15 april het Takayama lente festival wordt gehouden. Ik heb het zelf niet gezien, maar het schijnt één van de populairste festivals van Japan te zijn. Verwacht dus dat het heeel heeel druk is. Als je er heen wilt gaan, raad ik je aan om snel accomodatie te boeken, omdat anders alles wel eens bezet zou kunnen zijn.
Op Japan-Guide is meer te lezen over dit festival: Takayama Festival (Takayama Matsuri) - Takayama Travel

Zoals gezegd heb ik het festival zelf niet gezien, maar ik ben wel vorig jaar naar Takayama geweest. Als plaatsje vond ik het zeer de moeite waard om te bezoeken. Takayama heeft een leuk historisch centrum en het Hida folk village (soort openlucht museum).
Ik ben toen ook naar de Takayama Yatai Kaikan geweest, daar staan een aantal van de (indrukwekkende!) floats opgesteld die tijdens het festival door de stad gaan. Ook heeft dit museum Nikko in schaal nagebouwd. Ook ontzettend mooi om te zien.

Over Matsumoto zelf kan ik je helaas niets vertellen, ik hoop daar zelf komende lente naar toe te gaan!

Groeten, Rebecca

Rebecca,

Bedankt voor je reactie

We hoeven niet perse in Takayama onderkomen te hebben.
We zouden ook ergens in de nabijheid willen doorbrengen en om van daaruit als uitvalbasis makelijk Takayama, en Kanawaza
bezoeken.
Ik weet niet of dit praktisch is qua reistijd.
Misschien heeft iemand een suggestie .

Mvg Hans

Beste Rebecca,

Ik heb op de website die ik van je heb gekregen gezien dat je inderdaad al een half jaar van te voren accommodatie moet
boeken voor het festival. Dit is in de praktijk niet haalbaar omdat je in de regel pas vanaf 3 maanden van te voren kan
reserveren. Of heb ik het mis.

Mvg Hans

Beste Hans,

ik heb helaas nog geen ervaring met zelf boeken in Japan, ik heb het hiervoor laten doen.
Succes met boeken, en kun je laten weten hoe het festival was? Ik vond de floats in ieder geval al erg spectaculair!

Groeten, Rebecca