Vanwege een werksituatie moeten ons Zuid-Afrika plan versneld worden uitgevoerd. Supergaaf, maar betekent dat we in de komende twee weken alles moeten regelen (challenge accepted).
Heb een opzet gemaakt van een reis en snak naar jullie feedback. Ben erg benieuwd waar jullie zouden vertragen, versnellen en naar jullie verwondering wat er wel of juist niet in zit.
Daarnaast nog twee losse vraagjes
[ul]
[li] Zijn op onze route mooie plekken om te duiken en het liefst een white-shark kooiduik te maken?
[/li][li] Om private game drives te maken in prive reservaten, moet je daar dan perse ook slapen of kan je je ook ’ melden aan de poort’? Wat zijn mooie prive reservaten nabij Kruger?
[/li][/ul]
Een en ander zal nog niet meevallen ben ik bang,
als jullie helemaal niets op voorhand geboekt hebben!
Het is nu grote vakantie daar, voor veel scholen
tot half januari dus!
Was er ook erg bang voor, maar gaat zover nog goed. Heb de dagen tot en met dag 7 ingepland, inclusief Olifants in Kruger en 2 priveparken: in Klaserie en Timbavati!
Die enkele nachtjes in Graaff-Reinet, Knysna & Swellendam zou ik persoonlijk anders doen. Waarom wil je naar Graaff-Reinet, vanwege de Valley of Desolation? Die zou ik laten schieten en een extra dagje in Knysna pakken. Van Outshoorn naar Franschhoek is slechts 4 uurtjes rijden dus de overnachting in Swellendam lijkt mij ook niet noodzakelijk. Die extra nacht kan je dan weer elders besteden, in Kaapstad bijvoorbeeld.
Ik neem aan dat jullie ervaren fietsers zijn? De Swartbergpas is met de auto al een pittig ding volgens mij dus op de fiets al helemaal…
Ik vrees ook dat Addo niet veel meer gaat toevoegen
na de eerdere avonturen en wildparken, dus kunnen
jullie wellicht daar iets anders voor inplannen die dagen!
Eens met peter1950 inderdaad, als Addo je enige kans op safari is zou ik zeggen, doen! Maar dat is nu niet het geval dus ik zou meerdere dagen aan de Garden Route doorbrengen, Storms River bijvoorbeeld, Plettenberg Bay of Knysna.