Hallo,
Eindelijk na weken lezen in reisgidsen, opzoeken op internet en gesprekken met mijn zus die in Dubai al verschillende keren is geweest heb ik min of meer een planning gemaakt voor onze 4-daagse reis naar Dubai:
[TABLE=“width: 312”]
Woensdag
Avondvlucht Abu Dhabi
Donderdag
Aankomst + transfer hotel
Aquaventure Park
Woestijnsafari
Vrijdag
Atlantis the palm
Wild Wadi
Burj Khalifa
Dubai Mall
Dubai Fountains
Zaterdag
Wild Wadi
Dubai Museum + Bastakiya
Deira (Souks + heritage house)
Dhow Cruise
Zondag
Jumeirah Moskee
Emirates Mall
Wild Wadi
Madinat Jumeirah
Burj al Arab
Maandag
Vlucht terug
[/TABLE]
We zitten de eerste nacht in Atlantis the Palm en de nachten daarna in Jumeirah Beach Resort, vandaar de vele keren waterparken die erin voorkomen (soms maar voor 1 à 2 uur). Ik heb al een hele tijdsplanning gemaakt en deze planning zou moeten lukken.
Enige tips of opmerkingen?
Ik heb alleen een beetje schrik voor de grote afstanden waarvoor wrsl een taxi nodig is. Ik heb al gelezen dat het 10 euro is van de ene kant naar de andere, ik heb al 1.5 euro/km gelezen, … weet nu niet wat te geloven. Misschien dan maar de metro gebruiken maar is die af overal?
Alvast bedankt voor de tips.
Groetjes,
Laura
Hi Laura
Afstanden in Dubai zijn er groot (van de ene kant naar de andere kant is hetzelfde als Amsterdam - Utrecht), de metro is zeer goed te gebruiken maar er zijn pas enkele lijnen. Wij hebben ook de bus gebruikt, door elke dag een dagkaart te pakken kun je onbeperkt reizen met metro en bus, taxies hebben we nauwelijks gebruikt maar zijn zeker makkelijk als je een krappe planning hebt.
Enkele tips;
Burj Khalifa: zeer indrukwekkend en daar moet je zeker naartoe, wij hebben de kaartjes op de dag zelf gekocht maar ik heb wel eens horen vertellen dat je ze beter vooraf online kunt reserveren vanwege de drukte, als je ze daar koopt dan moet je ze alleen binnen bij de officiele balie kopen in Dubai Mall
Fish market; wellicht leuk als je in Deira bent een grote overdekte markt met allerlei groente, vis, vleest etc (vlakbij Palm Deira Metro station)
Het lokale eten was heel lekker, probeer de kleine lokale eettentjes!
Je hebt een volle planning maar dat hadden wij ook, veel plezier en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel!
Gr
Stefan
Normaal gezien waren we vanavond vertrokken richting Abu Dhabi. Helaas hebben we alles moeten annuleren door het plotse overlijden van mijn schoonvader. Maar uitstel is geen afstel en hopelijk kan ik snel weer plannen maken.