Reisplannen (route/vlucht) tips gevraagd!

Beste allemaal,

Ik ben er nu voor 90% uit dat ik van de zomer naar India ga! Waarschijnlijk alleen, maar er is nog een kans dat een vriendin van mij na 2 weken aanschuift. Ik ben van plan om eind juli weg te gaan voor 4 a 5 weken. (30 dagen ongeveer) Nu zit ik alleen even met het volgende: wat raden jullie aan?

Sowieso staat het noorden (Delhi, Agra, Varanasi, Jaipur, etc.) op mijn lijstje. Maar ik twijfel nog over eventueel Nepal erbij pakken of een stuk van het zuiden van India. Zodat ik een ticket kan kopen van heen naar Delhi en dan terug vanaf een andere luchthaven. Wat raden jullie aan?

Het plan is om met de trein te reizen en eventueel binnenlandse vluchten. Zouden jullie je reis helemaal al plannen als je alleen gaat? Of gewoon in Delhi naar een hostel te gaan en daar te kijken of er mensen zijn die ook alleen zijn en daar je plannen op aanpassen? Je zit natuurlijk wel met het boeken van vluchten en eventueel treintickets…

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes,
Saskia

Persoonlijk plan ik een reis ook altijd , maar niet qua dagen etc. Ik laat altijd open of ik het uiteindelijk allemaal gezien/gedaan heb. Als ik ergens lang ben gebleven was het de moeite waard vond ik op dat moment. En als ik maar op tijd terug ben voor de terugvlucht :wink: Tis tenslotte ook vakantie.

Je ontmoet mensen idd, dus soms onderneem je dan ook dingen die je niet gepland had.

Over Nepal of Zuid India weet ik helaas niets. Ik zou voor Nepal kiezen vanwege de Himalaya.

Zelf ga ik in sept naar India :slight_smile:

Succes en veel plezier alvast!

1 like

1.voor het boeken van tickets vanaf EUR-kijk naar de rpijs. Een zgbn. open-jaw heeft enkel zin als DIE airline ook vanaf die ander stad vliegt-en dat is bij wat je noemt niet echt het geval (voor inetrnational).
ter plekke kan je altijd simpel met dit www desnoods een domestic fliught erbij boeken-de tijden dat dat enkel Indian air was en altijd plaatsgebrek zijn al lang over.
2.treintickets kan je pas 30 of 45 dagen tevoren boeken of zoiets-als je dat voor vetrek wil doen gaat het via een agent die forse opslag aanrekent.
3.dan is het de tijd dat het stik+stikheet kan zijn voor de regens losbarsten-dat verlamt elk tempo.
4.kortelings zijn de regels voor visa weer eens gewizjigd-al heb ik hier niet echt een duidelijk bericht over gezien. Grote kans dat het nu maar eenmalig entry is-dus als je naar Nepal wilt, moet je dan bij terugkeer een nieuw visum regelen (eventueel-pluis dat terdege na!
En denk ook eens aan de andere kant: India is nu enmaal een land dat tamelijk veel enthousiast begonnen jongedames op de keel slaat-na dagen, of weken. dan is het toch leuk als je niet alles tot de 99e minuut hebt volgepland en je nog wat kan terugtrekken op een veilige plek en desnoods dat schema dan maar dat schema laat.

1 like

heyyy
ik ben net een tijdje terug uit india. we zijn ook hier en daar geweest.
van te voren hadden we wel een aantal dingen gepland, maar eenmaal daar waren de planningen binnen een dag weer aangepast haha
het beste is om daar hostels enzo te zoeken, dan weet je ook beter wat je krijgt. vanaf hier is het altijd maar afwachten…treinrijzen boek je ook gemakkelijk bij een reisbureautje daar die overal zitten. veel plezier!
groetjes evelien