Ik vertrek begin mei voor 3 maanden naar India. Ik vlieg op Kolkata en wil vervolgens het hele land zien, voor zover dat mogelijk is. Ik ben 21 jaar (v) en doe deze reis alleen. Ondanks dat het me heerlijk lijkt om alleen te reizen, lijkt het me ook leuk om anderen te ontmoeten met soortgelijke plannen. Ben je in de buurt, laat het me weten:).
Ik was benieuwd wat voor budget jij voor deze reis hebt? Hoeveel denk je per dag uit te geven? En het ticket hoeveel was dat?
Ik zit er over na te denken ook naar India te gaan alleen weet ik niet of ik genoeg geld heb. Ik weet eigenlijk nog niks alleen dat ik voor zo min mogelijk geld zo lang mogelijk weg wil blijven en het blijkt dat India hier zeer geschikt voor is.
Mocht je nog tips hebben dan hoor ik die graag en wie weet als ik ook ga kunnen we elkaar ergens ontmoeten… Ik ben 21 en hou van reizen zonder teveel plannen en zoveel mogelijk de typische toeristen plekken te omzeilen.
Ik heb 700 euro voor mn ticket betaald en ga er verder van uit dat ik max. 1000 euro per maand zal uitgeven. Of dat reeel is is nog maar dat vraag natuurlijk…
Verder heb ik dezelfde insteek als jij. Ik wil zo min mogelijk naar de toeristische trekpleisters, wil slapen in goedkope hostels, cheap eten etc. Echt backpacken dus.
Aan welke periode zit je te denken? en aan welke landen zit je verder te denken?
Ik twijfel nog om nog 1 maand heel veel te werken en misschien nog wat extra te kunnen sparen of zo snel mogelijk weg te gaan. ( Ik ben gestopt met school en ga voorlopig ook niet terug dus ik heb alle tijd)
Verder heb ik dus echt geen idee. Ik zat te denken om 1st in israel in een kibboets te werken (1 a 2 maanden) maar ik kan nergens recente verhalen vinden dus geen idee hoe dat er tegenwoordig aan toe gaat.
Ook de keuze Thailand en India is een twijfel geval alleen vind ik Thailand een beetje standaard en dat is ook weer duurder denk ik. En over India weet ik niks… het plan daarvoor was een dikke lonley planet kopen en gaan
Heb jij al wel specifieke dingen die je wilt doen? Misschien maakt dat het voor mij makkelijker om een keuze te maken
Klinkt ook goed allemaal. Israel en Thailand zijn ook zeker geen slechte opties. Israel is trouwens wel best duur. Thailand ben ik 2 jaar geleden geweest, heel mooi, maar wel toeristisch. Als je niet van de toeristische trekpleisters houdt, is India misschien toch een beter plan. Maar, objectief ben ik niet natuurlijk.
Verder heb ik zelf nog geen concrete plannen. Ik wil vooral cultuur snuiven, lekker fotograferen, misschien een week mediteren en hopelijk een leuk festival oid meepakken. Maar dat is allemaal uit de lucht gegrepen, er staat nog niets vast.
Je kunt me ook toevoegen op facebook oid, praat misschien makkelijker:).
Ik ga deze zomer richting India! ik vlieg 12 juli en kom 27 aug terug. ik ben ook v, 22 jaar en reis ook alleen…jij gaat eind juli weer terug?? Misschien kunnen we een tijdje samen reizen ofzo?
Ik ga stage lopen in Bangalore tot 20 juli, daarna reis ik vanaf daar in 10 dagen naar Kolkata (omdat ik vanaf daar terugvlieg). Mocht je aan dat traject zitten te denken voor die periode, dan moet je het me even laten weten:).