Reisplannen omgooien

Ik zou 29 december naar Shanghai/Hangzhou gaan om een vriendin te bezoeken. op 3 januari ga ik weer terug naar huis.

Nu kan ik vanwege omstandigheden deze vriendin niet zien daar. Dus moet ik de trip alleen maken. Ik heb in 2010 4 maanden in Shanghai gezeten dus ik heb de stad wel een beetje gezien.
Nu vroeg ik me af… Ik las net in een ander topic over een treinreis naar beijing, en op de gegeven website zag ik dat er een trein binnen 5 uur in beijing is? Zou iemand mij hier wat meer over kunnen vertellen, en of ik dat ga redden in de dagen dat ik er ben. maandag t/m vrijdag dus…

Of heeft iemand een tip wat ik nog kan doen, suzhou en hangzhou ben ik toendertijd al geweest.

Er is inderdaad een trein die in 5 uur naar Beijing sjeest. Soms zijn de vliegtickets van Shanghai naar Beijing wel goedkoper dan die supersnelle trein. Zie elong en ctrip. Op zich heb je aan die dagen genoeg aan Beijing. Er is daar genoeg te doen en te zien natuurlijk.

Zover hoef je toch niet te gaan? Hou je van (Chinese ) cultuur. Nanjing heeft ook veel te bieden.

Je hebt o.a. attracties op de Paarse Zijde berg.

Nanjing is zeker de moeite waard.

Wil je toch naar Beijing, dan kun je inderdaad de trein of het vliegtuig nemen.
Persoonlijk zou ik de trein kiezen. Die kost je minder tijd dan het vliegtuig. Je hoeft niet in in te checken voor je trein en ruim op tijd aanwezig te zijn. Familie van mij is een bij keer van Shanghai naar Beijing gekomen en geeft de voorkeur aan de trein.

Tja, waarom zo ver, waarom beijing? De stad staat toch wel echt hoog in mijn “travel list”
Een stad met zoveel historie, lijkt me geweldig om er heen te gaan!

De trein lijkt mij inderdaad ook fijner. Enig idee hoe dit zit met een ticket boeken?
Ik kan eventueel de zondag dat ik aankom meteen naar honqiao station gaan en een ticket boeken voor de dag erna…

ik kom 28 dec aan in Shanghai en wil dan ook verder richting Beijing gaan, ik moet 6 januari wel terug in Shanghai zijn.

Toevallig! in de 29ste dus. wil denk ik de 30ste naar beijing vertrekken, vroeg in de ochtend. en dan de 3de terug ook in de ochtend.