1 week zovel mogelijk china vanuit shanghai

Hela,

Ik moet over twee weken naar China voor mijn werk. Ik heb dan maar meteen een weekje vakantie erachter geboekt.

Wat kan ik best doen in die week vakantie, ik zit in Shanghai? Is het de moeite de vlieger naar beijing te nemen of naar iets anders?
Of is er in shanghai alleen al zoveel te zien dat die week zo gevuld is of kan ik de week dat ik werk shanghai 's avonds bezoeken? En dan meteen vertrekken naar elders?

Wat zouden jullie doen?

Groeten,

Spitzke

Als alternatief van de vlieger is de boemel naar Beijng en/of Xi’an ook het overwegen waard. Zie Train travel in China | A beginner's guide | How to buy tickets Shanghai vind ik nogal boring. De Bund is wel aardig, net als de Franse wijk maar dat is het ook wel :teeth:

Merci, dat is dus wat ik moest weten.

Denk je dat het problemen gaat geven om de trein te regelen met 1 mei in gedachte? we zouden het weekend daarvoor immers de trein moeten nemen dan.

Alvast erg bedankt.

Groeten,

Spitzke

Rond 1 mei gaan de treinen vol zitten en zal op het op veel plekken erg druk zijn. Zeker in Beijing. Afgelopen weekend was er een ‘feestdag’ / vakantie en toen was het hier erg druk.
Mocht je niet naar Beijing willen; Hangzhou, Nanjing zijn niet ver van Shanghai en ook mooi / interessant om te bezoeken.

Rond 1 mei gaan de treinen vol zitten en zal op het op veel plekken erg druk zijn. Zeker in Beijing. Afgelopen weekend was er een ‘feestdag’ / vakantie en toen was het hier erg druk.
Mocht je niet naar Beijing willen; Hangzhou, Nanjing zijn niet ver van Shanghai en ook mooi / interessant om te bezoeken.

Bedankt Goyvon, ik zoek het eens uit. Ik wil natuurlijk wel graag beijing bezoeken en ga proberen op tijd een trein te boeken.
Maar als het onmogelijk blijkt zijn je tips zeer handig.

Groeten

ik vond Hangzhou een zeer mooie stad, met een zeer mooie en beroemde tempel. Hangzhou is slechts 2 uurtjes met de trein, en deze gaat volgens mij 1x per uur.

groeten