Praktische tips voor korte rondreis China

Beste forumleden,

Op 28 april dit jaar vertrek ik voor ruim twee weken naar China, met zn vieren voor een bezoek aan een vriend in Shanghai en aansluitend het bezoeken van een aantal steden in China en daarnaast een kort bezoek aan Hong Kong (waar we ook weer vertrekken).

Schema:

• 28 april van Amsterdam - Shanghai (Tussenstop Hong Kong)
  • aantal dagen Shanghai, waarschijnlijk tot 4 mei i.v.m. Dag van de Arbeid
  • Beijing
  • Shenzen - Hong Kong (retourvlucht naar Amsterdam)

Door de beperkte tijd hebben we voor deze steden gekozen omdat dit ons het meest aanspreekt. Graag zouden we deze reis nog aanvullen met een plek met een wat minder stedelijk karakter. We hebben Guilin in overweging maar ik twijfel over de bereikbaarheid vanuit Beijing en de reis van Guilin naar Shenzen om vervolgens de grens met Hong Kong over te gaan.

Tips:

• Heeft er iemand nog suggesties voor een minder stedelijk gebied waar het “echte” China te zien is?
  • Kan iemand advies geven voor de treinreis van Shanghai naar Beijing, ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is het verschil tussen het slapen in een D en T-trein? Onze voorkeur is een soft-sleeper van 4 personen en in een uur of 13 naar Beiijng te gaan. Heeft iemand een prijsindicatie en een advies betreft het boeken van treintickets online?

Alvast bedankt voor de tips en de hulp!