Na 3 keer in Japan geweest te zijn werd het een keer tijd om richting China te gaan.
Hong Kong & Macau heb ik al gehad en het leek mij ook leuk om een dagje Helsinki in te plannen omdat ik met FinnAir vlieg.
China heeft best wel erg veel te bieden,beetje erg veel en wil me dus nu beperken tot de twee grote bekende steden die mij wel aanspreken.
Beijing & Shanghai.
De rest plan ik wel in 2015 als ik dan vier weken tot mijn beschikking heb.
Zelf ben ik echt een wereldsteden man,vandaar dat ik ook weer Hong Kong aan wil doen.
Om van Beijing naar Hong Kong te komen wil ik met de nachttrein een meerdaagse stop maken in X’ian & Chengdu om vanuit daar in Shanghai aan te komen voor ik naar Hong Kong ga.
Ik heb niet voor het vliegtuig gekozen maar voor de (nacht)treinen ondanks dit wel tijdrovend zal zijn,voor mij als alleen reiziger is dit geen punt,weer eens wat anders.
Helaas bouwvak gebonden (zuid) maar heb toch nog twee daagjes extra kunnen meepikken voor de bouwvak daadwerkelijk begint.
Mijn planning ziet er als volgt uit.
Waarom van Chengdu naar Shanghai en dan naar Hong Kong? Logischer is om op bijv. Shanghai aan te vliegen en dan de reis verder te doen volgens je planning. Nu ga je kriskras reizen. Zonde van je tijd… Als je je ticket al hebt gekocht is het misschien verstandig om Shanghai over te slaan en tussen Chengdu en Hong Kong naar Guilin (Yangshuo/XingPing/ Ping’an) te gaan. Nu heb je alleen de grote steden in je programma…
Lees net dat je ook voor de steden gaat, maar dan alsnog is je schema niet zo handig… Shanghai - Hong Kong is enorme afstand, Chengdu - Shanghai ook. Zeker met de trein…
Kan het alleen maar met Laupi eens zijn.
Ik heb het even voor je opgezocht.
Chengdu - Shanghai = 32 uur
Shanghai - Shenzhen = 18 uur
Je schrijft dat je van de grote steden houdt, maar in China kunnen ze echt overweldigend zijn. Daarbij lijken grote steden veel op elkaar en hangt er niet overal evenveel sfeer (is mijn bescheiden mening).
Ik zou dan ook wat kleinere plaatsen aandoen, bijvoorbeeld Pingyao of inderdaad de omgeving van Guilin. Een andere optie is nog verder naar het zuiden af te zakken en naar Lijiang, Shangri-La, Litang, Dali te gaan.
Updated - - -
Hoi Zepke,
Kan het alleen maar met Laupi eens zijn.
Ik heb het even voor je opgezocht.
Chengdu - Shanghai = 32 uur
Shanghai - Shenzhen = 18 uur
Je schrijft dat je van de grote steden houdt, maar in China kunnen ze echt overweldigend zijn. Daarbij lijken grote steden veel op elkaar en hangt er niet overal evenveel sfeer (is mijn bescheiden mening).
Ik zou dan ook wat kleinere plaatsen aandoen, bijvoorbeeld Pingyao of inderdaad de omgeving van Guilin. Een andere optie is nog verder naar het zuiden af te zakken en naar Lijiang, Shangri-La, Litang, Dali te gaan.
Ben ook wereldstedenman. Shanghai heb ik ervaren als boksaai en sfeerloos. Architectuur vond ik bij vlagen interessant, zoals het Franse gedeelte en gebouwen als de tv-toren en de ‘mission impossible’ wolkenkrabbers. In twee dagen had ik het gezien. Benieuwd wat je ervan verwacht en hoe je het gaat ervaren.