Reisplan USA 2015 > NY - FL - LV

Hallo,

Dit is ons reisplan voor 2015 geworden.
Volgens ons is dit (in theorie) haalbaar maar mocht er iemand uit de praltijk iets anders doen of corrigeren is dit zeker welkom.

15-05 Brussel > New York
16-05 New York
17-05 New York
18-05 New York
19-05 New York > Orlando
20-05 Orlando
21-05 Orlando
22-05 Orlando > Cocoa Beach (100km)
23-05 Cocoa Beach > St. Augustine (210 km)
24-05 St. Augustine > Ocala (133km)
25-05 Ocala > Crystal River (64 km)
26-05 Crystal River > Homosassa Springs (15km)
27-05 Homosassa Springs > Caldadesi Island State Park > St. Petersburg Beach (185 km)
28-05 St. Petersburg Beach > Sarasota (60 km)
29-06 Sarasota
30-06 Sarasota > Sanibel (Fort Myers) > J. N. “Ding” Darling > Naples (200 km)
31-06 Naples > Everglades City (60 km)
01-06 Everglades City > Shark Valley (via Tamiami Trail) > Homestead (150 km)
02-06 Homestead > John Pennekamp > Key West (200 km)
03-06 Key West
04-06 Key West > Biscayne Bay > Miami Beach (280 km)
05-06 Miami Beach (Ft. Lauderdale)
06-06 Miami Beach
07-06 Miami Beach
08-06 Miami > Las Vegas
09-06 Las Vegas
10-06 Las Vegas
11-06 Las Vegas > Brussel

Gr,

Dorien & Jonathan

Ik zou Las Vegas er uit laten. Echt zonde om daar 5,5 uur voor te gaan vliegen (+ langere terugreis). Die dagen kun je beter elders over je reis verspreiden. Waar precies weet ik niet, want ik ken alleen west-Amerika. :slight_smile:

Hi,

Als jullie toch naar Cocoa Beach gaan dan zou ik zeker langs Cape Canaveral gaan om het Kennedy Space Center te bezoeken. Daytona Beach is ook leuk, je mag er met je auto op het strand rijden.
Als je naar Ocala gaat mag je zeker Silver Spring State Park niet vergeten, het ligt juist buiten Ocala.
Eén van de mooiste State Parks in Florida is : Bleu Springs State Park, het ligt op hoogte van Daytona Beach een eind landinwaarts bij Orange City.
Persoonlijk zou ik Homosassa Springs State Parks links laten liggen, het is wel Ok maar niet de moeite om daar helemaal naartoe te rijden.
Op mijn reisblog staan verschillende foto’s van Florida, ik denk van 2010,2011 en 2013 en daar zijn veel foto’s bij ven de State Parks : josmobiel.blogspot.com.

Have a nice time in The Sunshine State

Elly

1 like

Ik neem aan dat jullie gaan vliegen tussen NY en Orlando?

Thanks voor de tips Elly !!

Hallo Yeehaw,

Inderdaad. We vliegen naar Orlando waar we een paar dagen blijven om een theme park te beleven. Dan maken we een route door Florida om te eindigen in Miami. In plaats van een andere keer Las Vegas als City trip te doen maken we hier nog een extra stop van 4 dagen alvorens naar huis te gaan. Tijdens onze westkust route in 2011 waren we hier al een keer geweest en vonden dit wel iets apart. We hadden toen in de MGM, TI & Mirage overnacht. Nu gaan we op 1 hotel blijven. Ik weet wel nog niet goed welke te nemen. Ik denk aan PH, Caesers of Aria. Het moet wel alleszins het Vegas gevoel hebben. Als je iets kan aanbevelen is dit zeker welkom.