Leuke autorit New Orleans - Orlando

Hoi mede reizigers,
In de mei vakantie 2014 gaan we ongeveer 14 dagen naar de VS. Eerst naar New Orleans en daarna willen we wrs naar Orlando en Miami. Van NO naar Orlando willen we met een auto een leuke route rijden die best een paar dagen mag duren.
Wie heeft er tips???
De routeplanner laat de 10 zien icm de 75 als snelste route.
Maar langs de kust met de 98 en daarna 19 is mss leuker qua omgeving?
Het is onze eerste keer naar de VS, we gaan met de kids van 6 en 8 jaar.

Alle tips zijn welkom!

Groet,

Patrick.

Welkom op het forum
Ga je de auto huren in New orleans en afleveren in Miami? Ik neem aan dat de kids de pretparken in Orlando willen bezoeken. Hoeveel tijd ga je daar voor uittrekken.
Nola langs de kust kijk eens naar Gulf Shores met zijn prachtige stranden, Bilxoi met zijn huizen, Mobile met USS Alabama, Pensacola en de mooie rit langs de Florida panhandle die echter niet erg snel is. Mei is een prima tijd om te gaan. Nog voor de grote hitte en vooral de luchtvochtigheid al zal die in mei niet helemaal onopgemerkt voorbij gaan.
Yeehaw

Thanks Yeehaw!
Intussen weten we dat het inleveren van de auto in Florida 500 dollar kost. Voor dat geld kunnen we ook vliegen van NO naar Orlando of Miami. Dat maakt dat we er aan denken om tijdens het verblijf bij vrienden in NO een paar dagen naar Pensacola te gaan. Dan zien we de Golfkust ook en kunnen in Florida tussen Orlando en Miami highway 1 en 1a nemen langs de Atlantische kust. Het idee is twee volle dagen Orlando voor SeaWorld en Disney, en een tweetal dagen Miami, een reisje naar Key West en op de terugweg bv via de Everglades met een overnachting weer naar Orlando of Miami om naar huis te vliegen. Het blijft schipperen met tijd want je wil veel zien en toch ook wat rust inbouwen om de kinderen een leuke tijd te geven.
Luxeproblemen…
Maar zo’n eerste keer in de US is het wel prettig wat feedback te krijgen op ideeen! Dus wie verder wil reageren, feel free :slight_smile:

Yeehaw, heb je mss een goede tip voor een overnachting in Pensacola en Key West??

Onderschat de afstanden niet en vergeet maar die 1 en A1A Dat is een mooie route noord van Orlando dus bv va Daytona maar meer naar het zuiden is het een en al stoplicht, hartstikke druk en bij A1A liggen enorme condogebouwen tussen de weg en de kust.
Ik zou ook eens rondshoppen of die drop off niet lager kan. Bij National betaal je in het algemeen niet meer dan $ 250,-- plus tax. Check eens www.usareisen.de Gebruiken we zelf ook. Naar Key West vanaf Miami is geen “reisje” Dat doe je niet in een dag op en neer en zeker niet in het weekend. Everglades kan al een volle dag nemen en Key West zou ik zeker ook een volle dag aan besteden. Helaas zijn hotels erg duur. We logeerden dan ook in Marathon voor het bezoek aan Key West.

thanks, hier heb ik iets aan!