Mijn vrouw en ik zouden in juni/juli dit jaar voor de derde keer een rondreis in amerika willen maken. We hebben al eens de populaire route langs de westkust gereden en we hebben het noordoosten, inclusief Canada uitgespeeld.
Nu zou ik deze keer misschien een reis van Miami naar New Orleans willen maken in 3,5 weken. New Orleans heeft altijd wat aantrekkingskracht gehad op mij, maar ik vraag me af hoe het er nu aan toe is. Is het voor toeristen nog een aantrekkelijke plek?
Hoe zit het met de route er naartoe? is de kust tussen Tallahassee en NO interessant, of zouden we beter landinwaarts kunnen gaan? Is er in dit gebied, buiten de swamps, nog mooi natuurgebied te vinden?
In Florida zitten we volgens mij nog net in het oorkaanseizoen in deze periode, maar wat voor weer is het in Louisiana in juni en juli?
Al om al een hoop vragen, maar ik hoop dat iemand zijn ervaringen over dit gebied met mij kan delen.
We zijn heel erg in twijfel over waar heen te gaan omdat we eigenlijk zowel natuur als steden willen meemaken op vakantie.
We spelen nu met het idee eerst langs Bryce Canyon, petrified forest e.d. te rijden en daarna een vlucht naar New Orleans óf Orlando te pakken.
Heb je er al eens aan gedacht om een rondje Rocky Mountains NP, Black Hills/Badlands SD, Glacier NP, Yellowstone/Grand Teton NP-Moab te maken en dan op Denver of Salt Lake City te vliegen?
Ik wil je nergens van weghouden hoor. Wij hebben menig bezoek aan het ZO gebracht en veel plezier daar gehad. New Orleans, Natchez, Vicksburg, Memphis, Nashville, Great Smokies, Charleston, Savannah, St. Augustine, Florida coasts om maar wat plaatsen te noemen.