New Orleans naar Miami

Wie o wie heeft ervaring met het zuidoosen van de USA. Toevallig zit ik volgende week een weekje in die hoek. Ik vlieg aan op New Orleans en eindig in Miami en heb de beschikking over een auto. Zijn er interessante punten die de moeite waard zijn om onderweg te bezoeken? Ik zal zeker via Orlando rijden voor de lancering van space shuttle Discovery, da’s ook het hoofddoel van deze trip. :biggrin: Het is allemaal een beetje last minute geregeld dus ik heb me nog weinig verdiept in deze regio maar wellicht zijn er hier mensen met goede tips? Laat maar horen, hoe meer suggesties hoe beter!

hmmm een weekje?! dan lijkt het me dat je niet veel tijd over hebt als je wat wil zien in New Orleans, Orlando en miami…

Ik weet het, het is kort :slight_smile: maar een week lang rijden is het ook weer niet. Er moeten vast wel een aantal interessante plekken zijn om te stoppen onderweg…?

Nou, net als JayDee zegt heb je niet veel tijd. Minstens 2 dagen NO. Wij hebben die route wel gereden maar vooral om eens lekker aan het strand te liggen. In Mobile Alabama heb dit http://www.ussalabama.com/ Orlando slaan we altijd over, en als je naar die lancering wil gaan denk ik dat je daar ook tijd voor moet uittrekken. (2 nachten?) Miami vinden wij wel lekker. Everglades NP is een must maar neemt een dag fro and to Miami. Weet niet of je daar tijd voor hebt. Miami Beach met die art deco gebouwen is ook aantrekkelijk. Een week zal kort zijn.
Yeehaw

1 like

vanaf NOL tot in Florida is er vrij weinig tot niks te zien. langs de west’‘punt’’ van Florida liggen wat niet al te attractieve stranden, Pensacola etc.
OPgelet: er is een US fenomeen dat Spring break heet=de vakantie voor uni-students. dan gaan ze helemaal uit de bol-zuipen en alles wat god verboden heeft-en doen dat bij voorkeur in Florida-en aan die stranden daar. Duurt tot Pasen. dan kan opeens zomaar een heel stadje geheel volgeboekt zijn.
zoals anderen al aangaven-de betere sights liggen in Florida zelf-het hangt wat af van je niet geuite belangstelling (natuur? cultuur?) wat je dan het best kan kiezen.

1 like

Ok, bedankt voor de reacties! De eerste paar dagen zal sowiezo New Orleans worden en dan richting Orlando voor de launch Maandag ochtend heel erg vroeg 6:20AM, scheelt in ieder geval weer een overnachting… :smiley:

Afhankelijk of de Shuttle volgens planning vertrekt heb ik de resterende dagen nog voor Florida.
Normaal gesproken heb ik meer belangstelling voor natuur dan cultuur maar kamperen zit er tijdens dit tripje niet in. Zomaar willekeurige kleine plaatsjes binnenrijden vind ik ook altijd interessant, da’s dan misschien weer meer cultuur… :slight_smile: Het hoeven ook allemaal geen super toeristische trekpleisters te zijn van mij maar gewoon leuke punten die de moeite waard zijn om te bezoeken. Of misschien nog tips voor mooie autoroutes door Florida?

En ja, tijd is een probleem, ik weet het. Maar ik ga er ook niet heen voor de roadtrip maar voor de shuttle launch. En aangezien New Orleans - Miami niet veel duurder was dan rechtstreeks naar Orlando dan maar combineren met een leuk ritje, toch? :slight_smile:

Wij vinden het altijd leuk om in Amerika rond te rijden dus ook in Florida! Maar ik moet zeggen dat de routes die wij gereden hebben over de interstates nou niet erg bizonder waren. Ook de weg langs de westzijde van Tallahassee naar Tampa was niet opwindend. Geweldig was wel Miami naar Key West maar die ligt weer uit je route. In september gaan we van Orlando naar Daytona en dan langs de kust naar het noorden en daarna naar het westen. Misschien is het een idee om van NO naar Jacksonville te rijden, dan naar St. Augustine, Daytona en het Spacecenter. Zal niet eens zo veel om zijn en je vermijdt de tolwegen rond Orlando. Kijk eens op deze site voor quirky plaatsen: www.roadsideamerica.com
Heel veel plezier en have a safe trip.
Yeehaw

Nogmaals bedankt Yeehaw. Ik ga die oostelijke Florida route via Jacksonville zeker overwegen.