New Orleans

Hallo, wij willen deze zomer 3 weken door Amerika heenreizen per auto. Het plan is om een retour New York te boeken en dan eerst New York, New Yersey te gaan bezoeken, en daarna New Orleans, Memphis en Nashville aan te doen. Heeft iemand ervaringen met hostels en backpacken in New Orleans en Memphis. We boeken niks vooraf.

http://www.neworleansinternationalhostel.com/index.html prima hostel. NO is niet de veiligste stad, veel gangs dus 's nachts met het treintje naar je hostel of french quarter is beter dan wandelen. Wel een super mooie stad, mijn fav. in VS.

Dat klinkt als een hele mooie reis die jullie gaan maken!
In NOLA kan ik het India House aanraden. Het is alweer een tijd geleden dat ik hier heb overnacht (ik slaap meestal bij vrienden), maar het is me daar destijds erg goed bevallen. Gezellige staf die 's ochtends ontbijt voor je maakt, relaxte sfeer en de streetcar stopt vlak voor de deur. New Orleans is een geweldige stad! Het klopt dat er aardig wat gangs zijn, maar die hebben het voornamelijk te druk met elkaar en zullen zich niet snel met toeristen bemoeien. Echter, 's avonds voorbij N. Rampart Street lopen kan ik niet aanraden, omdat hier de hobo’s en dergelijke zitten die het wel op nietsvermoedende toeristen hebben gemunt.
Toch kan ik NOLA geen onveilige stad noemen. Ik kan hier 's avonds prima in m’n eentje rondlopen zonder dat ik me onveilig voel. Gewoon je gezonde verstand erbij houden en niet naar de gevaarlijke wijken gaan, die je overigens in iedere grote stad vindt.
New Orleans is erg backpackers vriendelijk. Er zijn hier meerdere hostels die allemaal makkelijk bereikbaar zijn met de bus of streetcar. Een ritje met de streetcar kost $1.25, maar voor een paar quarters meer kan je de hele dag op en neer. Het is een geweldige stad om uit te gaan! Vele leuke clubs en kroegen, en je kan met alcohol over straat lopen. Iets wat niet in iedere Amerikaanse stad kan! :wink: Een erg leuke wijk is Frenchmen Street. Dit is nog niet overspoeld door het massatoerisme zoals Bourbon Street, maar dit is de wijk waar de locals uitgaan. Lekkere blues clubs als The Spotted Cat, The Blue Nile en Snug Harbor. Ook de drank is hier een stuk goedkoper dan op Bourbon Street. Een aanrader is Port of Call op the Esplanade. Hier hebben ze de lekkerste burgers en cocktails! Probeer ook een swamp tour te maken en een bezoekje te brengen aan 1 van de cemeteries. Ook leuk is een tocht met de gratis ferry naar Algiers, het World War II museum en Voodoo Museum. Lekker eten bij Mother’s Restaurant, of een ‘snowball’ halen op Oak Street.
Parkeren is vrij duur, dus als je naar French Quarter of Garden District gaat, dan zou ik lekker de auto bij het hostel laten staan en de wijken per streetcar en voet verkennen.

Wellicht is het ook een idee om vanuit NOLA een dagje naar Lafayette te gaan. Hier kan je overnachten in het Blue Moon Hostel. Een reuze gezellig hostel, wat tegelijkertijd een saloon is. Van woensdag t/m zaterdag worden hier optredens gegeven door Cajun/Zydeco bandjes. Je zit hier midden in Cajun Country, wat weer een totaal andere sfeer is dan New Orleans.

Net onder Memphis ligt Clarksdale, de plaats waar blues zanger Robert Johnson zijn ziel aan de duivel zou hebben verkocht. Dit is de plek waar de blues muziek is geboren! Leuke overnachtingen vind je bij de shack up inn en het Riverside Motel. Rat, eigenaar van het Riverside Motel, is erg chaotisch, maar een geweldige host. Het hotel was vroeger een ziekenhuis en later werd het een vaste verblijfplaatsen voor artiesten als john lee hooker.
In Clarksdale zitten een paar erg goede blues clubs, ook wel jukejoints genoemd. Aanraders zijn Red’s en Ground Zero, de blues club van acteur Morgan Freeman.

Memphis vind ik persoonlijk geen prettige stad. Een beetje verloederde stad met veel meer criminaliteit dan in New Orleans. Ik geloof dat Memphis 1 hostel heeft, maar die ligt vrij ver uit het centrum verwijderd. Ik heb er zelf niet overnacht, maar van wat ik heb begrepen is dat de backpackers moeten helpen met het schoonmaken van badkamers en wc’s of anders meer moeten betalen. Er zijn veel klachten over geweest, dus wellicht is die regel inmiddels verandert.

Laat maar even weten als je nog iets wilt weten over New Orleans, dan trek ik m’n tips en trukendoos even open. Ik heb er een tijdje gewoond en kom er gemiddeld 2 a 3 keer per jaar, dus denk dat ik er wel een en ander over kan vertellen. :wink:

Dank je wel voor de tips. Daar gaan we zeker wat mee doen. Om van New Jersey naar New Orleans te komen is het zeker het slimste om te vliegen? Of is dat te doen met de auto? Wij hebben ongeveer 2 weken voor New Orleans en omstreken. Dan zou jij dus Memphis laten schieten? Hoe zit het met Nashville? En wij hoeven ons dus absoluut geen zorgen te maken over een slaapplek? Hostels en backpackerplaces genoeg?? Ik heb er erg veel zin in ieder geval. Het klinkt als een extreem gezellige stad dat NewOrleans.

bekpekkers is een Ozzie (=australies) woord dat in de USA vrijwel onbekend is. er zijn helemaal niet erg veel hoStels (in de juiste precieze betekenis van dat woord)-kijk gewoon eens op de overbekende sites als hostelworld of hostelbookers-dan zie je dat wel. ze zijn er volop enkel in de grote toeristensteden.
maar iedereen die per (huur) auto daar rijdt heeft toch al lang geweten van de enorme aantalen motels langs de free/highways? kamer voor 2 kost vaak nog minder als 2 bedjes in een hostel.
In High=summer season is het zeker NIET aan te raden te bonnefooien voor hoStels-vol of ze nemen geen langskomers-die USA safety fobie/paranoia leidt soms tot hele rare (in onze ogen) regels.

Hallo figment,
leuk dat je zo veel van NO weet.
Ik hoorde deze week dat als je een intercontinentale vlucht naar amerika neemt dat dan de volgende binnenlandse vluchten tijdens je reis maar 60dollar zouden kosten weet jij hier meer over?
gr Cor

De afstand New Jersey-New Orleans is groot met de auto, ik denk zeker 2000 km, dat zou ik alleen doen als je onderweg tussenstops wilt maken bijv. in Washington of Atlanta. Een mooie omweg gaat via de kust waar plaatsen zoals Charleston, Savannah of Beaufort erg de moeite waard zijn. Ik kan het aanraden om de reis per Amtrak trein te maken. De trein brengt je vlakbij het centrum van New Orleans en komt in de vroege avond aan. Dit is een mooie en relaxte manier van reizen (als je ervan houdt natuurlijk, vliegen is veel efficienter).

New Orleans is fantastisch! Ook een boottocht door de swamps in de omgeving is erg de moeite waard.

Dit topic is al 2 jaar oud :slight_smile: