Hallo! :teeth:
Ik had hier een paar weken terug ook om advies gevraagd. Inmiddels heb ik een iets concreter reisplan. Ik vroeg me af of jullie nog aanvullingen of tips hebben. En of jullie denken dat ik het red om in ongeveer een halfjaar over land van Buenos Aires naar Quito te reizen in een beetje een chill tempo? Mijn globale plannetje ziet er als volgt uit:
Argentinië half september
• Buenos Aires (3 weken taalcurus volgen)
• Iagazu
• Cordoba
• Salta
• San Salvador de Jujuy
• Villazon (grensovergang)
Bolivia
• Tupiza
• Salar de Uyuni
• Sucre
• La Paz
• Sorota
Peru
• Titicacameer Copocabana/Puno
• Arequipa
• Cabanaconde. Canon del Colca
• Cuzco
• Pisco. Islas Ballestas
• Lima
• Trujilo en Huanchaco
• Chiclayo
• Chachapoyas. Kuélap ruines
• Lagunas. Reserva Nacional Oacaya-Samiria
• Iquitos
• Piura/Mancora
Ecuador
• Loja. Parque Podocarpus.
• Vilcabamba.
• Cuenca. Inca ruines of Ingapirca.
• Riobamba.
• Banos, Puyo.
• Quilotoa
• Quito
• Otavalo.
• Mindo.
• Atacames.
• Galapagos eilanden vanuit Quito of Guayaquil.
>>> Ik heb nu een ticket gevonden voor half september Amsterdam - Buenos Aires en half maart Quito - Amsterdam voor €1100 met American Airlines. Dat leek mij best een redelijke prijs? En hoe doen jullie dat meestal qua annulerings- en reisverzekering? De reisverzekering kan je volgens mij nog tot de dag voor vertrek boeken, maar annulerings moet denk ik tegelijkertijd met het boeken van je ticket? En is het dan slim om die gewoon bij de vliegmaatschappij te boeken? Sorry als ik domme vragen stel, ben een beetje een beginneling hierin
.
Groetjes!
Ik denk dat dat wel moet lukken in 6 maanden.
Annuleringsverzekering is een persoonlijke keuze. Ik heb het wel een keer nodig gehad en was blij dat ik de volle reissom van toen 700 euro terug kreeg! Waar je het boekt maakt volgens mij niet zo uit. Ik heb goede ervaringen met De Europeesche, maar weet niet of die nog bestaan.
Ik ken ook mensen die geen annuleringsverzekering boeken. Dan heb je geen kosten maar wel een risico. Zoals met alle verzekeringen. Het is meestal ongeveer 4% van je reissom geloof ik.
Reisverzekering heb ik via Mondial Assistance (voorheen Elvia), ook goede ervaringen met een gestolen mobiel en vergoeding daarvoor. Check goed de dekking en voorwaarden voor bv repatriëring in geval van een ongeluk of ziekte.
Die ticketprijs van 1100 euro klinkt goed voor een open jaw. Dat betaalde ik ook voor een retourtje Bogotá (5 weken) met tussenstop van 5 dagen in New York.
Je zou eventueel nog bij Kilroy en bij de Vliegwinkel offertes kunnen opvragen.
¡Buen viaje!
iMuchas gracias! Ga ik daar ook eens kijken! Ik kwam er gister namelijk achter dat ik bij de vlucht van Quito-Amsterdam in Londen moet overstappen van Heathrow naar Gatwick en daar 3 uur de tijd voor heb, waarin ik ook mijn bagage moet ophalen en opnieuw moet inchecken e.d. Lijkt me moeilijk haalbaar en sowieso veel gestres. Dus ga toch maar een ander ticket zoeken of blijf een nachtje in Londen denk ik.
Zowel voor Kilroy als Vliegwinkel geldt: het werkt het beste als je even fysiek langsgaat bij hun winkel, vraag goed door wat er allemaal mogelijk is, bv soms scheelt het al in kosten als je een dagje later vertrekt, of vanaf een andere luchthaven. Laat ze de tijd voor je nemen en laat je niet te snel afschepen met het eerste wat ze vinden. Inderdaad van die dingen als onhandige overstappen, midden in de nacht aankomen, wel of niet via de paranoïde VS vliegen, kunnen ook meespelen in je beslissing.
Heb nu via tix.nl een vluchten gevonden die weliswaar wel bijna 30 uur duren, maar die geen haastige overstappen hebben (zééér ruime juist ;)) en op fijne tijden aankomen. Wel via het paranoïde VS ;). Kilroy is ook een fijne site trouwens! Maar bij alle tickets die ik daar vond waren wijzigingen niet toegestaan. En dat vind ik toch wel een essentieel punt, voor het geval ik een halfjaar backpacken toch niet zo leuk vind en eerder terug wil. Ik kan het me niet voorstellen, maar je weet maar nooit.
Okee laatste keer… dat soort ‘ingewikkelde’ tickets (open jaw, veel maanden, wel/niet wijzigbaar etc) kun je beter via live contact kopen. Of toch in ieder geval telefonisch (maar persoonlijk langsgaan werkt het beste, dan stoppen ze er meer tijd in). Echt een offerte aanvragen.
Via websites kun je veel minder vinden.
Ik weet niet of je al getipt bent over de lodges onderaan in de Colca Canyon? Ik zie inderdaad Cabanaconde op je lijstje staan, vanuit Cabanaconde is er een pad de Canyon in waar je uiteindelijk op de bodem bij een rivier uitkomt en hier zijn een aantal lodges om te overnachten, spot goedkoop! Zwembad in de rotsen gebouwd, hutje met een lekker bed, grote eetruimte met een bar waar alle voorbijgangers van treks enz rusten, s’avonds kletsen en een biertje drinken. Een aanrader! De looptijd van boven naar beneden is ongeveer 3 tot 5 uur (omhoog, de Canyon weer uit, kun je ook een ezel huren).
Groeten Medy
- Als je in Cusco bent en het gaat binnen je budget passen en je hebt tijd, bezoek van ook Machu Picchu. Daar voor raad ik aan om een dag eerder heen te gaan en te overnachten in Aguas Calientes (het dorpje onderaan de klim naar Machu Picchu) zodat je volgende ochtend heel vroeg op kunt en vóór zonsopgang en voor alle toeristen uit bovenaan bij Machu Picchu kunt zijn. Dat is magisch.
Oh klinkt heel goed Medy. Dankje voor de tip! Ook voor die van Machu Piocchu