Reisorganisatie gezocht

Hallo allemaal,

Wij zijn op zoek naar een betrouwbare reisorganisatie die ons voor een mooie prijs kan helpen bij een rondreis van 3 weken voor 6 personen. We willen graag naar het westen en zuiden. Onze route moet er ongeveer zo uit komen te zien. Of het liefst met nog een binnenlandse vlucht naar Morondava.

Antananarivo
naar Andasibe NP
Andasibe
naar Antsirabe
naar Miandrivazo
naar Kirindy
naar Bekopaka
Bekopaka
naar Morondava
Antsirabe
naar Ranomafana
Ranomafana
naar Ambalavao
naar Isalo
Isalo
naar Ifaty
Ifaty
Ifaty
Ifaty
Vlucht naar Antananarivo
Transfer + terugvlucht

Nu hebben we al contact met Madagascar Green tours. Heeft iemand hiermee ervaring? Of heeft iemand een ander voorstel voor een betrouwbare organisatie?
De Nederlandse organisaties zijn erg duur in vergelijking met de lokale organisaties… Vandaar de vraag.

Ik hoor het heel graag!

Groetjes, Kim.

Hoi,

Wij zijn net terug van een trip van negen dagen en hebben een geweldige tijd gehad. We hebben gewoon meerdere lokale organisaties aangeschreven en op basis van de reacties (met quota) en reviews een keuze gemaakt.

Het lastigste om in te schatten is inderdaad betrouwbaarheid. Ik was op de dag van aankomst best wel een beetje bezorgd over of er uberhaupt wel iemand zou staan om ons op te halen. Maar dat viel mee, en alles is goed gegaan.

We zijn uiteindelijk met Rija tours in zee gegaan en hebben het heel leuk gehad. Prijs was een van de lagere en hij reageerde altijd snel.
Wat ik ook nog erg prettig vond was dat er geen betaling vooraf werd gevraagd, daar ben ik namelijk geen fan van (al snap ik het soms ook wel). Sterker nog, door wat problemen met de bank is een deel van de betaling pas ontvangen nadat wij al weer thuis waren (waar ik me wel heel slecht over voelde, maar goed …).

Wat me echt over de streep getrokken heeft was grappig genoeg een negatieve review op een vrij prominente plek op google (je vindt hem zo, de titel is een afgeleide van een beroemde western film).
Het was imo een beetje een onzin verhaal, maar op basis daarvan concludeerde ik dat de organisatie op zich wel betrouwbaar moest zijn. Anders waren er waarschijnlijk geen slechte reviews te vinden, of juist reviews van mensen die opgelicht waren.

Ik weet eigenlijk niet of ze voor grotere groepen ook goedkoop zijn (wij waren maar met twee), maar je kan altijd even contact opnemen.

Laat maar weten als je nog meer informatie wilt hebben.

edit
Overigens heb ik veel slechte verhalen gelezen/gehoord over binnenlandse vluchten die uren vertraagd waren of zelfs geannuleerd. Misschien handig om daar rekening mee te houden bij je planning. Als je daardoor je terug vlucht zou missen heb je natuurlijk wel een probleem.

Beste FdR, bedankt voor je bericht. Zou ik je via de persoonlijke mail nog een paar vragen mogen stellen? Ik heb al een mail gestuurd naar Rija tours, maar helaas nog geen reactie ontvangen…

Mvg Kim

Hoi Kim,

Ik heb je een pm gestuurd met mijn e-mail adres. Vraag maar raak.

Achteraf denk ik dat het mijn reis ook ten goede was gekomen als ik van tevoren contact had gehad met iemand die er vrij recent geweest was.

Hoi Kim,

ik woon en werk in Madagascar en run een Guesthouse dichtbij het vliegvels. Al iets van Riji tours gehoord? Ik kan je eventueel ook helpen met reisbureaus. Inderdaad het beste is reisquote aanvragen bij een paat en kijken wie de beste reactie geeft.
Groetjes, Wendy