Reisorganisatie Aratours

Hoi,

Begin september, hopelijk net na de regens, vertrekken we richting Cuba, en start onze reis in Havanna. We hebben geboekt via Aratours, een kleine reisorganisatie die veel kennis over Cuba in huis heeft.

Zijn er meer mensen die met aratours hebben gereisd en hoe is dat bevallen?

Alvast bedankt!

Nicky

Beste Nicky,

Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer! Super tof dat jullie naar Cuba gaan! Ik hoop dat je veel aan ons forum hier hebt en er goede informatie vandaan kan halen. Uiteraard hoop ik ook, dat je na jullie verblijf op Cuba ons hier even laten weten hoe het geweest is!

Wat betreft de reisorganisatie, die ken ik niet, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Kun je misschien vertellen welke plaatsen jullie aan gaan doen en wat de accomodaties zijn? Niet met naam en toenaam hoor, maar gewoon of jullie in hotels overnachten of in casas.

Alvast een goede vakantie gewenst en veel plezier met de voorbereiding!

Liefs,
Carolina

Dit soort tours zou ik beslist af willen raden. Je staat met zo’n hotelvoucher soms een uur te wachten (en te zweten) voordat je geholpen wordt. Als je een losse vlucht (eventueel 2 dagen strandhotel) en een auto boekt kun je overal in Cuba bij casas particulares terecht. Ze zijn altijd blij als je komt en doen (ook in de keuken) verschrikkelijk hun best om het je naar de zin te maken. De maxmum prijs voor een overnachting met flink ontbijt is 25 cuc ,op dit moment nog geen 20 euro.

Het scheelt honderden euros en je geeft Cubanen zelf de kans wat te verdienen. Zit het huis vol? Geen probleem, zij kent wel iemand vlak in de buurt.

Nicky, wanneer vertrekken jullie?

gr merle