Eigen roadtrip?

Hallo allemaal,

Aangezien mijn vader nog een keertje heel graag naar Cuba zou gaan, ben ik eens op zoek gegaan naar aanbiedingen. Ik zie dat de meeste georganiseerde groepsreizen zijn.

Omdat wij liever onze eigen weg gaan, wil ik vragen in hoeverre het mogelijk is om een eigen roadtrip uit te stippelen. Denken jullie dat dit duurder zal zijn dan een georganiseerde trip? We denken aan minimaal twee weken.

Alvast bedankt!

Gr. Robbie Campo

Georganiseerde trips zijn vaak niet eens zo heel duur, als je voor zo’n 800 euro een retour kunt boeken dan maak je je eigen trip.
Hier staat een heleboel: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=112707

Hoi,
Anderhalf jaar geleden ben ik met een vriendin van mij naar Cuba geweest. We hebben via world ticket center een auto gehuurd icm 2 hotelovernachtingen. Het is heerlijk om na een lange vliegreis een hotel te hebben.
Gedurende 4 weken hebben wij met de auto rond gereden en geen overnachtingsplaatsen vastgelegd. Overal in Cuba heb je casa particular (guesthouses) te herkennen aan de blauwe “ankers” die buiten bij het huis staan. Dit zijn door de overheid goedgekeurde guesthouses. De onderkomens over het gehele land waren zeer goed en de mensen waren erg vriendelijk. Via de rough guide hebben wij steeds een casa uitgekozen en reden naar deze locatie. Vaak was er ruimte en als er geen plek vrij was, regelden zij een ander onderkomen in hetzelfde dorpje. Vaak was dit dan familie of een goede vriendin/vriend.
Je kunt aangeven of je een ontbijt wenst en eventueel avondeten. We hebben overal heerlijk gegeten en de porties waren zeer groot.
Het is wel belangrijk dat je een goede wegenkaart koopt het liefst bij een goede boekhandel.
Het beheersen van de spaanse taal is een fijne bijkomstigheid maar wij hebben ook veel met handen en voeten duidelijk kunnen maken.
Ik heb een heerlijke vakantie gehad, geen moment onveilig gevoeld! Het land zou ik zo weer bezoeken en ik zou het op dezelfde manier aanpakken.
Het nadeel van georganiseerde reizen is het vaste dagprogramma en de route. Als je zelfstandig reist kun je op elk moment bepalen om langer te blijven of door te rijden.
Qua kosten: ik denk dat je goedkoper uit bent als je individueel reist. wij waren inclusief vlucht, autohuur, overnachtingen, eten en alle andere dingen 2500 euro kwijt voor 4,5 week.
Ik denk dat dat georganiseerd niet haalbaar is.
Succes!!