Fly and Drive of georganiseerd

Beste leden ,
Aangezien ik de bedoeling heb om tussen november 2007 en maart 2008 voor de eerste maal naar Cuba te reizen heb ik jullie forum aandachtig gevolgd . De meningen tussen alles zelf regelen , gaande van vliegtuigtickets tot overnachtingen of georganiseerd te reizen met een agentschap liggen liggen ver uit elkaar .
Zelf ben ik een fervent fotograaf die houdt van kleurrijke straattaferelen en minder van cultuur . Het fotograferen van mensen en kinderen , dit is waar ik van hou . Mijn hart zegt mij om alles zelf te doen maar aangezien ik totaal geen ervaring met dit land heb ik er een beetje schrik van .
Wie helpt mij uit de nood !!!

Beste Noliko,

Iedereen heeft natuurlijk zo zijn/haar eigen persoonlijke redenen om te kiezen wat je kiest. Ik ben zelf op verschillende manieren naar Cuba geweest: georganiseerd (fly & drive & hotels) en op eigen houtje (alleen vlucht geregeld) en dat laatste heeft duidelijk mijn voorkeur.

Er zijn op Cuba altijd genoeg mogelijkheden voor overnachtingen en als je buiten de hotels blijft, zie je veel meer van het “echte straatbeeld”. Daarbij… Kom je nog eens iets uitzonderlijk moois tegen, dan kun je er ook gewoon voor kiezen om daar een tijdje te blijven. Als je vast zit aan een programma, geeft dat toch minder flexibiliteit.

Hopelijk spreek je een beetje Spaans, want dat is, zeker in de dorpjes, wel erg handig.

Liefs,
Carolina