Hallo, daar ben ik weer! Hoe zijn de mogelijkheden op Java om rond te reizen per bus of trein? Is dat een beetje te doen of is het beter om een auto/busje met chauffeur te regelen?:chin:
Hoi Marius,
Heb je al eens een kijkje genomen bij de andere draadjes op dit forum? Daar is heel veel geschreven over het reizen per trein, bus en auto met chauffeur op Java en Bali. Daar zijn ook reistijden te vinden tussen verschillende plaatsen (altijd heel globaal, het blijft Indonesie) en prijzen.
Zelf gebruik ik overigens meestal een reisgids als de Lonely Planet voor het plannen van een reis, omdat je daar ook kan vinden waar de bussen vertrekken en je vindt er de frequentie van bussen. Uiteraard moet je dit altijd even checken bij je hotel, want dingen veranderen soms. Ik reis vaak per bus. Het is goedkoop, en je bent tussen de mensen. Hoewel niet de meest comfortabele en snelste manier (dat is een eigen auto met chauffeur) is het voor mij wel dé manier om de bevolking te leren kennen.
Voor treinen kan je de link van seat61 gebruiken welke je eerder vandaag gekregen hebt.
Groet,
Ja Jenny je hebt helemaal gelijk. Ik ben echter niet zo handig met forums dus dat is even wennen! Met andere draadjes bedoel je alle onderwerpen die behandeld worden in dit cafe?
Inderdaad, je kan de onderwerpen in het Java-forum en eventueel het Bali-forum eens doorkijken.
Rechtsboven is ook een zoekfunctie, wanneer je zoekt op ‘route Java’ of ‘vervoer Java’ kom je ook ver.
Sorry dat ik even geen links geef, maar door een polsblessure kan ik alleen op mijn telefoon typen…
Maakt niet uit! Bedankt voor de tips en beterschap met je pols!