Ik ben Meike, 25 jaar en woon in Drunen. Vorig jaar juli ben ik afgestudeerd en ik mag me nu een Social Worker noemen.
Ik heb altijd al gezegd dat ik een verre reis wil maken en voor een tijdje naar het buitenland wil. De bedoeling was om dit meteen na het HBO te doen. maar eerst even werken, sparen, ondertussen toch “even” een zwangerschapsverlof opgevangen en dus steeds op de lange baan geschoven…
Maar nu ben ik er klaar voor! Ik wil heel graag het avontuur opzoeken… Genieten, leren en alles zien van een andere cultuur en een ander werelddeel. Voorheen had ik gehoopt en gedacht dat er wel een vriend of vriendinnetje mee zou gaan maar dit zit er niet in. Ik zoek daarom een gezellig en eerlijk reisgenootje.
Ik zou graag deze zomer of na de zomer willen gaan voor in eerste instantie 1,5 tot 3 maanden. Ik ben heel flexibel en eigenlijk overal voor in. Ik heb altijd geroepen dat ik naar de USA wil maar Azië of Australia lijkt me ook heel gaaf. Zoals je kunt lezen heb ik dus nog geen route etc. uitgestippeld, ik sta nog overal voor open.
Ik vind het vooral belangrijk om een leuk reisgenootje te vinden waar het mee klikt en die net als ik erg flexibel is.
Spreekt jou dit aan en heb jij (of jullie kan ook!) ongeveer net zo’n idee laat je graag horen!
Ik ben erg benieuwd, wie weet zijn wij de ideale avonturiers .
Wat een leuk berichtje! Ik ben 22 en kom ook uit brabant (Oss). Inmiddels woon ik alweer 3,5 jaar in Amsterdam maar kom nog regelmatig richting het zuiden. Studeer psychologie en ben nu mn bachelor aan het afronden. Vandaar dat ik ook deze zomer lekker weg wilde. Azie trekt me heel erg vanwege de cultuur, natuur, het eten, de mensen enz.! Op 30 juni vlieg ik naar Bangkok en op 16 augustus vanuit Singapore terug naar Nederland.
Ik begin dus in Thailand en wil ook graag naar Maleisie en Bali/Lombok/Gili eilanden (Indonesie). Laos & Vietnam zijn eventueel ook opties. Mijn route is dus nog niet bekend maar wil hierin ook flexibel zijn!
Het liefst wilde ik met iemand samen gaan maar dit was helaas ook geen optie dus toen heb ik besloten ervoor te gaan en alleen de stap te zetten!
Als de klik er is lijkt het me heel leuk (een deel) samen te reizen!
Ik ben 22 en ben bijna klaar met mijn studie psychologie (op de Radboud in Nijmegen). In juli hoop ik mijn master te halen. Het is altijd een droom geweest om een paar maanden te gaan reizen. Maar helaas, zijn er zoals vele, geen vrienden die mee kunnen/willen. Je berichtje sprak mij wel aan. Ik ben erg flexibel en heb al wel wat landen gezien (Amerika, Sri-lanka, Thailand),maar er is nog genoeg wat ik zou willen gaan ontdekken. Ik ga in augustus nog wel 3 weken naar Amerika, maar voor daarna heb ik nog geen plannen. Werken? Alleen als er een superaanbod langkomt (maar dat is een ilussie denk ik;). Dus dan zou ik graag de kans aangrijpen om echt te gaan voordat ik echt aan het werk ga. Dus er staat voor mij nog niet echt iets vast. Maar misschien kunnen we contact houden?
Ik las je berichtje, deze sprak mij aan en ik ben zelf ook op zoek naar een reisgenootje. Ik ben van plan om deze zomervakantie 4/5 weken naar Thailand te gaan. Ik werk in het onderwijs en ben gebonden aan de 6 weken vakantie. Mijn vakantie begint 23 juli en ik zou dan graag gelijk weg willen.
Het lijkt mij heel leuk om samen te beginnen en als het klikt verder te reizen…
Ik ben trouwens 24 en woon in Frieland. Ik heb al wel reiservaring, ben naar Costa Rica, Guatemala en Mexico geweest en wil nu graag de kant van Azie op
Ik reageer even op jou, omdat ik me het meest in jouw plannen kan vinden. Ik ben namelijk ook van plan eind juni te vertrekken naar Bangkok. Ik wilde ook graag met iemand samen gaan, maar degene met wie ik zou gaan kon uiteindelijk niet meer en verder kan er niet met me mee. Het lijkt me leuk om de eerste week of weken samen op te trekken, in hoeverre het klikt natuurlijk. Ik hoor graag van je of je dit ook ziet zitten! Misschien kunnen we contacten?
Ik heb hetzelfde probleem. Ik wil op (wereld)reis, maar vrienden zijn allemaal gebonden door relatie of werk. Zat ook aan USA, australie te denken. Azie is ook geweldig natuurlijk, maar ben december in Thailand geweest. Was fantastisch maar zou niet snel weer in mijn eentje gaan. Was van plan om de zomer in NL mee te pakken en dan weg te gaan. Heb nog geen concrete plannen. Het mooiste zou zijn om een groepje mensen te vormen en dan wegwezen. Mocht je interesse hebben, hoor ik graag van je.
ik ben van plan om halverwege juli voor c.a. een half jaar door europa te reizen met een camper, nu wil ik in mijn eentje gaan reizen alleen lijkt mij dit wel saai voor zo’n lange periode, daarom ben ik op zoek naar mensen die af en toe een stuk mee willen reizen c.a. 2 tot 4 weken (hierdoor is het ook betaalbaar doordat we de km kosten kunnen delen) doordat ik met een camper ga kan je goedkoop reizen, de meeste overnachtingen kunnen gewoon op een parkeerplaats of bij een boer / huis
waardoor je dus geen of nauwelijks campingkosten hebt
ik ben dus niet op zoek naar een reisgenoot voor de hele reis maar voor een paar weken tot een maand, daarna gaan we weer allebei zelfstandig verder (of het moet zo goed bevallen dat we toch samen verdergaan (1,5 maand is dit wel te overzien denk ik)
ik heb niet echt een voorkeur waar ik als eerste heen ga, als ik maar veel kan zien zowel natuur als cultuur. ik wil niet gaan stressen maar rustig reizen, ook wil ik af en toe wel ergens gaan werken maar dit kan natuurlijk ook gewoon in de periodes dat ik alleen reis
voor welke landen (binnen europa) zou jou voorkeur dan gaan?)