Reismaatje gezocht voor zuid amerika 2013!!!

Dag wereldreizigers.
Al 2 keer heb ik midden amerika aangedaan en ik ben daardoor razendbenieuwd naar zuid amerika!!! ik wil meteen na me afstuderen gaan, rond februari 2013… ik zoek iemand die met me mee wil, ik heb geen speciale route in gedachten, landen die mij allerzeerst aanspreken zijn echter: peru,bolivia,colombia en ecuador… maar dat kan nog wijzigen als ik daar ben… geschatte tijd: 4 maanden maar korter of langer kan ook… laat weten als je ook rond deze tijd naar zuid amerika gaat en dan kunnen we wellicht samen af stemmen!!! GR Emma

Hoi Emma!

Ik start mijn reis per 4 maart 2013 in Argentinie (Buenos Aires) En ga in 3 maanden tijd reizen naar Lima!
Ik wil veel opties open houden maar ben altijd in om een stukje met iemand samen te reizen. Wie weet meeten we in Zuid amerika?

Groetjes Nena

Idealiter gezien ga ik beginnen in ecuador OF colombia en daal ik dan af naar chili, via peru, bolivia… wie weet kruis ik dan argentinie, maarja het is allemaal al zo groot… opreizen vanaf argentinie zou ook best kunnen… maar waar houdt je meer van? steden of natuur?? ik mijd zelf de steden namelijk het liefst, ben een echte natuur en adventure reiziger… :wink:

Ik ben heel 2013 in zuid amerika… de eerste 3 maanden met een vriendin en vanaf half april “alleen”
dus stuur me een prive-berichtje en wie weet kunnen we ergens onderweg afspreken om een deel samen te doen?

grts koekie!

PS van april ben ik trouwens in paraguay en ga via bolivia - peru - ecuador - colombia omhoog t/m ik vanuit suriname in dec. naar huis vlieg. Hoe snel ik reis en wanneer is precies waar ben is natuurlijk nogal onduidelijk :slight_smile:

Ik ga vanaf 1 maart 10 weken reizen door Zuid-Amerika. Ik begin denk ik in Colombia, daarna Ecuador en Peru. Misschien sla ik Peru over en ga ik Bolivia erbij doen. Ik denk dat 4 landen teveel is in 10 weken :s Hoe mijn reis er precies uit gaat zien weet ik nog niet.
Ik heb in Zuid-Amerika eerder door Argentinie en Chili gereisd. Dat was echt geweldig. Ik heb in ieder geval nu Spaanse les genomen om me een klein beetje verstaanbaar te kunnen maken.

Oei, Peru overslaan! Ik vond Peru gaaf! Ayacucho, La Merced, de kleine dorpjes rondom Cusco, Lima… ik kan niet zo goed zeggen waar het aan ligt, maar ik vond de mensen vriendelijker in Peru, de steden zijn er prachtig (Ayacucho is echt heel erg mooi), en ik had simpelweg een geweldige tijd daar. Maar dat is puur persoonlijk :). Qua natuur kan weinig (niets?) Salar de Uyuni in Bolivia overtreffen, dus succes met de keuze :).

Ik zit in Maart waarschijnlijk wel in Colombia, dus wellicht kunnen we een bakkie doen? Geldt ook voor Emma natuurlijk, al zit ik in feb. nog wrs in Midden Amerika!

Dag allen, sommige mensen die reageren gaan het andersom doen, die gaan omhoog en ik ga omlaag!!! Ik wil zeker peru niet overslaan, peru is juist de inspiratie voor mijn reis, ik wilde aanvankelijk naar peru, maar heb uiteindelijk besloten om maar meteen andere landen ook mee te pakken…Ik spreek trouwens al redelijk spaans, ya hablo espanol, het is niet 100% maar ik kan mijzelf redden en ik leer de overigen heel snel bij… dusja, ik weet nog niet wanneer ik wegga, want ik moet eerst afstuderen… ik weet niet niet precies wanneer ik klaar ben, maar april vertrekken moet lukken… ik wil ong 4 maanden gaan reizen, maar misschien reis ik terug via de states… en ga ik daar ook meteen eea bekijken… voor mij is het dus ook allemaal ook nog niet helemaal duidelijk, ook niet of ik alleen ga want er wil misschien iemand mee… GR

Hee, haha ik reageerde ook niet op jou wat betreft het overslaan van Peru, Emma (zie quote op JoostGr z’n bericht). Maar ik wens je veel succes met afstuderen en nog meer plezier in Zuid Amerika! :smiley:

Hey, ok, ik ga wss deze trip dan Peru niet overslaan :slight_smile:
Ik ben vanaf 1 maart vrij en ga beginnen in Colombia en dan via Equador in 10 weken naar Peru :wink: Bolivia moet dan helaas wachten tot een volgende trip.
Wat is jou reisplan dan? Wellicht kunnen we idd ergens meeten.

ja als je nou 1 maandje later gaat… ik wil van bogota nr buenos aires, via equador, peru, bolivia… ik wil sowieso ook de amazone zien, dus miss ook ff brazilie in… en eindigen in noord argentinie… GR

dat weet ik las papayas… maar ik wilde even benadrukken dat ik peru zeker wil zien… wanneer ben jij in zuid amerika??

Hey Emma,

Onze plannen komen idd overeen maar een maandje later kan ik echt niet. Ik werk nl en heb vanaf 1 maart 10 weken vrij gekregen. :wink:

Amazone wil ik ook sowieso zien btw!

ik wil in principe ook in maart weggaan maar ik moet eerst afstuderen, ik kan mijn ticket pas gaan boeken als ik precies weet wanneer… dusja vandaar dat ik een maand speling neem en april… in tien weken kan je denk ik ong 2 landen doen… colombia, equador en peru moet wel lukken in 10 weken, ecuador is niet zo groot. je kunt beter iets minder landen zien dan als een kip zonder kop rondreizen,… je moet wel genieten ik ga lekker 4 of 5 maanden ik heb nog geen baan, dus ja, ik weet alleen nog niet wat ik met me huis en kat ga doen :frowning:

Groot gelijk heb je! Nu heb je de tijd nog. Als je straks een baan hebt dan kan dat niet meer :wink:

Je route is wel vet en zeker te doen. Ik ben in Argentinie al geweest en zeker een aanrader. Realiseer je dat je onder de evenaar zit en als jij in BA komt het daar eind winter is :wink:

jawel hoor met baan kan wel… heb een jaar onbetaald verlof gekregen. niets is onmogelijk :slight_smile:

iedere situatie is anders en de 1 zijn baan is de ander niet…

Gewoon lekker gaan en dáár leuke mensen ontmoeten, uit het land zelf of andere reizigers. Da’s toch veel makkelijker dan hier op een forum? Je weet niet eens of het klikt.
In hostels en hotels en op tourtjes ontmoet je genoeg andere reizigers (ook veel mensen reizen daar alleen) en is het veel makkelijker om spontaan een stuk samen op te reizen als jullie interesses en schema’s een beetje op elkaar aansluiten. En dan blijf je ook flexibeler om langer te blijven als je het ergens leuk vindt.

Veel plezier!

haha ik ga ook sowieso or…