Reismaatje gezocht voor mei naar Indonesië of Zuid Afrika

Hoi,

Ik ben in mei 3 weken vrij eventueel 4 weken en zit er aan te denken om naar Indonesië te gaan ik heb een leuke (betaalbare) groepsreis gezien Java/Bali/Lombok maar nu wil ik ook heel graag naar Zuid-Afrika dus ik heb nog niet de knoop door gehakt het lijkt me wel leuk om samen te reizen met een groepsreis zijn er wel mensen om je heen maar het ik vind het toch wel fijn om daar een reismaatje te hebben om samen onze ervaringen te kunnen delen en ook om de kosten te drukken (vaak is alleen veel duurder)
Ik ben 30 jaar en vind het leuk om veel te zien maar een dagje lui op het strand vind ik ook heerlijk.
Lijkt het jou ook leuk stuur me een berichtje :wink: wel graag alleen vrouwelijke reisgenootjes dat vind ik fijner om samen op 1 kamer te slapen.

Hoi hoi,

Heb je al iets besloten of niet? Ikzelf ga in mei 3 weken naar Indonesie en zoek nog een reisgenootje. Mijn voorkeur gaat er alleen wel naar uit om zelf op reis te gaan en niet zozeer (volledig) georganiseerd. Welke groepsreis heb jij precies gezien? Dan neem ik even een kijkje :slight_smile:

Ik houd een beetje van hetzelfde, combinatie van leuke interessante dingen zien, meemaken en ook lekker relaxen op het strand. Ben 28 jaar en het lijkt me leuk om verschillende eilandjes in Indonesie af te gaan!

Groetjes

Hoi,

Nee ik heb nog niets besloten! Leuk dat je naar Indonesië gaat heb je al een idee wat je zoal wilt doen en bezoeken? Heb je al een ticket geboekt?
De groepsrondreis die ik heb gezien zie deze link http://www.baobab.nl/groepsreizen/indonesie-java-bali-lombok-1157.htm

Ziet er op zich leuk uit die groepsreis van Baobab, goedkoop zijn ze overigens zeker niet. Mocht je alleen ook uit zijn op een feestje af en toe, dan lijkt het programma daar absoluut geen rekening mee te houden. De reis gaat bijvoorbeeld niet naar Kuta en gaat hoofdzakelijk naar Gili Meno, mocht je naar Gili Trawangan willen dan kan dit alleen in de ochtend heen en in de middag terug.

Als ik mijn advies mag geven zou ik er voor kiezen om deze reis, als jullie alles willen zien wat ze aangeven, zelf te regelen. Scheelt je aanzienlijk en met een beetje mazzel pik je zelf de voordelen van de huidige goedkope Rupiah koers mee :slight_smile:

Ze vragen EUR 1.900 p/p, reken een EUR 600 voor de vlucht ongeveer, dan heb je EUR 1.300 over voor de rest van de reis en dat is alleen maar transport, accommodatie en sommige culturele bezoekjes en her en der een lunch. Ben je met z’n tweeën, dan heb je het over EUR 2.600 en het verschil tussen 1-persoon en 2-persoon kamer is er niet echt, alles is zowat 2-persoons en je betaald per kamer, niet p/p. Rond de EUR 20-30 vond ik gemiddeld genomen al duur voor een hotelovernachting daar, voor EUR 30 had je een beste luxe kamer, soms zelfs eigen huisje en gezamenlijk zwembad.

Maar goed, hangt er vanaf wat je wilt –> Als je het type bent dat niet van het regelen en organiseren is, dan is een groepsreis bij uitstek het beste. Ben je niet bang om zelf het eea te regelen en het avontuur aan te gaan, boek dan lekker alleen je vliegticket en regel de rest zelf daar :slight_smile:

1 like

Je heb helemaal gelijk alleen zie ik het niet zitten om alleen te reizen dus vandaar mijn oproepje hier ik vind het geen probleem om eventueel zelf dingen uit te zoeken.
Deze reis heb ik ook gezien voor als ik toch alleen ga wat vind je daarvan?

Ik doelde ook niet op je verzoek hier of om alleen te reizen :slight_smile: Maar meer op de prijs en wat je ervoor krijgt, niet te vergeten de vrijheid die je dan een stukje kwijt raakt. Wat nu als je op een locatie komt waar je het ontzettend naar je zin hebt, maar de groep vertrekt alweer? Volgens mij maakt de link die je nu stuurt weinig verschil? Ongeveer zelfde prijs (iets duurder zelfs) en reisschema ongeveer gelijk.

Wat ik bedoel is dat je dat ook met z’n tweeën kan doen, maar zonder reisorganisatie (je hebt wel in de gaten inmiddels dat ik geen fan van reisorganisaties ben? :p)

Aankomst Jakarta en doorreis naar Yogyakarta –> Kan met trein (dag reizen, ontzettend mooie omgeving te zien als je overdag reist, EUR 20 –> Executiff class) en vliegtuig (maar uurtje onderweg, EUR 50 –> Garuda)

Bezoek aan Borobudur en Prambadan –> Ben je avontuurlijk ingesteld, ga dan lekker een scooter huren, Borobudur is ongeveer uurtje rijden op de scooter vanaf de binnenstad in Yogya. Ook zijn de Pindul caves een leuke aanrader, ook ca. uurtje op de scooter.

Vanuit Yogyakarta kun je een reis boeken naar Mt. Bromo / Kawah Ijen –> Zou ik wel met groepje doen, hoe groter de groep, hoe goedkoper. Ga je met z’n tweeën, dan kost het je wellicht rond de 750.000 - 1.000.000 Rp p/p. Ben je met een groep van 6-8 mensen, dan kan het al voor 450.000 Rp. (incl. overnachting en maaltijden). Je kan dit overigens ook boeken vanuit Malang. Een of twee dagen Malang is ook wel de moeite waard.

Dan door naar Bali –> Hier wat je maar wilt, ben zelf met het gebruikelijke openbare vervoer naar Denpasar gereisd, ook een hele ervaring, maar wel uber relaxt en weinig regels. Sigaretje opsteken in de bus etc. is allemaal geen probleem, ramen staan toch wagenwijd open en vaak ontbreekt de busdeur ook nog :stuck_out_tongue: Is wel hutjemutje –> Ongewild gezellig dus :stuck_out_tongue: Je kan ook na de oversteek direct naar Lovina (is wel toeristenplaats, ben er zelf niet geweest).

Vanuit Bali kun je met de speedboat naar Lombok gaan en daar de Gili’s bezoeken. Ook leuk om een van de hogere vulkanen van Indonesie te beklimmen daar op Lombok. En heb je tijd over, ga dan vooral lekker naar wat andere eilanden om te genieten van de intense rust en fantastische natuur, stranden en de heerlijke zon :slight_smile:

Mijn idee bij zo’n vakantie is om even alles op zij te zetten en je te wanen in een wereld waar je niet gebonden bent, niets hoeft en vooral niet op je horloge kijkt :slight_smile: Mij is dat vorig jaar uitstekend gelukt in 4 weken tijd :slight_smile: Was op gegeven moment gewoon vergeten welke dag het was –> Heerlijk !!

1 like