Reismaatje gezocht voor Australie 2015

Heeeyyy medereizigers:wereld:

Ik zal mezelf even voorstellen, ik ben Frederique ben 26jaar en kom uit de buurt van Sittard. Mijn grote droom is om ongeveer halverwege 2015 naar Australië te gaan voor een half jaar of misschien wel langer…
Hoewel ik goed alleen kan zijn lijkt het me toch leuker om deze ervaring met iemand te delen die dit net zo graag wilt als ik en ook een reisgenootje zoekt.

Vorig jaar heb ik een half jaar in Zuid Spanje gewerkt als Au Pair, dit was een leuke ervaring maar nu wil ik toch heeeel graag naar Australië

Zelf hou ik heel erg van de natuur maar zeker ook van cultuur en avontuur en een feestje op z’n tijd sla ik ook zeker niet af!
Ik kan mezelf omschrijven als relaxed en open minded en ik ben iemand die wil genieten van het leven.

In Australië zelf wil ik het reizen ook graag combineren met werken om zo wat extra’s te hebben voor de reis. Heb nog geen concrete plannen, misschien wel daar een auto huren/kopen ik weet het nog niet…

Lijkt het je wat of heb je nog tips of ideeën stuur dan gerust een berichtje, dan kunnen we eens gezellig kletsen.

Hoi Frederique,

Zijn je plannen al wat concreter geworden?
Ik zou September 2015 voor drie maanden met een vriendin naar Australie gaan (oostkust), maar kans is zeer groot dat zij niet meegaat…
Bij mij kriebelt het nog steeds, maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Ik ben nog nooit eerder alleen gaan reizen en helemaal niet zo lang.
Ik ben al bij Kilroy geweest en Australian backpackers. Alles is leuk! Al heeft een camper meer mijn voorkeur dan een hostel geloof ik…
Misschien kunnen we eens kletsen?

Groeten,
Marieke (29)

Via Wereldwijzer app

Heyyy Marieke!!

Wat leuk dat je ook naar Australië wilt gaan!! Wel jammer dat je vriendin waarschijnlijk niet meer mee gaat…!!

En ik heb wel een beetje het zelfde als jou…bij mij kriebelt het al heel lang…ik wil zooo graag gaan maar ik vind het toch leuker om samen met iemand te kunnen gaan, en van mijn vrienden voelt niemand zo de behoefte…
Concrete plannen heb ik nog niet, denk dat ik in Sydney wil beginnen en vanuit daar verder reizen! Heb jij verder al plannen waar ze zeker heen zou willen…of waar je zou willen starten?

En qua camper/auto/hostel maakt het mij niet heel veel uit… camper lijkt me ook fijn maar weet niet of dat heel veel duurder is?

Groetjess

Hi Frederique,

Jazeker, wat leuk om met iemand te kletsen die dat ook graag wilt!

Ja ik baal enorm dat ze afhaakt. Ik ben helemaal geen groepsreispersoon, maar alleen is ook maar alleen…
Vrienden willen maar, hebben óf geen budget, óf kinderen óf kunnen niet in verband met werk.
Werken moeten we nog lang zat, dus waarom niet onderbreken voor een geweldige ervaring?

Mijn vriendin en ik hadden de volgende route bedacht:
Vliegen op Cairns - trein/bus naar Brisbane.
Vliegen naar Adelaide - kangaroo Island - Adelaide
Trein/bus naar Sidney
We hadden daarbij ook nog Tasmanië en Nieuw Zeeland mee willen pakken om te eindigen op Fiji :smiley:

Maar je hoort zoveel verschillende dingen. Westkust schijnt ook fantastisch te zijn.
Na het afhaken van mijn vriendin had ik bedacht om misschien eerst naar Bali te gaan. Het schijn dat je daar fantastisch kunt leren surfen, tegen een goede prijs. Goedkoper dan in Australië. Nou ben ik helemaal niet zo super sportief aangelegd, maar ergens lijkt me wel gaaf.

Oftewel, ik weet echt niet meer waar ik moet beginnen. De verschillende organisaties maken het ook niet echt makkelijk. Iedereen heeft wel iets wat me leuk, geweldig en handig lijkt.

Prijzen qua camper weet ik eigenlijk niet. Ik dacht dat het relaxter zou zijn, omdat je wat meer vrijheid hebt, maar dat geld voor de auto natuurlijk net zo goed. Helemaal “alleen” in een hostel is denk ik niet echt mijn ding. Ik ben in de avond/nachturen wat meer op mezelf, maar om nou continue private rooms te gaan boeken, is ook weer zo wat. Misschien is het weer anders als je met iemand samengaat.

Ben jij al ergens binnen gestapt voor meer informatie? Heb je al een datum in je hoofd om die kant op te gaan o ben je nog flexibel? Uiteindelijk moet je ergens beginnen met knopen doorhakken.

Tot horens!

Groetjes