Ik ben Michelle (17jr, bijna 18) en ben net klaar met de havo. Ben van plan om in begin 2013 voor maximaal 6 maanden naar Australië te gaan. Als het super bevalt misschien wel langer…
Dacht eraan om in Sydney of in Melbourne te beginnen en dan via het oosten naar boven te reizen. Ook houdt ik er wel van om dingen te ondernemen, snorkelen, duiken, surfen, lijkt me erg tof!
Echt plannen voor in Australië heb ik nog niet dus
maar ik weet wel dat ik graag wil WOOFEN, omdat ik alles zelf moet betalen wil het zo goedkoop mogelijk houden. Misschien tussendoor ook wat werken. Ook ga ik liever niet alleen dus zoek ik een maatje die in ieder geval voor de eerste paar weken/maand met me wil rondreizen. En als het klikt kunnen we samen verder gaan.
Ben je ook opzoek naar een reismaatje? Laat het me weten en misschien dat we samen naar Australië gaan!
Groetjes! :AUSTRALIA
Hoi Michelle,
ik hoop eind dit jaar mijn master te halen en ik zou dus begin 2013 ook heel graag naar Australie afreizen voor een periode van ongeveer 4/5/6 maanden.
Ook ik wil graag werken tijdens het verlijf in Australie, maar ik heb nog geen idee welke route ik zou willen nemen (het is ten slotte pas over een half jaar).
Wat wil je echt niet missen daar?
Tjaa wat ik echt niet wil missen daar… Er is niet iets dat ik écht moet zien. Gewoon genieten van de omgeving, cultuur en de mensen. Denk ook niet dat je alles al moet uitstippelen maar dat je vanuit daar wel kijkt waar je heen wil. Maar wil toch wel een keer een kijkje nemen in Sydney en snorkelen (bij great barrier reef?) of surfen lijkt me ook heel tof.
Ben je ook opzoek naar een reismaatje? Is er iets wat je graag wilt doen?
Voor mij hetzelfde.
Ik heb mn duikbrevet dus duiken bij Great Barrier Reef is absoluut een must ja!
Mij lijkt het erg leuk om gewoon helemaal op te gaan in de Australische cultuur. Ik heb van andere backpackers zulke goede verhalen gehoord over Down Under.
Zelf ben ik wezen backpacken in Azie, maar helaas heb ik die reis niet kunnen afmaken. Destijds ben ik met twee meiden gaan reizen en dat is erg goed bevallen.
Naja ik ben dus eind december klaar met mn master en zoek dan eventueel wel een reismaatje ja (dat is toch altijd leuker, zeker bij vertrek). Alleen reizen is af en toe ook prima, maar een buddy is toch altijd lekker 
En jij wilt sowieso 6 maanden gaan?
Wauw leuk dat je je brevet al hebt. Ik heb daar geen enkele ervaring mee…
Ik weet nog niet hoe lang, hangt er vanaf hoe het me daar bevalt.
Inderdaad, ik heb er ook goede verhalen over gehoord dus dat maakt me erg enthousiast! Alleen zijn is af en toe inderdaad prima maar het is ook wel fijn dat je de reis dan samen opstart zodat je er allebei niet meteen alleen voor staat. Je bent immers toch een eindje van huis! 
Je had het over 4/5/6 maanden, dus hangt er bij jou ook vanaf hoe de reis verloopt?
Klopt.
Dacht eraaan om ongeveer anderhalf maand tot twee maanden te werken om ook dat meegemaakt te hebben en daarnaast lekker genieten!
Heb je facebook? Is wellicht wat gemakkelijker…
Waarom wil je trouwens in Sydney of Melbourne beginnen?
Ik hoor goede verhalen over Cairns als startplaats
Hoi michelle.
Ik ben Robbert ben 21 jaar en ben ook van plan om beging 2013 naar Australië te gaan om zo veel mogelijk van het land te gaan zien,wil wel tussen door gaan werken,en ik zoek zelf een reisgenoot voor de eerste paar weken/manden.want zon reis ondernemen is naartuurlijk leuker met ze tweeen.
Gr Robbert
ik hoor wel als je een keer wil kletsen
@Chris
Mijn baas heeft er een nicht wonen met een Italiaans restaurant dus dat is eventueel een werk optie, maar dat ligt in de buurt van Perth zei ze.
De mensen die ik ken die er ook zijn geweest zijn daar begonnen, maar zoals ik al zei ligt nog niks vast. En sta ook wel open voor andere dingen 
Yes, ik heb ook facebook. De link voor facebook: Redirecting...
Anders moet michelle meijer (warffum) moet ook wel lukken!
@Robbert
Inderdaad, het is leuker met zn tweeën dan alleen. Voeg me maar toe op facebook, dan kunnen we onze ideeën uitwisselen
De info staat verder naar boven in het berichtje.
groetjes!