Reismaatje Australië gezocht voor 6-11 maanden periode vertrek ergens juli-september

Heej hallo,

Ik ben een 25 jarige brabander die graag voor een langere tijd een trip wil gaan maken door Australië (en misschien ook een maandje of 2 Nieuw Zeeland). Hartstikke leuk natuurlijk, maar met een reismaatje lijkt het me allemaal nog gezelliger en praktischer. (Een reismaatje om alleen mee te beginnen kan ook…)

Mijn ideeën:

Rond de periode juni - september vetrekken naar Perth (westen). Om vervolgens vanuit Perth via gekochte auto (lijkt me 't voordeligst), huurauto of camper langs de kustwegen richting de grote steden te rijden in het zuiden: Adelaide, Melbourne, Sidney. Misschien tussendoor nog even naar Kangaroo Island en outbacken in Alice Springs (Aluru/ Ayers Rock). Na lang genoeg de grote steden gezien te hebben, zou het kunnen dat ik een maandje naar Nieuw Zeeland wil. Daar zal dan ook een vriend van mij (rond december) zijn. Om vervolgens terug te komen in één van de grote steden - misschien nog beter te verkennen - wil ik de tocht verder uitzetten naar het oosten en en daar het één en zien en doen.

Ik heb nog geen jackpot gewonnen, dus er zal ook wel wat gewerkt moeten worden. Ik wil vooral veel zien en doen ipv elke dag in de kroeg te hangen.

Zoals je ziet is het al een redelijk uitgezet idee, maar ik sta ook open voor andere ideeën! Ik wil gewoon een groot gedeelte van het land zien en daar de tijd voor nemen. Zo wil ik zeker zo’n 6- 11 maanden blijven.

Ben jij die avonturier die enigzins de zelfde plannen heeft of een ander goed alternatief dan hoor ik graag meer van je.

(ik hoop genoeg reacties te krijgen)

Grtz. Jeroen
www.jhuman.hyves.nl

Hoi jeroen,

Ik heb net je bericht gelezen,ik ben namelijk ook op zoek naar een reisgenoot. Mijn naam is Anke en ik kom uit Belgie. In februari heb ik een maand rondgetrokken in australie: vertrokken in Sydney, dan naar melbourne,Adelaide,Alice Springs en Cairns. Vanuit Cairns heb ik een vlucht genomen naar Nieuw Zeeland. Ik heb hier gedurende de maand maart rondgetrokken en ga hier nog blijven tot eind april. Ik heb 30 april een vlucht van Auckland naar Perth.Mijn plan was om in Perth een auto te kopen en om van perth naar Darwin te rijden, en dan via het Noorden naar Cairns om van daaruit naar beneden te gaan tot Sydney. Ik heb mijn vlucht naar huis op 29 juli in Sydney.

Als je interesse hebt,just let me know!

Groetjes,
Anke

Dag Anke,

Je hebt al een leuke trip gemaakt, dat spreekt me erg aan. De route en hetgeen wat je nog allemaal wil zien in de resterende drie maanden, spreekt mij ook erg aan. Voor mijzelf is 30 april wel een beetje te kort dag en bovendien wil je ook 2/3 van Australië afreizen in 3 maanden; ik vind dit net iets te snel gaan. Dus het is voor mij niet echt een juiste optie.

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen van het kopen, en afleggen van de reis, met een gekocht auto. Hou me op de hoogte, zou ik zeggen.

Groetjes Jeroen

G-Day Mate!

Kleine aanvulling verzoek:

idee reisroute
Perth (medio augustus, september; het westen (en 't noorden) schijnt in deze periode ideaal te zijn qua temperatuur/ klimaat en bovendien goedkoper - dan het oosten - voor het aanschaffen van een auto ) -Darwin-Tennant Creek-Ayers Rock en Alice Springs-Adelaide-Melbourne-Via Melbourne langs de kust naar Sydney-New Zealand (optioneel) -Sydney-via de oostkust naar Cairns-huis…

Deze route wil ik hoofdzakelijk met een gekochte auto afleggen.

Misschien iemand interesse om een groot gedeelte samen af te leggen? (dit scheelt natuurlijk in kosten). Ander voorstel kan ook, maar het idee van een eigen auto, een groot gedeelte van het land bezichtigen en voor een langere periode (6-11 maanden), spreekt me erg aan. Deelreizigers mogen ook reageren.

Mensen, waar blijven de reacties!

grtz. Jeroen

Hey Jeroen,

ik ben een 25 jarige groninger die precies het zelfde wil gaan doen. minimaal 4 max een jaar.
ik zat te denken na 31 juli ivm bruiloft van mijn broer.

aangezien ik nog steeds niet de staatsloterij heb gewonnen moet ik daar ook werken om te kunnen eten.
ik weet niet wat jij al geregeld heb maar ik was vanplan om via activity international want dan heb je ook nog een beetje support.

spreek je

mzzl Peter

Heej Peter,

Ik heb nog niks geboekt, maar ik ga wel naar de bijeenkomst van backpackers.nl op de 18 van april. Ik moet zeggen dat hetgeen wat zij aanbieden best interessant klinkt. Maar ik lees hier op het forum dat er ook een hoop dingen zelf te regelen zijn en dat je dus hiermee geld kan uitbesparen.

Maarre, je hebt het over de zelfde plannen…vanuit Perth beginnen, met een eigen gekochte auto, voor langere tijd? Klopt dit allemaal. Anders klinkt dit best interessant!!! Vetrek datum is ook goed!

Spreek je.

grtz jeroen

ik heb nog nooit gehoord van backpackers.nl ga daar maar eens op kijken. maar inderdaad ik wou ook vertrekken vanuit perth en een auto kopen. en als je met z’n tweeeen bent wordt het een stukje goedkoper. maar die auto is wel een must want dan kan je gaan wanneer je wilt en ben je veel vrijer.

wat de datum na 31 juli vanwege het trouwen van mijn broer daarna staat mijn niets meer in de weg om hier te blijven. ik schijn ook nog een familie te hebben in australie ( broer van mijn opa) misschien is het leuk om die op te sporen heb ze nog nooit gezien.

klinkt allemaal interessant Peter. Ik wil ook een auto zodat je totale vrijheid hebt (moeten wel 4 wiel aengedreven zijn; kan je of the road!), bij familie crashen ook goed; scheelt wat geld!

Hoe zit jij eigenlijk met geld? Ik wil wel werken, maar zo weinig mogelijk. misschien verhouding werk - reizen 1/3 of 1/4.

groeten jeroen

jah ik dacht als ik er dan toch ben kan ik net zo goed eens kennis maken met mijn familie daar. ik wil ook zo weinig mogelijk werken het gaat mij erom dat ik het leuk heb daar en als ik toch moet werken dan zo simpel mogelijk werk ( fruitplukken enzo .
want je gaat naar Australie voor de fun van het rondtrekken en de omgeving ipv van het werken want dat kan hier in Nederland ook
ik had gelezen dat je als je een jaar naar australie ging dat je totaal wel 10.000 euro kwijt was maar nu weet ik niet of dat incl werken is en ik weet natuurlijk ook niet of dat getal wel helemaal klopt.

maar ik zou dan voor 1/3 gaan mocht dat financieel niet lukken kan je altijd meer gaan werken.
ik weet wel als je een werkvisum wil hebben dan moet je aan kunnen tonen dat je minimaal € 3200 euro hebt maar dat lukt wel bij mij.

Heej Peter,

Wat ik al zei…ik ga zaterdag naar een meeting van backpackers.nl…misschien is dit ook interessant voor jou?!?

groeten jeroen

Jeroen,

als ik dat geweten had dat was ik zeker gegaan maar ik heb zaterdag wat anders waar ik niet onderuit kan want dat heb ik al geprobeerd.
misschien een andere datum voor mij. maar zou je me anders op de hoogte willen houden wat daar gezegt wordt.

Jeroen,

ik heb me gewoon aangemeld voor de bijeenkomst zaterdag.

Dag Peter,

't is niet meer gelukt om zaterdag te komen, toch?

gr jeroen

jeroen,

ik had me aangemeld en kreeg vrijdag een mail van backpackers.nl dat ik was uitgenodigd en dat die als bijlage was mee gestuurd. alleen zat er geen uitnodiging bij de mail. en ik heb ze nog geprobeert te bereiken zonder resultaat. maar ben jij wel heen geweest en hoe was het?

Ja, ik ben er wel geweest.

Ze promoten eerst wat zij doen. vervolgens lieten ze een diapresentatie zien van heel Australië en gaven ze je de kans om vragen te stellen over ditjes en datjes. Wel leuk om mensen te spreken die het zelfde willen als jij. Alleen had ik er nog meer aan gehad als de ‘potentiële’ reisgenoten er ook waren.

ik vind het wel klote dat ik er niet was had hier wel bij willen zijn. maar het valt me wel tegen dat er dan niet meer potentiele reisgenoten waren.

waar werd het trouwens gehouden dat kon ik ook niet vinden op de site

Hey Jeroen,

Ik zie dat je veel verschillende reisroutes beschrijft en eindelijk zie ik de route die ik wil gaan doen er ook tussen. Ik wil in augustus weg en dan van Perth naar Darwin, Darwin-Alice Springs, Alice Springs-Adelaide, Adelaide-Melbourne en daar gaan werken. (heb daar wat connecties :wink: )
Vervolgens wil ik naar Nieuw-Zeeland gaan en vanuit daar naar Azie. Ik heb al een super ticket gevonden.
Misschien leuk om contact op te nemen en te kijken of onze plannen nog overeenkomen??
[EMAIL=“anoukmpeters@live.nl”]anoukmpeters@live.nl

Ik ben 23, net afgestudeerd en heb zin in vakantie, nieuwe mensen ontmoeten, nieuwe plekken zien, feest, en veeel veeel avontuur!!

Groetjes,
Anouk