Reismaat voor april 2009 Zuid-Amerika (start: Buenos Aires)

Hallo Allemaal!

Afgelopen zomer heb ik een bericht gepost op dit forum om een reismaatje te vinden voor Zuid-Amerika.

Mijn reis is inmiddels geboekt, maar is een beetje verlaat! Daarom zoek ik een nieuwe reismaat, in ieder geval voor het eerste stuk. Ik vertrek 31 maart richting Buenos Aires. Reisplannen staan zeker niet vast. Ik heb vier maanden de tijd om in Lima aan te komen en kan nog gemakkelijk omboeken. Bolivia staat hoog op mijn lijstje. Verder reizen dan Peru is natuurlijk ook mogelijk (bijv. Ecuador!), afhankelijk van de overgebleven tijd.

Houd jij van impulsiviteit, actieve en minder active dagen, lekker eten, natuur en cultuur en wil of ga je snel weg? Reageer dan meteen of stuur mij een prive-bericht.

Groetjes!
Anne-Larissa (23)

Hoi Anne-Larissa,

Ik ga ook in maart naar BA! Eerst ga ik een cursus Spaans volgen (2 weken). Daarna wil ik naar he zuiden van Argentinie en Chili en dan langzaam naar het noorden. Via Peru naar Bolivia en dan vanuit Lima terug naar huis (half /eind juni). Verder zijn m’n plannen nog open, heb natuurlijk wel een aantal plaatsen waar ik heen wil, maar zie daar wel hoe het allemaal loopt.
Mijn plannen zijn een beetje last minute, maar ik ga rond 20 maart weg. Moet alleen nog een ticket kopen en een taalschool kiezen.

Nog tips voor een ticket?

Wie weet tot in Zuid-Amerika!
Groetjes Sytha

Hi!

Ik heb mijn ticket ook pas twee weken ofzo hoor! Gewoon op internet via Kilroy (zo’n jongerenticket met Delta airlines). Ik was daar wel eerst langs geweest om informatie te vragen, maar omdat ik geen extra vlucht of stopover wil, kon ik het toch beter via internet boeken. Ik wilde graag zo’n jongerenticket, omdat je dan voor 35 euro je ticket kunt wijzigen.

Het ticket was trouwens 50 euro goedkoper dan met bijv. Iberia (via Cheaptickets). Veel mensen proberen nu via Londen te reizen (= veel goedkoper door de pond), maar ik heb daar niet voor gekozen, omdat je dan via twee organisaties moet boeken en het dan lastig wordt met vertraging enzo.

Maar jij gaat dus ook alleen? Vind je het leuk om een keer ervaringen uit te wisselen? (ik twijfel trouwens of je echt naar het zuiden kunt, niet vanwege de sneeuw, maar meer omdat je ook met de bus terug moet…).
Ik begin trouwens vanmiddag met een spoedcursus Spaans (op de uni, ik kan nog 8 lessen volgen!).

Hoor van je!

Hoi!

Bedankt voor de tip van dat jongerenticket. Ben meteen gaan kijken.
Nog even aan twijfelen wat ik doe: combi met Martinair/ American Airlines of via Delta. Blijft moeilijk om een datum uit te kiezen voor de terugreis.

Prikkies wel al bijna allemaal gehad. Ben jij ook van plan om naar het Amazonegebied te gaan? ivm met Malariapillen…

Hoe gaat het met je Spaanse lessen? Ben je ook nog van plan om in bijv. Argentinie Spaanse les te nemen? Er is tegenwoordig ook zoveel keus, alleen al al die taalscholen.

Ik wil zeker naar het zuiden, dan maar wat langer in de bus zitten. Misschien dat ik vanuit BA een binnenlandse vlucht naat Ushuaia neem en dan met de bus weer naar het Noorden. Zou idd jammer zijn dat je zoveel tijd verliest met alleen maar in de bus zitten.

Hoe gaat het verder met je voorbereidingen?
Staat er bij jou een slaapzak op je paklijst?

Groetjes!