Al een tijdje ben ik zo nu en dan op verschillende forums aan het rondkijken op zoek naar een reismaatje. Ik reageer zo nu en dan en heb wel wat contacten opgedaan maar er is nog niks concreets uitgekomen.
Ik wil graag half september vertrekken voor ongeveer 4 á 5 maanden naar Zuid Amerika. Wel graag low budget. Ik heb vernomen op het reisbureau dat een retourticket naar Brazilië het goedkoopst is. Verder heb ik nog niet alles uitgezocht (nog even druk bezig met afstuderen!). Maar zoals het er nu uitziet (als dat haalbaar is, andere ideeën zijn ook altijd welkom!) is:
-Brazilië, eerst even relaxen aan het strand.
-Argentinië om spaans te leren
-Bolivia
-Peru om vrijwilligerswerk te doen (een paar weken) en dan een vlucht naar
-Brazilië om hier nog even vakantie te vieren voordat het tijd is om naar huis te gaan.
Tussendoor wil ik zoveel mogelijk zien en plezier maken, maar niet te gehaast. Misschien dat dit ook niet realistisch is. Maar graag zou ik dat samen met iemand anders willen uitzoeken die ongeveer dezelfde ideeën heeft zodat we misschien samen kunnen gaan?
Als iemand hier interesse in heeft hoor ik het graag! Delen samen reizen kan natuurlijk ook altijd, maar vooral in de beginperiode ben ik niet alleen! Ik denk dat je tijdens het reizen vanzelf wel nieuwe contacten op zal doen, maar vooral de 1e stap alleen, daar zie ik toch wel een beetje tegenop!
Ik schop dit topic even omhoog! Ondertussen niemand die ook naar zuid-amerika wil en nog een reismaatje zoekt? Of voor delen of helemaal, mijn plannen kunnen ook nog aangepast worden aangezien ik eigenlijk alles wel heel leuk vind!
Zo ja, dan hoor ik graag van je!
Groetjes
Ikzelf vertrek begin oktober voor 6 maand naar Zuid-Amerika en wil je gerust enig advies of tips geven. Een eigen reisroute heb ik nog niet uitgestippeld maar ik doe zeker Brazilie, Bolivie, Peru en Argentinie aan…
Ik ben een 19 jarige verpleegkunde student, en over twee weken heb ik waarschijnlijk mijn diploma. Ik weet niet wat ik nu eerst verder wil gaan doen, en denk er dan ook over om te gaan reizen.
Een vriend van mij heeft gereisd in zuid amerika, en daar heb ik heel veel lovende verhalen over gehoord, vandaar mijn reactie ook op jou berichtje.
Ik zou graag veel dingen willen bekijken, en tegelijk ook wat voor de lokale bevolking willen betekenen.
Ik hou van gezelligheid, en ben op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Als je nog geen reismaatje hebt gevonden, kun je me misschien even een mailtje sturen:
[EMAIL=“brendaik88@hotmail.com”]brendaik88@hotmail.com
Ik ga in september richting Guatamala. Net als jij heb ik ook nog niet zoveel geregeld ivm afstuderen, maar sinds gister kan ik beginnen met plannen want ik ben afgestudeerd! Ben me nu overal in aan het verdiepen. Guatamala lijkt me een erg leuk land en je hebt daar een leuke talenschool, vandaar mijn keuze. Maar eerlijk gezegd vind ik zoveel dingen leuk en interessant dus wie weet waar mijn reis eindigt! Ik vertrek in september en ga in december alweer terug; langer reizen zat er helaas niet in ivm mijn werk. Mocht je info willen uitwisselen: [EMAIL=“chantalnaalden@hotmail.com”]chantalnaalden@hotmail.com