Wie is er klaar voor om te gaan reizen en werken in Zuid-Amerika?
Ik ben 22 jaar en heb mijn studie recreatie toerisme afgerond. Nu wil ik gaan reizen en graag ook wat werken in Zuid-Amerika.
Ik zoek een reisgenootje om samen die kant op te gaan voor een paar maanden.
Spaans spreek ik al redelijk vloeiend dus heb geen taalcursus nodig.
Graag zou ik ongeveer in Januari al weggaan.
Ik ben ook van plan om in januari naar Zuid-Amerika te gaan voor 3/ 4 maanden. Helaas spreek ik nog nauwelijks spaans en zal dus zeker eerst een maand taalcursus gaan doen. Welke landen ga je bezoeken?
Leuk dat je gaat reizen! Waar wil je precies heen? Ik zit momenteel in Costa rica, en ik vlieg 11 december naar Peru om daar te gaan reizen. Rond kerst en/of oud en nieuw wil ik in Cusco zijn. Daarna reis ik door naar Bolivia en Argentinie, en misschien nog een deel van Chili. Op 26 februarie vertrekt mijn vlucht vanaf Santiago de Chili. Ik reis alleen, maar het lijkt me leuk om delen met andere mensen te reizen! Ik ben ook al in contact met iemand in Cusco dus misschien kunnen we elkaar nog tegenkomen! Je kan me altijd mailen: [EMAIL=“floorbotden89@hotmail.com”]floorbotden89@hotmail.com
In maart ben ik afgestudeerd en pak ik lekker mijn spullen om naar Buenos Aires te vertrekken. Daar vanuit wil ik backpackend richting Patagonie, om vervolgens naar het noorden te trekken. Argentinie, Chili, Bolivia en Peru hoop ik door te reizen. Zo reis ik de meest gustige reistijden van elk land. Voor mijn reis heb ik ca 4 maanden.
Ik ben nu bezig met een spaanse cursus, maar echt vlot gaat het allemaal niet. Wellicht wil ik in BA nog een cursus volgen van een weekje.
Het lijkt me leuk om stukken samen te reizen, dus mocht er iemand zijn die een beetje dezelfde plannen heeft, laat het me maar weten.
Ik vertrek 20 februari naar Santiago, Chili. Ik wil dan via Patagonie naar Buenos Aires gaan, van daaruit terug naar Chili en dan via het noorden naar Bolivia, Peru en uiteindelijk Ecuador. Ik heb ongeveer 6 maanden om te reizen.
Ik spreek al redelijk spaans, maar ik wil onderweg ergens nog een taalcursus volgen.
Het lijkt me leuk stukken samen te reizen, zeker het begin. Ik heb namelijk al van veel mensen gehoord die naar Peru en Bolivia gaan, maar weinig mensen (lijken) naar Chili en Argentinie te gaan.
Misschien is het handig als we contact houden, aangezien we ongeveer rond dezelfde tijd in Patagonie aankomen. Ik denk dat ik na Patagonie ook terug kom in BA, omdat ik ook nog naar de Iguazu Falls wil. Maar dat is allemaal pas na Patagonie, waar ik eerst heen ga, voordat het hartje winter is.
Jullie mogen me altijd mailen als je denkt in de buurt te zijn op [EMAIL=“lucverkruijsse@hotmail.com”]lucverkruijsse@hotmail.com.
even een vraagje tussen door? ik lees hier op wereldwijzer dat er veel mensen en vooral meiden rond de 20 tot 30 jaar alleen gaan reizen door zuidamerika. nou heb ik me laten vertellen dat je dit zeker niet moet doen, en vooral savonds kan je niks omdat je niet alleen de straat op kan alshet donker is. hoe lost iedereen dit op? of heb ik me inderdaad wat laten wijs maken? groetjes nadine
Ten eerste, Nadine, ik heb vriendinnen die door Zuid-Amerika gereist hebben en volgens hen was het prima te doen alleen. Maar eigenlijk ben je niet veel alleen, want je komt toch mensen tegen, dus kun je samen 's avonds het hostel uit.
Ik vertrek alleen, maar ik ga er vanuit dat ik genoeg mensen ontmoet om samen mee te reizen. Het verschilt denk ik ook wel per land of het veilig is als vrouw alleen.
En Luc, inderdaad leuk om contact te houden. Ik weet niet of je gelijk begin maart naar Patagonie vertrekt, zoja, dan zitten we waarschijnlijk op hetzelfde moment daar. Ik weet alleen nog niet hoe ver zuid ik ga, ligt aan het weer en of het me bevalt.
Ik ga begin februari naar Buenos Aires, daar eerst ongeveer een maand taalcursus doen en dan wil ik ook naar Patagonie doorreizen, naar Chili en misschien ook naar Bolovia en Peru. Dat ligt er een beetje aan hoe het allemaal loopt, wil me niet aan een strak plan houden. Maar ik wou even vragen hoe jullie het gedaan hebben met jullie vliegticket. Wat voor ticket hebben jullie: enkele reis, retour of open ticket? Als ik een retour neem naar BA moet ik daar dus ook op een bepaalde datum weer terug zijn. Wil liever zelf bepalen wanneer en vanuit waar ik terug ga, maar 2 enkeltjes is natuurlijk wel een stuk duurder! Ik zit een beetje in dilemma, dus ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen:)
Ik zit met hetzelfde probleem, hoe ik een geschikte vliegticket terug vind. Opties: zoek ik daar naar een ticket als ik beter weet wanneer en waar vandaan ik vertrek, of regel ik alles in NL en moet ik gewoon zorgen dat ik op een bepaald vertrekpunt ben op een bepaalde tijd. Dat zit me ook niet erg lekker.
Nadine, zoals Kristien al zei, ik lees dat erg veel meiden alleen reizen. Ik denk dat het gewoon erg goed oppassen is en inderdaad 's avonds de straat alleen op als je met meerdere mensen bent (uit je hostal).
Kristien en Marjolein, wie weet zie ik jullie dan in Patagonie:D. Laat maar wat horen als het zover is.
Hoii,
Om even een antwoord te geven op jullie ticketvraag: Ik heb een retourticket A’dam-Quito, Lima-A’dam geboekt voor 950 euro bij Killroy. Dit kan je echter niet online doen! Ze berekenen gewoon het gemiddelde van de retourprijzen van de twee bestemmingen… Zo hoeft het niet perse duurder te zijn!
Ohja, ik heb een flexibel ticket, wat betekent dat de retourdatum kan worden gewijzigd, voor 30 euro ofzo. DIt moet wel op plaats van bestemming gebeuren, omdat je anders in de knel komt met de visa (het toeristenvisum is in Ecuador maar 90 dagen geldig), en dan kunnen ze al moeilijk gaan doen op het vliegveld.
Wie is er half april in Ecuador? Ik ga vanaf dan helemaal in mn uppie naar Peru reizen, na een maand (hopelijk) Spaans te hebben geleerd!
Veel succes en plezier!
Wat betreft het ticket, ik heb ook een ticket bij Killroy geboekt, 20 febr van Amsterdam naar Santiago (Chili) en 3 maanden later terug van Quito (Ecuador) naar Amsterdam.
Ik blijf echter ongeveer 6 maanden weg, maar ivm het feit dat je in vele landen maar 90 dagen kan verblijven met een toeristenvisum, is me aangeraden een 3 maanden ticket te kopen. Ik heb ook een flexible ticket, dus ik kan redelijk goedkoop de terugreisdatum wijzigen. Plaats van terugreis is niet te wijzigen. De kosten om de datum te wijzigen verschillen trouwens per vliegtuigmaatschappij.
Succes met het boeken van een ticket! En Marjolein en Luc, we kunnen contact houden over Patagonie!
Heey allemaal,
Ik heb inmiddels geboekt, gewoon een retour A’dam-Buenos Aires voor €1050,-. Niet erg handig dat ik weer op een bepaalde tijd daar terug moet zijn, maar heb idd ook een flexibel ticket.
We gaan zeker contact houden!
Marjolein
Ik heb nog een update voor een beter beeld van mijn plannen. Van de week heb ik dan eindelijk mijn ticket geboekt via Tunafish. Goede service! Ik vlieg 8 maart naar Buenos Aires en precies 4 maanden later vanaf Quito terug naar A’dam. Ook ik heb een flexibel ticket, waarvan de eerste keer gratis te wijzigen is, daarna kost het 75 euro.
Ik heb ook contact gezocht met visumdienst.nl, omdat er verhalen rondhingen dat je niet toegelaten wordt als je geen “on-ward ticket” hebt. Er is mij verteld dat een retourricket voldoende is om te laten zien dat je op doorreis bent en dus ook een doel hebt waardoor je “bewijst” dat je het land weer snel verlaat. Dit geldt ook als je retourticket gepland staat voor 4 maanden of langer.
Ok, Veel plezier allemaal en alvast een goede reis!