Reisgenoot Argentinie (BA) (chile peru colombia) Feb-juli

Ik ben Eelke, 21 jaar en heb ondertussen mijn bachelor biomedische wetenschappen (Utrecht) binnen. Omdat ik in september nog niet klaar was met mijn scriptie en omdat ik nog geen zin heb gelijk door te gaan met een master heb ik besloten een tussenjaar in te lassen.

Op dit moment ben ik aan het werk/ sparen en in februari wil ik naar Buenos aires vertrekken om eerst twee weken een cursus spaans te doen (ben nu al bezig met een eerste cursus) en na de stad te hebben gezien richting de iguazú falls te gaan. Vervolgens via Córdoba en mendoza naar valdivia (Chile). Chile wil ik vrij uitgebreid bezoeken om daarna via arequipa en cuzco (de highlights van Peru heb ik verder al eerder gezien) naar colombia te gaan.

Dit plan ligt nog lang niet vast. Misschien besluit ik alsnog richting bolivia te gaan in plaats van colombia, maar het is een ruwe schets. Ik zou eigenlijk met één van mijn vrienden gaan maar dat ging helaas niet door, dus nu zoek ik iemand anders om mijn reis mee te beginnen.

Dus als je dit leuk lijkt of iets in dezelfde richting wil laat het me weten! Even voor de duidelijkheid, het is niet zo dat ik iemand zoek om de hele tijd mee op te trekken: als het na twee weken niet bevalt kunnen we natuurlijk onze eigen weg gaan en als het wel leuk is een paar weken later.

Hey Eelke,

Vette reis! Ik vertrek zelf ook begin feb naar BsAs met mijn vriendin. Alleen gaan wij eerst 2 weekjes reizen; Mendoza, Iguazu, Carnaval in Rio en daarna wonen in Buenos Aires. Zij studeren en ik 8 a 10 weken taalcursus.

Daardoor ben ik klaar half mei en wil dan eigenlijk nog veel van Zuid-Amerika zien. Omdat me vriendin dan nog in BsAs zit zal ik niet heel lang weggaan, maar wel een paar weken om de Machu Pichu walk te doen, Altiplano in Bolivia te checken, door Costa Rica te trekken of iets anders vets.

Misschien is het leuk om contact te houden… Wie weet kruisen onze wegen zich ergens.

In ieder geval veel plezier met je avontuur!

Groeten,

Tibor

Hola,

Leuk om jullie plannen te lezen! Ik heb ook net mijn bachelordiploma gehaald en besloten een tussenjaar in te lassen om af te reizen naar Z-Amerika. Ik vertrek eind januari naar Buenos Aires en zal daar een maand blijven om mijn spaans te verbeteren. In de 3 maanden die daarop volgen wil ik afreizen naar Patagonië en door Chili, Bolivia en Peru reizen. Maar de Igauzú falls staan ook zeker op mijn verlanglijstje! Dus wie weet… het lijkt me in ieder geval leuk om contact te houden!

Groetjes, Sabine

hoi allemaal!

ik wil ook erg graag een reis maken, en het liefst combineren met een talencursus. nu heb ik een beetje op internet rond gekeken maar zie dat het echt enorm prijzig is.
het liefst zou ik spaans willen doen in Zuid amerika. (buenos aires) en nu zie ik bij jullie ook allemaal staan dat jullie een talencursus gaan doen, dus vroeg mij af of jullie ook zo veel betalen en hoe jullie het geregeld hebben enz

ik hoop van jullie te horen!
bedankt alvast!

Hey Jitske,

Je hebt helemaal gelijk dat ze behoorlijk prijzig zijn. Gelukkig verschilt dit wel per aanbieder. Omdat ik zelf per 1 maart een week of 8 a 10 Spaans in Buenos Aires ga studeren heb ik de meeste even op een rijtje gezet. Ik heb het lijstje nu even niet bij de hand maar kan je vanavond wel een tabelletje met wat prijsverschillen geven. Het is eigenlijk een beetje afhankelijk van wat je wilt:

• Accomodatie via hun? Zoja, hostel, studentenhuis of gezin.
  • 20 uur per week groepsles of priveles of een combo
    etc

Als je me je mail adres geeft maak ik er even een bestandje van en stuur ik het aan je door!

Groeten,

Tibor

Hallo allemaal.

Is er misschien iemand die 2 jan van amsterdam via rome met alitalia richting buenos aires vliegt.?Zouden jullie me dit dan even willen laten weten.Vertrek vcanaf schiphol om 13 uur.

Groetjes Elsje

mijn email is [EMAIL=“jitskeaben@hotmail.com”]jitskeaben@hotmail.com
heel erg bedankt alvast! accomodatie maakt me niet heel veel uit. appartement met meerder mensen lijkt me erg fijn, of hostel, maar als gastgezin goedkoper is vind ik dat ook prima.
en als er meerdere mensen zijn die tips weten, laat het me weten!
ben nog helemaal open minded. zie ook wel dat de tickest erg duur zijn, misshcien daar nog tips over?

ik zou graag in februari ongeveer willen gaan…

Hallo allemaal,

Ik vertrek half januari richting Buenos aires, daar ga ik 4 weken een taalcursus doen en daarna nog 2 maanden rondreizen in Argentinie, Uruguay, Chili, Bolivia en/of wat er verder op mn pad komt.

Hebben jullie al enig idee waar jullie je cursus gaan volgen, ik wil vrij snel gaan boeken maar er is inderdaad zoveel keus!! Is er nog een bepaalde wijk waar het het leukst is om te wonen/cursus te volgen? Wil wel het liefst in een gedeeld appartement.

Groeten Britt

Hola!

Ik heb mijn talencursus geregeld via de organisatie Cactus Languages. Een vriendin heeft hierbij eerder een cursus gedaan en was heel erg tevreden. De website is ontzettend fijn en geeft veel informatie over de school wat ik een groot pluspunt vond. Qua prijs valt het ook allemaal reuze mee. Je hebt de keuze uit een homestay of een gedeeld appartement met locals. Vanuit de organisatie wordt je ook super geholpen. Ik heb best veel mails gestuurd met vragen maar kreeg elke keer binnen een paar dagen uitgebreid antwoord.

Neem maar even een kijkje op: Cactus Language | Language Courses Abroad | +120 Destinations

Groetjes, Sabine

Hey allemaal,
Bedankt voor de reacties, ik moet duidelijk vaker op het forum komen:p. Zie ook al leuke plannen van jullie staan. Heb ondertussen een reisgenoot gevonden dus voor het begin. Ben benieuwd hoelang ik het daarmee uithoud;)

Tibor en Sabine, lijkt me zeker leuk om contact te houden. Af en toe in het nederlands praten op zo’n reis lijkt me zeker relax:p. Ik zet binnenkort een waarbenjij.nu aan dan kunnen jullie volgen waar ik ben (geef ik nog door) Maken jullie ook iets soortgelijks aan, dan zet ik dat op mijn lijstje om te checken in internet cafés!

¿Hasta pronto?

Eelke

Hoi Eelke,

Fijn om te horen dat je een reispartner hebt gevonden! En ja, vaker het forum checken is ook een van mijn voornemens :wink: ik heb een waarbenjij en wel de volgende: http://sabinepieters.waarbenjij.nu/ Zou leuk zijn als je me toevoegd als reisvriend zodra jij er ook een hebt!

Veel plezier met voorbereidingen treffen!