Ik ben op zoek naar een leuke, spontane, gezellige reisgenoot om mee door Zuid Amerika te reizen!
Ik wil 31 jan 2011 vliegen op Buenos Aires. van daaruit naar iguazu watervallen, daar een paar dagen blijven, weer terug naar BA. dan richting Ushaya en als het mogelijk is richting de zuid pool. vandaaruit omhoog en dan chili/argentinie afwisselend richting Peru. Om vanuit lima weer naar NL te vliegen, zodat ik rond 8 april 2011 weer in NL ben.
Ik ben zelf 28 jaar en ben bezig met cursus Spaans.
Ik hoor graag jullie reacties en/of tips!!
Volgens mij heb je een mooie reis uitgestippeld! Wanneer jij aankomt in BA, ben ik daar ook. Ik vertrek 25 januari 2011 naar BA en wil daar eerst ongeveer 2 weken een Spaanse cursus volgen (ben net als jij ook nu al begonnen met Spaanse les- mooie taal!). Na deze 2 weken wil ik richting Mendoza en daarna naar Puerto Madryn. Ik verlaat Argentine denk ik met een bezoekje aan Iguazu Falls. In Brazilie zoek ik een vriendin op. Zij is geemigreerd en woont nu met haar vriend in Sao Paulo. Met haar en haar vriend ga ik carnaval vieren in Rio. Na Brazilie reis ik graag door naar Bolivia en Peru. Ik vlieg op 17 mei terug naar NL vanaf Lima en blijf dus in totaal 4 maanden in Zuid-Amerika.
Misschien leuk om elkaar te ontmoeten in BA? Ik zit er over na te denken om tijdens mn spaanse cursus twee weken bij een gastgezin te blijven. Een flatje delen met een paar huisgenoten lijkt me overigens ook erg leuk.
Dit is een beetje mijn planning. Weinig ligt vast, maar heb wel een aantal bestemmingen in hoofd die ik graag wil zien.
Nog even iets kort over mezelf: ik ben 29 jaar en woon in Breda. Ik werk in Utrecht op de marketingcommunicatie afdeling van MVO Nederland.
Hoor graag of het je leuk lijkt gezellig een drankje te doen in BA.
Ja ik heb echt super veel zin in mijn reis! Ik heb op dit forum een reismaatje gevonden. We kunnen in BA idd wel afspreken dat lijkt me gezellig ik zal dit nog ff overleggen met mijn reismaatje!
We gaan denk ik nadat we geaclimatiseert zijn door naar de Iguazu falls maar we kunnen wel meeten in BA ! lachen een paar NL in Zuid Amerika! misschien ken je BA dan al een beetje en heb je goede tips! Jammer dat je patagonie overslaat, dat moet echt fantastisch zijn! Maar carnaval in Rio is uiteraard ook geweldig
Ok, leuk. Een lekkere, koude cerveza met een paar Nederlandse meiden is nooit weg. Gezellig! Is het handig om jou via wereldwijzer te benaderen als we alledrie in BA zitten of kan ik je beter emailen misschien? Hoor het wel!
Patagonie moet inderdaad heel mooi zijn, maar ik kan nu eenmaal niet alles zien. Misschien pas ik mn ideeen nog wel aan ter plekke. Alles staat in principe nog open, behalve Carnaval in Rio en natuurlijk de Inca trail in Peru. Dat zijn mn enige echte ‘must-do’s’…
ik heb me net geregistreerd hier om een oproep te plaatsen en kwam al snel die van jullie tegen.
Ik vlieg 5 januari op Sao Paulo-Brazilie en trek dan ong. 2/3 weken uit om in Buenos Aires te komen. Wat ik allemaal wil zien in die weken Zuid-Brazilie richting Buenos Aires weet ik nog niet, maar mssn dat er iets te combineren valt met jullie plannen??
Eind januari/begin februari (3/4 weken lang) zit ik dus denk ik in Argentinie. Daarna weer terug naar Sao Paulo voor mijn vlucht naar Indonesie.
Die staat nu op 1 maart, maar die kan ik verzetten als ik wil.
Ik wil ook graag carnaval vieren in Rio uiteraard;)
Als jullie nog ruimte zien voor een leuk plan samen, bericht mij dan even voor eventuele mogelijkheden. Het lijkt me leuk om wat mensen te ontmoeten.
Ik woon in Den Haag en ben 30 jaar. Ieder jaar ga ik er een paar maanden tussenuit. Ik heb in Breda CMV gestudeerd waarvoor ik ooit 4 maanden op stage ben geweest naar Ecuador. Ik spreek dus een paar woordjes Spaans, maar dat moet nodig bijgespijkerd worden;) Al dan niet in Argentinie.
Misschien kun je mij beter via hotmail bereiken, [EMAIL=“anouknijzink@hotmail.com”]anouknijzink@hotmail.com
Dan spreken we gezellig af in BA!!!
we mailen nog!
Prima. Ik sla je emailadres op. We mailen tegen die tijd wel weer! Mocht je mij een mailtje willen sturen, dan kan dat ook: ingevdisseldorp@hotmail.com
que tal? heb je al reisgenoten gevonden? Jouw plannen spreken mij erg aan! Ik wil graag naar Buenos Aires om aan mn spaans te werken en de tango te leren. Brazilie en Peru en eventueel Colombia wil ik ook zien. Laat mij jouw concrete plannen maar even weten!
Ik heb via dit forum een reismaatje gevonden.:vak01: We gaan via BA naar Icuazu dan naar Ushaya en dan omhoog via vuurland, patagonie, perito moreno gletser, richting santiago, atacama woestijn via zoutvlakten v bolivia naar Peru. titcacameer, machu pichu, amazone gebied en dan via Lima weer naar Amsterdam.>>> We vliegen 31 jan met continental airlines en komen 10 wk later in A dam aan op 10 april. dus best een vol schema.
Inge heeft ook op mijn forum gereageerd en we spreken af in BA om gezellig een wijntje te drinken. We zijn daar zowiezo 1 feb dus misschien ben jij daar ook rond die tijd?
groetjes Anouk en Joyce
hola,
espero q encuantras tu partner para hacer ese bonito viaje,te recomiendo iguazu,el norte de argentina y desde luego el peru q tiene los mejores paisajes,mi viajees de brussel naar lima el fin de enero para viajar para un mes por peru y luego ir a bolivia,la paz,corioco,salar de uyuni,y despues yo regreso a belgica en fin de marzo.
Wat gaan er veel mensen zeg, leuk leuk!
Mijn plan is om eind maart naar BA te gaan en na drie weken af te reizen naar Peru, waar ik nog enkele weken blijf en daarna doorga naar Ecuador! Dit allemaal in een tijdsbestek van 3-4 maand!
Wie weet zie ik een van jullie daar. Zelf ben ik student en zit ik in een gap year. 23 jaar oud en woon in het oosten van het land.
Superleuk! Ik zit nu (11 januari) op Schiphol in de regen :vak01:
Vlieg op Buenos Aires daar blijf ik een week. Naar Ushuaia waar ik een paar dagen blijf, dan omhoog (waarschijnlijk langs punta arenas en puerto natales - torres del paine), el calafate, el chalten, bariloche (misschien pucon Chili). Mendoza, Cordoba, Salta –> naar bolivia 3 weekjes ongeveer. Moet 15 maart in Lima zijn voor studie.
Ben ook nog op zoek naar reisgenootjes, dus zit er iemand op dezelfde route hoor ik het graag
Hoi Mensen, ik vlieg rond 12 maart naar peru en ben rond 4 april in lima.
Dus eventueel leuk om een lekker wijntje te drinken met jullie en reisverhalen (vooral sterke verhalen uit te wisselen) . ik ga vervolgens nog een maandje trekken door peru. Gr Frans
ik zou je plannen zo kunnen kopiëren. dit is zo’n beetje precies hetzelfde als ik in gedachten had. ik wil rond die datum ook vertrekken (moet nog wel ff boeken) dus wie weet kom ik je ergens tegen.
denk je dat je van BA - iguazu en BA - ushuaia gaat vliegen of denk je dat het te doen is met de bus?
Zo zeg BA is in trek rond Januari voor mij niet, daar ga ik volgend jaar misschien wel heen. Vorig jaar een rondje Midden-amerika gedaan(Mexico/Guatemala en Belize) Dit jaar wordt het Ecuador, Peru en Bolivia
vertrek 13 Feb t/m 18 April, dus er is een kans dat ik jullie tegen kom. misschien kunnen we contact houden en elkaar ergens ontmoeten om met z’n allen ergens wat te gaan doen (Inca trail of iets anders) wie weet tot in Z-A
Wat een gezelligheid allemaal! Misschien kan ik ook bij jullie aanhaken? Ik ga begin Januari naar Buenos Aires en blijf daar 3 wk/maand om spaans te leren en te genieten. NAtuurlijk ook de tango proberen, maar eerst maar even afwachten hoeveel talent ik daarvoor heb;). Daarna wil ik richting het zuiden en vandaaruit omhoog naar Bolivia en Peru. Misschien kunnen we elkaar ergens treffen. Ik zal me even voorstellen, ik ben Esther, een spontane meid van 28 jr.