Reiskleding voor West Canada

Hey,

Wij vertrekken 20 juni voor 23 dagen naar West Canada. We maken daar een autorondreis vanaf Vancouver langs, Revelstroke, Cranbook, Banff, Jasper, Wells Gray Park, Whistler naar Victoria.
We weten alleen niet wat voor kleding we mee moeten nemen, omdat het volgens ons nogal kan verschillen van temperatuur. Hebben we dan een winterjas nodig, of is een zomerjas voldoende. Moeten we truien meenemen?

Kan iemand hier iets meer over vertellen?

Alvast bedankt voor de reactie??

Hallo,

Even projekterend dat oostkust rond die tijd niet veel verscheelt van westkust, want we zijn begin juni aan de oostkust geweest: laagjes, veel laagjes. In Vancouver kun je bijna subtropische dagen hebben maar met de ‘verkeerde’ wind ook heel wat koeler. Maar Jasper/Banff is weer beduidend hoger gelegen in de rockies en dus uit de zon koel; in de zon kun je snel verbranden. Dus kleding vergelijkbaar met de Alpen of bijvoorbeeld Nepal: zomerjas en T-shirts maar daaroverheen bijvoorbeeld fleece vest en daaroverheen dan nog, voor als het ('s avonds en 's ochtends) koud wordt, echte trui…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Naar mijn idee heb je voldoende aan een trui, vest, t-shirts, lange broek, korte broek, regen kleding en een paar sandalen en een paar dichte schoenen (voor wandelen en regen).
Als het wat aan de koude kant is, kan je de trui en het vest aandoen. Mocht het regen, kan daar de regenjas over. Het zal niet zo koud zijn rond die tijd, dat je echt een winterjas nodig hebt.
Succes met pakken! ;o)
@nneke

Een antwoord dat helemaal niets te maken heeft met kleding. Eigenlijk een vraag: wij vertrekken ook op 20 juni naar Vancouver voor een rondreis van 21 dagen met een huurauto en hebben zowat hetzelfde reisschema. Met welke maatschappij vliegen jullie en hebben jullie al alle overnachtingen geboekt of doe je dat ter plekke,
Groet,
Hans Wildschut

Bedankt voor jullie reacties!

Wij hebben geboekt via Holland International. Vliegen met KLM (rechtstreekse vlucht) en de lodges zijn allemaal al geboekt. We hebben een reisschema zodat we weten naar welke plaats we moeten en de rest kunnen we zelf invullen.

En jullie?

Vertrek zaterdag de 20ste juni met Air Transat naar Vancouver, eerst 2 dagen Vancouver en dan Vernon, Revelstoke, Banff, Jasper, Prince George, Prince Rupert, 15 uur met een ferry de Inside Passage en dan nog 6 dagen op Vancouver Island eindigend in Victoria. Vliegen weer op 10 juli.
Alles geboekt in hotels en B&B. Heel makkelijk dat internet.
Nog een tip als je hem niet al kent, probeer via marktplaats bijvoorbeeld een nationale parkkaart te kopen, ze worden veel tweedehands aangeboden en je kunt hem aan je autospiegel hangen zodat je bij de parken zo door kan rijden.
Let op de geldigheidsduur! Zo hebben wij er 1 bemachtigd die nog tm juli 2009 geldig is voor 35 euro. Ongeveer 1/3 vd nieuwprijs.
Groet en een mooie vakantie gewenst,
Hans Wildschut

We een verschilletje hoor, de route naar Prince Ruperst en dan terug via de Inside Passage; die route is veel noordelijker. De eerste route hebben we exact 5 jaar geleden gereden (alleen Powell River er tussen omdat daar een vriend van me woont). Twee jaar later de “kleine Inside passage” vanuit Bella Scoola. Ik zou me niet te druk maken over de kleding (behalve goed passende wandelschoenen misschien; genoeg te zien onderweg). Ik zou niet te veel meeslepen (over bagage is ook duur en ze zijn streng tegenwoordig) Het zal zeker niet koud zijn en als je al wat zou vergeten, ze verkopen in Canada alles in onze maten en goedkoper als hier!

Veel plezier in Canada (wij komen er aan begin augustus!)

Even over die nationale parkkaart. Wij wilden ook via internet een tweedehands kaart kopen, maar kwamen er toen toevallig achter dat die helemaal niet die iemand anders gebruikt kan worden omdat er toch iets persoonlijks geregistreerd wordt… Dus wij hebben het niet gedaan. Ik plaats nog even een nieuw berichtje hierover…

Is ook veel beter vind ik. Er is al een draadje over de Canada National Park Pass geplaatst op dit forum: http://gejo01.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=402994#post402994